Show je kasboekje

Wij maken 2 dagen per week gebruik van kinderopvang

1 like

Dat klinkt als een financieel fijne situatie. Ben je alleenstaand?

Oja je hebt gelijk, hoeft natuurlijk niet die uren! Met twee dagen kom je op €6/€7 p uur en ook dat vind ik niet veel.

Weinig uitgaven zeg, betaal je geen gemeentelijke belastingen, telefoon abonnement, tv aansluiting/internet, inboedel en/of aansprakelijkheidsverzekering, en als je een auto hebt wegenbelasting en autoverzekering?

3 likes

Zo ja, riant inkomen :sweat_smile:

1 like

Ja klopt, moet wel zeggen dat ik ZZP-er ben dus ik alleen belasting betaal en nog helemaal geen rekening hou met pensioen
Heb nu nog een hele fijne startersregeling dus de eerste 3 jaar zit ik gunstig in de belasting
Ik zou alleen wel even iets beter moeten sparen

2 likes

Je bent zzp’er toch? Heb je dan ook al belasting ed betaald en arbeidsongeschiktheidsverzekering/pensioen? Want ik vind dit meer klinken dan ik op voorhand dacht bij je beroep! (Maar dat was dus gebaseerd op loondienst maar dan heb je ook onregelmatigheidstoeslag natuurlijk)
Edit: je gaf het antwoord al!

2 likes

Klopt maar heb een vrij hoog uurtarief en draai regelmatig diensten van 28 uur (heel weekend) dus dat tikt dan wel aan.

1 like

Dat klopt, maar als ik dat niet doe word ik te laag ingeschaald. Dus ik heb geen andere keuze. @Wonderland

2750 voor 16 uur? :scream::scream::scream:

16 likes

Ik dacht ik wel ok verdiende, maar als ik dan toch hier bedragen zie staan denk ik ajooo wat doen zij wat ik niet doe (en welke sector had ik moeten zijn, want ik zit al in een best prima betalende sector)
(Edit en wederom; wat zou het toch chill zijn als je die vaste lasten door twee kon delen :sob: maargoed, je vrijheid kost geld :stuck_out_tongue: grapje)

11 likes

Ja ik zag dit ook en waarschijnlijk (hopelijk haha) een foutje maar ik dacht ook even ā€œomg savageā€

7 likes

Wat een lonen hier allemaal! Ik ben al heel erg blij met mijn bijna 2000 euro netto :sweat_smile: maar als ik dat hier zie… liggen de lonen in Nederland zoveel hoger dan in BelgiĆ«? Zelfs vrienden van mij met een master hebben niet zo een hoog loon.

3 likes

Ik ben heel erg benieuwd naar wat iedereen ongeveer doet en hoeveel werkervaring men heeft. Kunnen we dat er voortaan bij zetten?

13 likes

Mijn maandsalaris is inclusief vakantiegeld. Dat maakt nogal uit natuurlijk… Vergeten erbij te zetten

Ik dacht dat lonen in Belgiƫ juist hoger liggen, dat belasting daar ook lager is.

Nog een Belg hier.
Ik heb ook de indruk dat de lonen in Nederland hoger liggen door dit topic.
Ik ben ook altijd erg verbaasd als ik de bedragen hier lees.

2 likes

Weet niet hoe de lonen in vergelijking met Belgiƫ liggen, maar wat je verdient is ook zo sectorafhankelijk. Ik zit op 2000 netto voor 32 uur (ga binnenkort wel iets stijgen) met een master, mijn vriend heeft maar 1 jaar meer werkervaring en verdient ondanks enkel bachelor twee keer zoveel.

1 like

https://www.demorgen.be/nieuws/is-belgie-een-goed-land-om-in-te-werken-dit-zeggen-de-cijfers~b7084a4a/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Belasting is hoger in Belgiƫ. Geen idee verder hoe het zit qua wat Jan Modaal daar verdient.

2 likes

Ik heb nog nooit belastingen moeten betalen, ik krijg meestal meer dan 1000 euro terug en had de vorige keren nog geen eigen huis. Nu wel dus normaal gezien krijg ik nog meer terug. Ik weet niet hoe dit in Nederland gaat natuurlijk. Ik werk in het onderwijs, dat is natuurlijk niet de best verdienende sector. Maar die lonen hier pfoe… 3500 euro netto, dat is pas na 30 jaar werken dat ik dat krijg.

1 like