Show je laatste boodschappen

Ik vind het opvallend hoe weinig vlees er bij alle boodschappen voorbij komt! Vind ik heerlijk om te zien haha.

Ik ben zelf al 12 jaar vegetariër maar ben gek op vleesvervangers en wil graag minderen hiermee, ik eet het zowat dagelijks. Ik ben op zoek naar lekkere vega recepten zonder vleesvervangers, wie heeft er tips?!

8 likes

9 likes

Wat voor soort maaltijden maak je meestal? Een AVG-achtige maaltijd zonder vleesvervanger vind ik ook lastig, maar in sauzen zoals pastasaus of curry doe ik gewoon m’n normale recepten maar met meer groenten of peulvruchten :stuck_out_tongue:

We eten regelmatig AVG maar ik doe bv bij pasta’s vaak “gehakt” of “spekjes” erbij, bij lasagne ook, bij nasi, bami, etc van die quornstukjes. Dit vooral omdat mijn vriend een echte vleeseter is en bij dit soort dingen per se vleesvervangers erin wil omdat ie het anders saai vindt.

Had laatst wel een lekkere groentelasagne met spinazie en mozzarella gemaakt, deze viel bij hem wel in de smaak! Ik wil dus wat meer van dit soort lekkere gerechten omdat het mij ook niet heel goed lijkt om elke dag vleesvervangers te eten. Zal ook genoeg troep inzitten denk ik?

Curry’s zijn ook heel lekker en goed te maken zonder vlees. Dan kun je er altijd nog iets als naambrood oid bij doen, net wat je lekker vindt.

1 like


Lidl, €13,40

Ga zo weer naar de AH voor de rest. Echt stom dat ik dat doe :sweat_smile:

5 likes

Waarom stom😅

Kost me zoveel tijd! Want ik kan niet normaal door een supermarkt lopen. Ik ben altijd een uur binnen (kijken naar nieuwe dingen enz) ookal hoef ik maar 3 dingen :sweat_smile:

1 like

Dat is waar :see_no_evil::see_no_evil:

Ik heb laatst dit gegeten https://anjasfoodblog.nl/2015/07/16/bloemkool-uit-de-oven-met-tomaten-en-kaas/
Met aardappeltjes en dat was echt niet saai zonder vlees.
Ik haal bijna al mn recepten van pinterest tegenwoordig

1 like

Oei dat klinkt lekker! Bedankt voor de tip, ga ik snel een keer uitproberen. Ik ben nu ook druk bezig met recepten pinnen maar heb het idee dat ik veel hetzelfde tegenkom.

1 like

Ik weet niet of dit het goede topic is maar verkoopt J.umbo koortsthermostaten voor in het oor? Ik kan het nergens vinden op internet.
Edit: het antwoord heb ik al, ze verkopen het niet.

Die koekjes zijn lekker :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik ontdek dit topic net, wat heerlijk om doorheen te scrollen! Er is ook niets leukers dan kijken wat anderen op de band legen in de supermarkt wat mij betreft. Ik zie veel vleesvervangers waarvoor hoera!

6 likes

7,77 bij de Dirk

6 likes

Die crackers van Marqt zijn echt mijn leven. Welke Marqt was je?

31€ bij de Appie

8 likes

Ja ik eet ze ook droog! Ik werk bij Marqt Utrechtsestraat :baguette_bread::cheese:

Lekker dubbelop korting op een paar dingen, aangezien alle a-merk vleesvervangers ook in de bonus zijn bij de AH. 22,50 afgerekend.

13 likes

Nee dat vind ik gezellig!! Ik ben heel erg fan van de oude kaas salade, het appel gember sap en de sake paddestoelen salade :grin: Verder alle dipjes bij de kaas! Rode uiendip, vijgenspread, cranberrydip.

1 like