Wat wel een eyeopener voor mij was is de aflevering van Zondag met Lubach hierover. https://www.youtube.com/watch?v=VIc5crNUBBU
Komt er kort gezegd op neer dat door onze drive om goedkoper te kopen kleine ondernemers/nationale bedrijven zoals de bol en de koele blauwe weggeconcureerd worden en A.mazon dan de prijzen omhoog gooit als de kleine ondernemers failliet zijn over x jaar.
Ik moest lachen hierom, ik heb zo’n hekel aan de boeken van Sarah J Maas juist omdat ik ze zo afschuwelijk slecht geschreven vind en het hoofdpersonage ultiem irritant is. Ik vind het zulke extreme kut boeken, die wel leuk hadden kunnen zijn. Ik ken niemand die het met mij eens is dus nu voel ik validatie
Ik ben ook geen Maas fan! Vind haar enorm overrated.
Waar is de badjas van?? Met rits, dit moet ik, hij valt bij mij altijd open
Haha een vrij belezen vriendin van mijn vriend kwam aan met A throne of glass als zijnde haar favoriete boeken voor mijn verjaardag. Oke, ik heb ze gelezen en kwam toen bij mijn vriend aan met de boodschap ‘ja goed boek moet je lezen’. Ik bedoelde een vermakelijk boek met een spannende verhaallijn, mijn vriend was binnen een hoofdstuk bored out en had meteen de hele ontwikkeling geraden. Hij was echt intens teleurgesteld in mijn mening en de mening van zijn goede vriendin :’) Heb echt punten verloren die dag
Omg ja wat een verschrikkelijke Mary Sues zijn die hoofdpersonen ik heb al die boeken me heerlijk dood geërgerd. Top irritainment haha.
edit Het meest irritant vind ik nog hoe verschrikkelijk ongebalanceerd magie is in haar werelden. Magie gebruikers kunnen alles, worden nooit moe en het heeft een heel erg “believe in yourself” anime gehalte.
Het tv-kastje is van Beliani. Kende het niet maar kwam zoiets tegen op een andere site in licht eiken en na wat zoeken kwam ik dus bij die meubelwinkel uit voor een donkere versie. Oh en het is een lade in het midden. En ik kan mij voorstellen dat de gentle plum te licht was als accent, deze heeft net iets meer diepte. Heb je er al een andere kleur overheen zitten?
Hunkemöller! Ik heb hetzelfde probleem, dus was heel blij toen ik deze met rits tegenkwam haha. Hij is ook heel lekker zacht, en volgens mij hebben ze 'm ook in het grijs
Even los van Amazon: bol is niet bepaald meer een klein nationaal bedrijf te noemen hoor, het is opgericht door een Duitse mediagigant die o.a. ook de RTL group bezit (en die groep is een heel stuk groter dan de rtl zenders in Nederland haha), en is nu eigendom van Ahold Delhaize die inmiddels ook in de VS en Azië zitten.
Als je dus begaan bent met het wegdringen van ondernemers zou ik zeker bij de echt kleine/lokale ondernemers bestellen en bol ook links laten liggen
Heel mooi! Bewaard voor evt een volgende shop ronde hehe, die kleur is
Made had iets lichters zag ik.
Tja hoopte dat de verf wat donkerder uitviel. Wacht nu op bed/gordijnen en evt met schilderijtjes hoe het uitpakt.
Huiskamer is best donker geworden qua walnoten meubels, Denim drift (jaja) en behang dus missch laat ik het zo!
Ja, daar heb je gelijk in! Ik wist trouwens niet dat het zo buiten nl was gegroeid ondertussen, jeetje.
Thanks! Heb m nog kunnen bestellen, hopelijk zit ie leuk
En een lichte slaapkamer kan ook leuk zijn, lekker rustgevend! Zeker ook inderdaad als je woonkamer al donkerder is. Klinkt ook allemaal wel leuk hoor, walnoot met blauw gecombineerd . Ik hoop dat het goed gaat passen met dat terracotta straks. Op mijn muur zit nu ook denim drift
en ga dat vervangen dus hopelijk pakt het goed uit!
waar heb je die discovery set van juliette has a gun gekocht? Ik zie hem alleen maar uitverkocht zijn overal
Leuk! Waar heb je ze gekocht?
Volgens mij is de verkoop van goederen en diensten aan particulieren ondertussen maar een fractie van de inkomsten van Amazon. Ongeveer 40% van het hele internet loopt via Amazon servers, dat loopt op haha.
Wat ik ook zo kut vond is dat die hoofdpersoon echt zo’n typische perfecte “cool girl” trope was. Niet te harden. Je hebt me trouwens wel geinfluenced, Ilona Andrews staat nu als nummer 1 op mn lijst van boeken die ik ga kopen als ik de huidige hoeveelheid uit heb haha
(also mocht je de serie nog niet kennen, die van Licia Troisi vond ik ook erg leuk! Ook vette verhaal lijn, vrouwelijke assassin, magie, etc)
(edit: moet wel zeggen dat ik die boeken voor de laatste keer 8 jaar geleden ofzo las dus hopelijk zijn ze goed oud geworden haha)
Ik lees normaal eigenlijk nooit fantasy maar de Mercy serie heb ik echt verslonden! Heb je aanraders in dezelfde stijl?