Show je laatste aankopen #4

Van onder water geven helpt heel goed en aaltjes werken nog beter mocht je nog een keer rouwvliegjes krijgen. Kan vanuit potgrond komen ed. dus het makkelijker als je weet wat je er tegen kan doen dan zes keer jaar nieuwe planten te moeten kopen. Vooral die pannenkoek echt van onder water gaan geven en dus altijd met binnenpot in een sierpot zetten.

2 likes

Thanks! Moet eigenlijk ook nieuwe potjes hebben met zo’n gat aan de onderkant …

1 like

Van die plastic potjes? Of terracotta potten met schotel? Van die plastic potjes hebben mensen in je omgeving nu misschien wel met al dat getuinier. Scheelt weer als je het niet zelf hoeft te kopen.

Nee dan van die terracotta. Maarrrr. Ik kan dus ook met dat bruine potje erom gewoon in een dichte pot zetten? En dan geen extra aarde?! (Planten killer hier … )

Samenvatting

Hahaha zo lang er geen wortels uit de potjes groeien waar ze in zitten als ze geleverd worden, kan je ze rustig in een leuke sierpot zetten. Als je ze dan water geeft, til je ze even uit de pot en geef je een cm of twee bij veel dorst aan water of je giet het langs de binnenpot heen zegmaar maar dan kan je niet goed zien hoe veel je giet. Hoe vochtiger de aarde en hoe meer kans op die vliegen, de leggen eieren in de bovenste laag aarde als deze vochtig is. Vandaar dat van onderaf water geven (of je planten dompelen: kwartier in de binnenpot in een bak water zetten zodat hij vocht kan opzuigen en daarna laten uitlekken) tegen vliegen beter is. Eventueel ergens tegen juli even kijken hoe het ervoor staat qua aarde en wortels, maar voor een plant is het sowieso fijner even te wennen aan de omgeving zonder gelijk een nieuwe pot te krijgen.

2 likes

Die van Scapino zijn ook goed en niet duur.

1 like

Action, af en toe hebben ze ze

1 like

Ik kon niet kiezen :weary:

18 likes

x2 Xenos

43 likes

Net dezelfde besteld, met dezelfde reden :redface:

@Kahlo ik heb er zelf een van de decathlon die vgm niet extreem duur was verder, waar een elastiek rond zit waardoor je ‘m makkelijk kan oprollen en meenemen of verplaatsen. Gaat al een paar jaar mee

2 likes

Heb je hiervan de link?

Zo’n chille fiets!! Ik heb die versie van een aantal jaar terug en zo fijn om op te fietsen!

1 like
4 likes

11 likes

@colalight @anon50301661 topschoentje! Ben alleen bang dat t voor geen meter zit. Ik heb die liquid gold airforce en zilveren ID air max van een paar jaar geleden, zijn allebei keihard :slightly_frowning_face:

1 like

Ohh haha nou dan zit je helemaal goed! :sunglasses:

1 like

36 likes

Wheeeeeere?

Mijn hemel, ik moet dit.

1 like

Graag gedaan! In het planten topic zijn ook veel succesverhalen te lezen betreft de aaltjes want soms is dat de enige oplossing als je veel vliegjes hebt waar je niet vanaf komt en planten die houden van vochtige grond. Succes in ieder geval!