Serietopic #5

Jaa ik heb dit ook gelezen en er staan ook veel discussies hierover op reddit.
Ik was eerst nog wel benieuwd. Zelfs bij het doorlezen van het artikel van de Rolling Stone hoopte ik - naïef - dat ze toch meer het oorspronkelijke idee zouden verwerken in de serie. Totdat ik bij het gedeelte kwam over de (echt nare) sekscenes kwam en dacht; nee de intentie achter deze serie is zo slecht dat ik dit niet wil kijken.

1 like

:flushed:

Iemand die ook The Marvelous Mrs. Maisel kijkt? Heb de laatste afl van seizoen 5 gezien, zo goed en grappig. Echt mooi de serie afgesloten!

2 likes

Ja! Ik vond het ook een geweldige afsluiter van de serie, echt goed gedaan!

1 like

Ik kijk de Duggar docu op Amazon Prime over alle ellende van/door dat gezin en die IBLP sekte. Gadverdamme zeg, niet dat het een verrassing was maar toch.

3 likes

Ben ook begonnen met insecure @kali en het is echt geweldig!

1 like

Ik ook! Kan niet geloven dat het uiteindelijk Jill is dit doet.

3 likes

Ik ben wel benieuwd waarom je dat niet kan geloven?

1 like

Ik dacht misschien dat het Jinger zou zijn, omdat ze op tv als de rebel in beeld werd gebracht. Jill was altijd heel meek, maar mss haal ik haar door de war met Jana? Het is ook lang geleden dat ik de show heb gezien.

Toevallig had ik net een gesprek met een collega hierover, en die vond Jill juist logisch omdat ze een iets ander wereldbeeld heeft doordat haar man van buiten de community komt en ze een tijdje in het buitenland hebben gewoond.

2 likes

Nou, dillard is gewoon opgegroeid als christelijk fundementalist en die tijd in het buitenland was een religieuze “missie” (aka white savior complex reisje om hun geloof door arme mensen hun strot te duwen) in centraal Amerika.

Ze hebben zich misschien wel losgeweekt van de duggars, maar hun radicale geloofsovertuiging is daarmee niet verdwenen.

1 like

Ik heb die show nooit gekeken, alleen meegekregen door alle dingen er omheen, maar ben nu die docu aan het kijken en vermoedde dit al. Ben net bij het punt waar ze het over homeschooling hebben, en zij zegt dat ze homeschooling kregen omdat gewone scholen kinderen zouden brainwashen en dat zegt ze zoiets als “dat is ook zo”. Klinkt alsof ze zelf nog steeds gebrainwashed is :disappointed:

2 likes

Yes, en ze zijn nog steeds zeer uitgesproken anti lgtbq+ en anti abortus en inderdaad, anti onderwijs.

Ze zijn misschien een greintje beter dan Michelle en Jim Bob, als in, zij mag een spijkerbroek aan en een neuspiercing hebben, maar nog steeds extremistisch.

6 likes

Thanks voor de tip! Gelijk aangezet

1 like

Oh absoluut! Heb nog 2.5 afl te gaan en ben benieuwd of ze nog uitleggen wat waarom ze dit doen.

Naar aanleiding van de docu wil ik even het YouTube kanaal Fundie Fridays aanraden.
Jen is ook een aantal keer te zien in de documentaire.

Dit is zijn twee specifieke videos over the duggars en de nasleep

Ze praat bevoordeeld ook over de Bates family, Plathville family en Girl Defined. Haar man maakt hetzelfde kanaal videos over Amerikaans christelijk extremistische politici.
Echt de moeite waard als je meer wil weten over christelijk fundamentalisme, de quiverfull ideologie en de invloed in Amerikaanse politiek.

2 likes

Vind het echt wel heel typisch om te zien dat bijna al die ex leden nu piercings of bijzondere haarkleuren hebben :joy:

1 like

Iemand anders ook al begonnen aan De droom van de jeugd op npo? Ik heb nu 2 afleveringen gekeken en ik vind het erg goed. Heel mooi al die verschillende tijden die ze laten zien, je volgt een familie door de tijd heen. Erg benieuwd naar hoe het verder gaat, binge waardig denk ik!

Edit: nu 4 afleveringen gekeken en is nog steeds goed. Moest wel even wennen aan de oudere versies van sommige mensen, vond ze ook in 7 jaar ineens 20 jaar ouder eruit zien maar ja….

5 likes

Heeft iemand anders het tot het einde van Manifest volgehouden? Ik heb de hele laatste aflevering in een stuip gelegen zo’n beetje, zo absurd en zo zo slecht :joy: :rofl:

Ik ben nu halverwege de laatste aflevering maar ik kon echt ff niet meer verder gisteravond haha, ben blij als het afgelopen is (maar toch benieuwd hoe ze alles samen laten komen). Jammer dat het uiteindelijk alle kanten op ging, want het verhaal op zich had aanvankelijk wel potentie om iets interessants te worden! Maar het is meer een klucht geworden :joy:

2 likes

is dit dan seizoen 4? Of is er een nieuw?
Want tem seizoen 4 heb ik alles gezien

1 like