Ook Ludo: ik word geen moeke hoor!
Oeh dit lijkt me ook ideaal! Waar heb je deze gekocht?
Op Bol staat ie ook, maar daar is ie ietsjes duurder. Er is ook een variant waar alle vakken even groot zijn, maar dat grote vak leek mij wel handig voor beddengoed en handdoeken et cetera!
Nee via Vinted. Kon ze ook echt nergens meer vinden helaas. Of althans niet voor een fatsoenlijke prijs, maar op Vinted staan er wel behoorlijk wat in nieuwstaat dus misschien dat dat nog een optie is?
Oh neee Wiggert weer met zijn indianen
(sorry als ik nu je leesplezier verpest, maar in die eindbazen podcast ging het bij ieder onderwerp altijd weer terug naar zijn tijd bij de Indianen)
Ja ik vond het gewoon toppie, maar het begin is wel het leukste ja. En het laatste boek is een stukje eh… pittiger.
Ik heb het boek juist gekocht vanwege zijn ervaring daar me traditionele geneesmiddelen
Ik vraag me altijd af waarom iedere keer dat iemand het over Sarah J. Maas heeft iemand zo een reactie achterlaat (Niet perse jij, maar ook al vaker in het boekentopic) Het komt echt een beetje over zoals met romcoms dat hersenloos vermaak gericht op vrouwen perse GOED moet zijn. Wanneer iemand zegt Fast and the Furious leuk te vinden krijg je dan weer nooit een reactie van ‘die laatste films zijn zooooooooo slecht’. Is toch gewoon ter vermaak, waarom moet het perse een hoogstandje zijn.
@Mhysa Als je haar andere serie nog niet hebt gelezen zou je die denk ik ook wel leuk vinden! Wordt wel pas vanaf boek 3/4 wat ‘spicier’ haha. Magic Bites die @anon50301661 aanraadt past ook wel een beetje in dat straatje. Vrij vergelijkbare schrijfstijl in het eerste boek tenminste, al is de eerste 100 pagina’s even doorpushen doordat het echt een infodump aan veel niet geweldig uitgelegde info is. Maar wel echt de moeite waard!
Dit was ook exact mijn probleem met die nieuwe serie van haar, ben de naam even kwijt. Zogenaamd gericht aan volwassenen maar man man man, wat slecht. Het hoeft echt geen hoogstaande literatuur te zijn, maar zelfs als pure entertainment is het zo ongeloofwaardig en vol met slecht geschreven clichés. Veel schelden en schrijven over (ongeloofwaardig) drugsgebruik maakt een boek niet opeens gericht aan volwassenen.
Ben sowieso wel een beetje klaar met die standaard YA hoofdpersonages. Ze zijn vaak mega bijdehand (voor letterlijk geen reden) en onbeschoft (ook geen reden) en doen en durven dingen die niet logisch zijn. Ze hebben geen enkele defining karaktereigenschap behalve snarky zijn.
Met deze uitleg vind ik het eigenlijk verassend dat je Magic Bites dus wel leuk vindt omdat ik de attitudes van de mc’s in de boeken van Sarah J. Maas wel vergelijkbaar vond aan Kate Daniels Alledrie heel erg de ‘tough chick/independent woman’ vibes, maar uiteindelijk toch hulp nodig hebben en in Magic Bites zit bijv. ook een love triangle (+ instalove). Ik heb alleen nog het eerste boek gelezen en geloof best dat er verbetering in zit, maar vind het tot nu toe qua niveau dus vrij vergelijkbaar haha.
Ik snap het commentaar op de boeken van Sarah J. Maas verder zeker hoor, maar vind dat er overdreven op haar schrijfstijl en boeken wordt gereageerd in vergelijking met andere boeken in dat genre. Vroeg me dus af waar die need vandaan komt om te reageren met ‘dat is zoooo slecht’ wanneer mensen haar naam voorbij zien komen, helemaal in de context dat iemand zegt dat ze van de boeken heeft genoten. Maar goed, de irritatie komt dus ook deels uit extra veel gezeik op dingen gericht op vrouwen + dat het voor sommige mensen nu erg cool girl is om haar boeken te haten op twitter/tiktok (bedoel niet dat jij perse vanwege die reden zo reageert hoor!)
edit: Ik heb niet zooooveel fantasy romance gelezen, maar met de 2 titels die je noemt raden mensen vaak ook Halfway to the Grave, Darkfever en Dark Lover aan. Heb het allemaal echter niet gelezen, dus geen idee of het echt vergelijkbaar is.
De boeken van Sarah J. Maas zijn gewoon simplistisch, wat ergens logisch is want het wordt geschreven voor tieners (al zijn er super veel goede YA boeken). Ik vind de romantische relaties in zulke boeken ook vaak fucked up en gewoon slechte voorbeelden voor tienermeisjes (waarvoor de boeken bedoeld zijn) en dan vraag ik me echt af waarom volwassenen die boeken lezen en denken dat het oké is? Dat er in dit geval gezeik is op dingen gericht op vrouwen snap ik 100% want het is echt vrouwonvriendelijk geschreven en ik snap echt niet hoe zo veel vrouwen er maar mee akkoord gaan om dat te lezen.
Jezus het is echt een megatekst, ik zet het even in een spoiler. Wil verder dit topic niet vervuilen
Samenvatting
Oh zeker dat het simplistisch is, maar waarom is dit perse alleen erg wanneer het aankomt op bepaalde boeken, series of films? Laat mensen lekker genieten van simplistische dingen wanneer ze daar mee willen relaxen. Waarom roept de ene groep ‘HET IS TE SIMPEL! Slecht! Hooivorken!’ terwijl de andere groep nooit heeft gezegd dat dit niet het geval is. Wat betreft het vrouwonvriendelijke snap ik je volkomen hoor (al vond ik dat in de throne of glass series/court of blabla nog wel meevallen). Ik wil de boeken ook echt niet verdedigen op dat vlak, maar denk dat dit meer een discussie is over of het oke is om boeken of series met problematische dingen leuk vinden. Ik denk dat je van zulke boeken kan genieten zonder die dingen te accepteren in het echte leven en het gewoon als entertainment ziet. Genoeg mensen vinden reality programma’s als Temptation, Love Island, etc. superleuk om te kijken, maar streven er echt niet naar om vergelijkbare relaties in het echte leven te vinden.
Laten we wel wezen, ook in de literaire hoogstandjes of de fantastisch geschreven boeken is er sprake van seksistische stereotypering of problematische romances. Vaak genoeg ook zonder dat de auteur dit benoemt/dit uit het boek volgt. Ik denk dat je in de meerderheid van alle boeken seksistische onderdelen kan vinden en als mensen het leuk vinden om zich op dat soort dingen te richten, helemaal top. Als anderen gewoon van zo een boek willen en kunnen genieten en soms gewoon even hun feminisme etc. uit willen zetten, ook helemaal prima. Soms hoeft het allemaal niet zo realistisch te zijn, liever niet aangezien de realiteit op dit soort onderwerpen zeer teleurstellend en boosmakend is.
Wat is dat voor een slaapding, hoe heet zoiets?.
Als je zoekt op zwangerschapskussen vind je verschillende soorten!
Zwangerschapskussen! Echt super lekker om in te liggen voor Netflix en lezen enzo hahaha, soort mega zitzak met armondersteuning