Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Name it valt slank
Noppies vaak ook.
petit bateau misschien ?
Z8 vond ik altijd ook mooi aansluiten maar mijn baby was niet smal. Maar zat soms behoorlijk strak :rofl:

1 like

Marmar valt best op maat maar past smal ook mooi vind ik. Is wel duurder maar tweedehands ook te krijgen en blijft lang mooi hier

1 like

Petit Bateau! Veel Franse merkjes vallen vaak wat smaller / kleiner is mijn ervaring.

Wij waren met onze 6 maanden oude baby op vakantie in Frankrijk, toen kwam ik een Franse moeder met baby van 6 maanden tegen. Die baby was dus echt drie maten kleiner en ze heeft ongeveer 5 minuten gelachen toen ze hoorde dat mijn dochter ook 6 maanden was… Vond ik best beledigend toen, maarja :joy::joy:
Nederlandse baby ‘s zijn volgens mij best groot.

3 likes

Leuk! Hier is t ook elke dag ‘Coco leezuuh!’ Op de opvang lezen ze hem ook voor. Echt een hit.

1 like

Same. Haha. Mijn opa en oma wonen in Frankrijk en toen T 10mnd was waren we daar. En die buren waren echt like: huhhhhhh zo groot :joy::ok_hand:t2:

En met kleertjes kopen daar, bij 1 winkel hadden ze geen maten maar maanden als maat. Nou 12jr was echt te klein hihi.

1 like

16 likes

Haha niet normaal he! Ik heb best veel petit bateau kleertjes voor B. En er staat dan maat 18 maanden / 81 cm en dan valt het alsnog als een 74. Alle leuke zomerpakjes die ik ‘op de groei’ had gekocht zijn dus al te klein :sob:. Hoewel ik ook een legging van PB heb in maat 24 maanden / 86 cm en die is wel vergelijkbaar met een Nederlandse maat 86.

1 like

Mijn zoontje draagt van petit bateau ook 36 maanden rompers. Hij moet nog 2 worden in maart :rofl:

2 likes

In de categorie: blijkt toch wel handig nu de kleine er is. Een flexibel voedingskussen in plaats van het rot ding van de hema, een kipkep tegen krampjes en zijn favoriete speen een paar keer.

6 likes

Hier hetzelfde probleem. Ik heb laatst ontdekt dat je de spijkerbroekjes van de Zara kan verstellen, aan de binnenkant zitten in de tailleband van die knoopjes en elastiek zodat je de band strakker kan maken.

Sindsdien koop ik een maat groter zodat de broeken lang genoeg zijn en dan zet ik ze gewoon op het strakste knoopje.

Voor de baby: (alles van Noppies)

Voor de kleuter:

Voor de bijna 7-jarige:

10 likes

Ja dit wilde ik ook net zeggen! Ik heb ook 2 leggings van Lindex liggen met hetzelfde systeem. Superhandig, want die van mij groeit ook in rap tempo overal uit met die lange ledematen van 'm :laughing:

Hij moest een nieuwe trui hebben, en kon die mooie voorjaarskleurtjes niet laten liggen!

11 likes

Dat shirt! Zo lief. Is dat Lindex?

Nee Zara! (Net als de rest)

2 likes

Die kipkep woller doet echt wonderen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Oh wat super lief! Ik denk alleen niet dat dat gaat lukken, mijn dochtertje zit in maat 74/80 :sweat_smile:. Maar ik ga zeker even kijken online!

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga vanavond even op onderzoek uit. Lastige is ook nog dat ik echt hou van dat zara stijltje :joy:.

1 like

Dat teddyvest/jasje is echt zooo leuk! :heart_eyes: ik heb er ook over getwijfeld, maar hij is echt heel leuk!

1 like

Niemand heeft het aangeraden, maar ik heb besteld bij de mango :joy:. Ik heb gehoord dat het vrijwel vergelijkbaar is met zara dus het is echt een gok maar ik kon gewoon nèrgens echt iets leuks vinden of meteen heel duur.

Dan nog een pyjama van la redoute

En nog de stapelbekertjes van mushie!

6 likes

Ik vind deze hexagons zo leuk he, maar heb zelf geen baby meer. Dus heb er 1 besteld als cadeau. Hoop alleen dat ze het leuk gaan vinden, want eigenlijk wordt het nog leuker als ze er meer bij elkaar hangen. :thinking:
Bij littleloet.nl trouwens.

4 likes

Oooh leuk! Passen ook in E d’r kamertje :heart:! Tnx!

1 like