Inlezen is inderdaad nuttig en mbt samen slapen ook belangrijk vind ik, toen ik er meer over had gelezen en wat vragen had gesteld aan een andere moeder voelde ik me er ook een stuk zekerder over.
Ik heb zelf overigens een bedhekje gekocht omdat het veiliger is om de baby aan de zijkant te hebben en niet tussen jou en je partner in. Ze slaapt niet iedere nacht bij ons maar ben echt blij met de aankoop, zo weet ik dat ze niet uit bed kan rollen. Heel soms leg ik haar toch tussen ons in, als ik gewoon echt niet meer lekker lig anders, dan waarschuw ik altijd m’n vriend even dat ze tussen ons in ligt. Hij gooit dan zijn extra kussen uit bed zodat dat niet op haar terecht kan komen.
Zij ligt inderdaad in een slaapzak, ik trek een extra shirt aan en trek de dekens tot m’n middel op. Haar voeten leg ik dan op mijn deken zodat ik dat niet per ongeluk over haar heen kan trekken. Kan me niet voorstellen dat ik dat zou doen maar hé, kom er toch liever niet achter dat ik het bij het verkeerde eind heb.
Overigens slaap ik wel met een kussen (wordt ook afgeraden), anders vind ik het niet te doen.
Doe wat voor jullie goed voelt maar ik waarschuw je, het is zo knus
Ondanks dat ik minder goed slaap met dochter in bed geniet ik er echt van, dat kleine lijfje naast me wat gelijk rustig wordt van naast mamma liggen 
Edit: hier pas begonnen met 5 a 6 maanden trouwens. Snap best dat het met zo’n heel kleintje nog extra spannend is.