Show je kasboekje

Show hier je kasboekje! Hoeveel gaat er bij jullie iedere maand in de pot en hoeveel gaat eruit? Hoeveel wordt er gespaard?

Oh ja leuk! Ik zal even mijn kasboekje delen

In
Ā± 900 euro: salaris van 32 uur werken + zorgtoeslag

Uit:
80 euro huur (heb een onderhuurster gevonden maar die betaald niet het volledige bedrag)
50 euro Tele2
121 euro CZ
20 euro Netflix & Spotify

271 totaal

Dan hou ik iets meer dan 700 euro over, ik spaar een gedeelte en de rest gaat op aan leuke dingen doen vooral, ik winkel niet zoveel. Deze maand heb ik een nieuwe tas gekocht en volgende maand wil ik nieuwe vans maar verder koop ik niet veel kleren ofzo

2 likes

4 likes

Dit soort topics vind ik altijd zo leuk!

In:
Ā±1850 salaris (ik werk fulltime)

Uit:
650 euro huur
25 internet
90 elektriciteit/gas
20 water
10 spotify
45 bijdrage leasewagen
30 pensioensparen (via mijn werk)
80 pensioensparen (via de bank)
50 verzekeringen incl zorgverzekering

= 1000 euro vaste kosten

Aan boodschappen geef ik ongeveer 170 euro per maand uit (ik woon alleen), de rest is de afgelopen maanden vooral gegaan naar inrichting van mijn huis. Binnenkort hopelijk wat meer richting spaarrekening!

1 like

Heb je geen telefoonabonnement?

Die betaalt mā€™n werk :blush:

2 likes

Lekker man!!

2 likes

Ben even in between jobs dus er komt echt maar 40 per maand binnen en er gaat wel 600 ofzo uit. Maar heb als het goed is bijna weer werk en toch even duo lening aangezet

Een excel bestand, dat had iemand een keer gelinkt via het oude forum. Is een standaard spreadsheet van microsoft, maar weet even niet hoe het heet. Iets van huishoudboekje meen ik

11 likes

Ik wil dit ook eens goed gaan bijhouden. Ik weet alleen dat er meer inkomt dan uitgaat, maar echt veel ruimte om te sparen heb ik nietā€¦

Ik heb wel het boek ā€˜de financiĆ«le detoxā€™, daar staan veel goede tips in en werd ik ook door gemotiveerd om mā€™ n zaken op orde te krijgen (om er vervolgens niks mee te doen haha)

Ik heb ook maanden dat ik ineens 300 aan vreten uitgeef ALLEEN en dan schaam ik me altijd doder dan dood en neem me het voor niet meer te doen, maar helaas

4 likes

Ik woonde alleen en heb wel eens maanden 3/400 euro aan eten uitgegeven. Gewoon al mn salaris. Dan ging ik op maandag voor 30 euro om ā€˜weekā€™boodschappen maar ik ging dan alsnog uit eten of kocht broodjes onderweg of heel veel drinken/chips/choco/toetjes
Echt erg, wil ook vanaf september er Ć©cht op gaan letten

1 like

O3p huishouden en ā‚¬3700,00 netto

Ik weet hoeveel alles kost
Hypotheek (al veel afgelost dus erg weinig) abonnementen etc.
Wij sparen elke maand ā‚¬500 en houden bijna alle maand nog meer over op onze betaalrekening.
Mijn man heeft een tactiek
Het moment dat ons spaargeld eraf gaat moet er minimaal nog een x bedrag op de rekening staan. Dat staat er nog genoeg vaak

Boodschappen is prijzig bij ons. Ivm mijn dieet glutenvrij en we eten biologisch. Maar daar gaan we niet op besparen. Zoā€™n gezamenlijke bankrekening weerhoud mij ervan om zomaar dingen te kopen. Maar mijn man zegt er nooit wat van als ik kleding oid koop.
En wat we kopen moet goed zijn.
Ik heb van mijn vader geleerd, goedkoop is duurkoop. En niet omdat hij dat zegt :smile:

Zodra we elke maand geld overhouden hoeven we nog geen kasboeken bij te houden Haha!

1 like

Wat geven jullie uit aan kleding? Door dit topic ben ik gisteren nog eens door mijn ā€œlosseā€ uitgaven gegaan en ik heb dit jaar blijkbaar al bijna 1500 euro aan kleding (incl ondergoed en sportkleding en zo) uitgegeven :zipper_mouth_face:.
Ik wist wel dat het veel was, maar zo veel had ik niet verwacht. Schaam me er zelfs een beetje voor nu :speak_no_evil:

Ik maar heel weinig, ik denk niet meer dan 500 per jaar (is misschien voor mensen wel veel). Ik koop meestal per seizoen. In de winter 3 of 4 nieuwe lange broeken en een paar blousjes en in de zomer ga ik vaak langs de primark. Ik shop weinig kleding in het echt, bestel bijna alles.

Ik spaar echt niets en sta altijd in de min, terwijl ik opzich best zou kunnen sparen. Ik ga de Excel sheet van hier eens gebruiken, ben benieuwd!

3 likes

Het wisselt heel erg per maand bij mij, maar ik dank dat ik inmiddels ook wel aan dat bedrag zitā€¦

1 like

Interessant topic! Ik woon samen en de uitgaven zijn gehalveerd omdat mijn vriend de andere helft betaald (m.u.v. telefoon en overige abonnementen).

Mijn inkomen is ongeveer 1400 euro per maand.

Uitgaven:

  • 60 euro gas/water/licht
  • 120 euro boodschappen
  • 15 euro telefoon
  • 25 euro internet/tv
  • 350 huur
  • 10 euro overige abonnementen
2 likes

Inkomsten 1900 ongeveer (plus nog geld van declaraties maar dat tel ik hier even niet bij)

Uitgaven
885 naar gezamenlijke rekening waar het volgende van wordt betaald (mijn vriend maakt hetzelfde bedrag over)

  • huur 1050
  • parkeerplaats 50
  • boodschappen 300
  • uit eten/koffie etc 200
  • tv 50 a 75?
  • inboedel 10
  • gwl 100

en dan nog:

  • zorgverzekering 86
  • telefoon 55
  • duo 50
  • sport abo 35
  • tanken ca 200?
  • sparen ca 300?

en de rest gaat naar uit eten, leuke dingen doen, kledingā€¦