Show je laatste boodschappen

Ohh dat klinkt goed, ga ik ook eens proberen!

Dit klinkt supergoed! Heeft het de structuur van draadjesvlees?

1 like

Nee, echt beetje fluffy, suikerspinachtig.

Ik wil die veggie ook eens proberen! Mijn vriend vindt meat floss dus niks door de textuur maar ben benieuwd hoe hij de veggie versie vindt

5 likes

Oh fascinerend! Kan me er niet zo gauw iets bij voorstellen maar zou het wel eens willen proberen

3 likes

Ik laat het je weten!

Ja m’n allerlievelings is een classic van the ppk (van isa Chandra als je dat iets zegt), en dat is eigenlijk een topping voor cupcakes.

Zij doet 1 om 1, maar dan wel met extra firm silken tofu en wel 1/4 cup sojamelk erbij. Ik heb gemerkt dat gewone silken tofu (kan die extra firm niet vinden) goed is 1 om 1 met chocolade en dan ongeveer een eetlepel sojamelk. Naast maple syrup, vanille essence etc.

Het is deze, staat ook in vegan cupcakes take over the world:

2 likes

Wat Bunnyslippers zegt inderdaad! Fluffy en heel droog, en als je er op kauwt wordt het iets chewier. Ik heb zelf al best wel lang geen echte pork floss gegeten maar de textuur is in mn herinnering wel net iets anders @Bunnyslippers , iets meer draadjesachtig denk ik?

@Kauai Thanks!! Extra firm silken heb ik volgens mij ook nog nooit gezien dus top dat jij al geëxperimenteerd hebt met de verhoudingen :grin: ga het binnenkort eens proberen!

5 likes

Dit was bij elkaar

• 35,43
  • 40,12
  • 48,08
  • 53,96

0 stemmers

40,12

6 likes

Rib uit m’n lijf bij Amazing Oriental €55,35:

7 likes

ziet er wel lekker uit, vooral de spekkoek :yum:. Ligt het aan mij of is ook alles daar enorm duur geworden en dan ook echt meer dan de inflatie van supermarkten?
Waar gebruik je de fresh bean curd skins voor?

3 likes

Haha, helaas is de spekkoek is voor mijn vriend (net als de kreeftnoodles trouwens).

De site is in sommige gevallen zelfs duurder dan de fysieke winkel (die boba poppings zijn €9,50 in de winkel en online €11,10 :cry:). Tofuvellen kun je vullen, in hot pot dippen, gebruiken voor nigiri, in je bowl ramen etc.

1 like

Er waren echt heel veel vleesvervangers (DVS, Garden Gourmet, Beyond) met 70% korting, het is dat onze vriezer eigenlijk al vol zit anders hadden we nog meer ingeslagen:

20 likes

Jaloers! Waarom heeft mijn AH dit nooit!

4 likes

Heel vaak staat we bij die producten dat het niet geschikt is om in te vriezen :(. Maar doe jij wel gewoon ook dus? Ik snap ook nooit waarom dat niet zou kunnen!

2 likes

Ik gooi dat ook allemaal in de vriezer

8 likes

Volgens mij kunnen ze niet garanderen dat de smaak/textuur hetzelfde blijven. Maar ik gooi ook werkelijk alles in de vriezer en zeker bij vleesvervangers heb ik daar nog nooit problemen mee ervaren.

2 likes

Ik gooi alles gewoon in de vriezer. Ze zetten het vaak op de verpakking, omdat veel producten ingevroren geleverd worden aan de supermarkt. Er is dan een hele kleine kans dat je voedselvergiftiging oploopt als je het weer invriest en dan ontdooit (en idd smaak/textuur is soms ook een reden). Maar is mij echt nog nooit overkomen, en ben niet de enige: https://www.reddit.com/r/VeganNL/s/6eO23Fy2on

DVS zegt zelfs op hun eigen site dat je koelverse producten tot 6 maanden kunt invriezen.

4 likes

Dan ga ik vanaf nu ook gewoon dik inslaan als het weer eens in de aanbieding is!

2 likes

47,12 incl koopzegels :disappointed_relieved:

5 likes

Alles bij elkaar €11 van de markt🧡

56 likes

Ik heb de verkeerde markt hier :sob: ik betaal al meer dan 11 euro voor de 4 bakjes rood fruit

4 likes