Serietopic #5

Haha precies ik worstel me er nu maar doorheen :smiling_face_with_tear: ben toch benieuwd als iedereen het zo’n geweldige serie noemt.

2 likes

@Swelgje @lemon @anon69899736 Het is ook echt geen serie om te bingen, ik heb de eerste drie seizoenen ook pas begin dit jaar gekeken, maar kon echt maximaal 2 afleveringen kort achter elkaar kijken, daarna had ik wel even pauze nodig van al die hufters. Maar dat is ook deels waarom het zo goed is natuurlijk, die personages zijn allemaal afschuwelijke mensen en toch leef je met ze mee.

10 likes

Ik ben bezig met de enalaatste afl van this is us en pff :sob:

6 likes

Sterkte de komende weken!

5 likes

Malik en deja zijn nog samen en krijgen een kindje​:sob::sob::heart:

Dit is echt zo’n serie die voor eeuwig door had mogen gaan

8 likes

Homeland, Rabbit Hole, 24, Scandal

3 likes

Was dat de treinaflevering?

1 like

Mee leven is niet hetzelfde als medeleven.
Als je de serie kijkt leef je wel degelijk mee met de personages, maar dat maakt het geen medeleven of medelijden.

2 likes

Ik ben afgehaakt bij seizoen 3, heb echt doorgezet maar nee, niets voor mij

4 likes

mede door jouw enthousiasme zit ik nu ook helemaal in this is us! Had ooit een aflevering gezien en dacht toen, mwoah niets voor mij, maar ik ben hooked nu!

4 likes

Klopt, smaken verschillen ook. The wire vond ik ook niet zo. Ik vind de verhaallijnen van succession gewoon heel goed in elkaar zitten + het acteerwerk is echt heel erg goed.
De personages leer je idd niet direct heel goed kennen in een paar afleveringen maar dat vind ik juist wel interessant (veel lagen). Ik vond het per seizoen daarom steeds beter worden. En het is ook een verhaallijn die totaal niet voorspelbaar is.

3 likes

Hier hetzelfde. Ik heb gekeken tot aflevering 8 en toen afgehaakt. En wil toch doorkijken/weer beginnen omdat iedereen het zo goed vindt.

2 likes

Ooh succession, wat een goed einde.

6 likes

Nav de gesprekken hier over dag & nacht ben ik de serie gaan kijken. Zo leuk! Echt jammer dat vanavond de laatste aflevering al weer is. Hopelijk komt er een tweede seizoen.

Kijkt iemand hier riches? Is op npo op zondagavond. Ik heb twee afleveringen gezien en het is wel leuk tot nu toe.

4 likes

Ja ik heb succesion tm s3 gekeken. In het begin best leuk en zo, bingde het zelfs, maar gedurende laatse seizoen viel ik af en toe in slaap of merkte ik dat ik meer op mn telefoon zat dan keek. Nu heb ik totaal geen zin om s4 te gaan beginnen dus doe ik dat ook niet. Misschien ooit maar misschien niet. Maakt toch ook niet uit.

1 like

Opzich eens inderdaad, en ik vind het ook stom dat dingen soms gehypet worden en dat het dan eerst heel saai is (of toevallig niet jouw ding). Vind het knapper en leuker als een serie me vanaf afl. 1 helemaal pakt. Vooral als je gewoon iets wil dat lekker wegkijkt.

Maar aan de andere kant ik heb ook een paar keer gehad dat ik blijkbaar niet in de juiste mood was oid voor een serie. Bijv. House of Cards en Better Call Saul heb ik na een paar afl. opgegeven, maar bij een tweede keer starten was ik toch hooked en vond ik ze uiteindelijk heel goed. Dus soms vind ik series toch een investering waard, zeker als je nadat je anderen erover hoort denkt dat het toch wel in je straatje moet passen.

Kijk ook van alles door elkaar voor verschillende momenten, de ene serie met mn volle aandacht op de bank, de ander tijdens sporten of strijken, een simpele comedy tijdens het koken, en trash tv als achtergrond haha.

Dit had ik met game of thrones. Ook een van mn lievelings uiteindelijk.

2 likes

Haha heb toevallig weer gisteren de 1e aflevering van the wire gekeken (poging 2) en vind het best droog. Missch omdat de serie al wat ouder is? Wel goeie acteurs vlg mij

Terwijl dit idd door velen als beste serie ooit wordt benoemd, en juist door mensen bij wie de smaak ook toevallig goed overeenkomt met die van mij dus tja

Haha oh ja! Misschien dat ik die ook ooit nog wel eens probeer. Probeerde die samen met m’n man en die heeft al helemaal geen geduld als iets 'm niet boeit dus hebben het na 20 min. afgezet :sweat_smile:
Ook echt een serie waarvan je weet dat zoveel mensen het goed vinden, dan zal er wel iets in zitten. Maar moet zeggen dat ik na de slechte verhalen over het laatste seizoen (of de laatste aflevering?) wel dacht… mooi dan kan ik die laten zitten :grimacing:

2 likes

Heb het artikel in het racism topic gepost, maar deel het ook hier even.
Er is een artikel gepubliceerd waarin al het racisme (onder andere) uit de doeken wordt gedaan achter de schermen bij “Lost”.

1 like