Oké eindelijk toch maar gekocht. Veel geld, hopelijk krijg ik geen spijt!
Is dit van de Kruidvat supertrash aanbieding? Ben wel benieuwd namelijk!
Maar de koeien van koopeenkoe mogen toch juist tevreden in de wei staan tot ze geslacht worden, dat is toch het hele idee erachter?
Echt geen behoefte om in ieder topic op mijn tenen te lopen. Ik plaats dit toch niet in het vega of vegan topic?
Wil je ook even iedereen aanspreken op het kopen van fast fashion? Is ook niet oke.
“Houdt niet van hyperbolen”
Maar prima. Wat jij wil. Echt nul zin hierin.
Je kan er van alles van vinden maar dit slaat dan weer nergens op. Als je voor 1 ding strijdt hoef je niet meteen de hele wereld te redden, anders kun je natuurlijk nergens meer kritisch over zijn want er is altijd wel iets dat je ‘verkeerd’ doet. Moral envy.
Maar alsnog een blij fijn leven tot aan de onnatuurlijke dood. Als iemand ervoor kiest om vlees te eten toch liever zo dan dat ze euroknallers kopen lijkt me
Ik snap wel dat je 't vervelend vind dat je nu “gezeur” krijgt. Maar ik ben het wel met @Papegaaiduiker eens, je koopt gewoon geen vrolijke koe in de wei. Maar een dode? Post dan gewoon een foto van het vlees? Beetje misplaatst. Net als dat iemand een handtas van struisvogel leer koopt, en dan een struisvogel post in plaats van de tas?
Ik plaats in al mijn onschuld wat ik plaats. Zo is het ook weer.
Ja ergens is het misschien ook wel weer duidelijk ofzo. Denk dat veel mensen soms niet stil staan bij het dier dat eindige in een bepaald eind product. Als je snapt wat ik bedoel? Dus misschien is het dan ook wel weer goed om het juist duidelijk aan elkaar te koppelen? Werd er zelf iig een beetje naar van!
Dat kan en mag. Ik denk daar niet over na, want ik ben daar niet actief mee bezig. Waar ik wel actief mee bezig ben in dit geval is dat ik vlees wil eten waarvan ik weet waar het vandaan komt en wat een duurzame herkomst heeft. Dat is mijn intentie.
Dat plaatje zal mij een worst (jaja) wezen verder.
Bestelling bij lush opgehaald en kreeg vet veel cadeau (herbalism, twee solid parfum en de zeep)

En tijdens mijn wandeling gisteren stond er aan de weg een nieuwe Brabantia prullenbak met een briefje ‘neem gratis mee’
Dus ook een nieuwe en chille prullenbak!
Ja ik snap je. Het probleem is denk ik niet zozeer dat jij vlees koopt, en dat deelt. Het is inderdaad niet een vegan topic. Vegans worden elke dag overal geconfronteerd met de vleesconsumptie (en zuivel/ei), dus dat dan hier ook gebeurd, is niet per se raar (wel vervelend).
Het is meer dat jij nu (misschien onbewust) lieve, vrolijke koe koppelt aan dood stuk vlees, onnodig geslacht voor persoonlijke voorkeuren. Dit is nou juist de leugen, waardoor veel mensen hun vleesconsumptie als moreel zien voor zich zelf. Want het komt toch van zulke leuke blije koeien? Ik snap dat je misschien echt niet door hebt wat daar zo misplaatst aan is. Dit artikel gaat er nog wat meer op in, mocht je het interessant vinden:
Maar laten we er maar over op houden! Ik snap inderdaad dat je het niet kwaad bedoelde