Show je laatste boodschappen

Call it what it is

25 likes

Klopt , maar toch stoort het mij. Kan niet goed duiden waarom.

1 like

Voor ik stopte met dode dieren eten vond ik het ook heel erg als iemand dat zei. Ik denk omdat ik teveel met mijn neus op de feiten werd gedrukt. Ik at dode dieren. Juist door het vaker zo benoemd te horen ben ik overgestapt op het niet meer eten van dode dieren. En nu ben ik zo’n irritante die vind dat meer mensen dat zouden moeten doen.

15 likes

Ja het eten van dode dieren stoort mij ook enorm

7 likes

Als je je ergens aan stoort, dan moet er misschien iets worden gedaan aan de praktijk (het eten van dode dieren), niet aan de benoeming hiervan.

2 likes

Oh maar ik eet voor 90% vega hoor dus dat is het niet.
Wellicht is de zin dat je nu ook een irritant persoon bent geworden die wilt dat mensen vega eten de treffende trigger.

Het leest zo veroordelend naar de personen die wel nog vlees eten en daar heb ik dus moeite mee.

8 likes

Maar waarom vind je het veroordelend? Het is letterlijk wat het is, namelijk een dood dier. Je kan wel alles gaan sugarcoaten door het bijnaampjes te geven maar dat verandert niks aan wat het is: dode kip in plastic. Ik denk dat als mensen daar problemen mee hebben, dat dat is omdat ze diep van binnen ook wel weten dat het fout is :woman_shrugging:t4:

3 likes

Omdat vega niet de de enige heilige graal is.
Het kan samen gaan en als personen niet vega eten om wat voor reden dan ook moeten ze dat ook kunnen doen zonder dat dat veroordeeld wordt.

2 likes

Ik bedoel met irritante dat ik nu de persoon ben waar ik vroeger zelf last van had. Namelijk iemand die zei waar het op stond. Het zijn dode dieren.

En ja ik vind dat iedereen Vega zou moeten zijn of in ieder geval voor 99% Echter koop ik.dus wel dode dieren voor mijn moeder als ze daar om vraagt. En daar zeg ik verder niks over tegen haar. Dus volgens mij valt het mee qua veroordelen.

1 like

Dan denken we daar gewoon anders over.
Je had het ook anders kunnen omschrijven naar mijn idee.

1 like

Omdat jij er nu last van hebt?

Waar reageer je nu precies op?
Ik leg mijn mening uit en concludeer dat er anders over gedacht word, prima.

Als je je laatste zin weg had gelaten was het prima geweest maar nu zeg je oké dan denken we daar anders over en vervolgens moet je alsnog een keer zeggen dat jij het er niet mee eens bent door te zeggen dat ze het anders had kunnen omschrijven. Dat vind ik flauw want dan laat je het er zelf ook niet bij dat jullie er anders over denken en dan gewoon punt.

Waarom vind je het veroordelend als mensen iets bij hun naam noemen? Er wordt geen enkel waardeoordeel aan verbonden door @Joejoejoe hè, ze noemt alleen letterlijk het beestje bij de naam (ha). Dat jij dat als veroordelend bevat zegt dan toch meer over jezelf?

Vind je het ook veroordelend als ik dit een komkommer noem?

image

1 like

Hmm deels kan ik met je redenering meegaan. Alleen bedoelde ik te zeggen dat we er anders over denken wat prima is. Naar mijn idee geef ik door te zeggen dat het anders omschreven had kunnen worden,gewoon aan dat er ook had kunnen staan " en kip voor mijn moeder,maar ik eet het niet uit principe", dan was het ook duideljk geweest.

@Dombo ik vind dat je het nu uit zijn verband haalt.
Het gaat zich over vega/vleeseters.
Ik vind het onnodig om zo nadrukkelijk te benoemen dat er nog dode dieren gegeten worden. Dat weten we allemaal en we zijn allemaal oud en wijs genoeg om eigen keuzes te maken. Je kunt het ook gewoon kip noemen, want dat is het ( zover ik kan zien), net zoals de komkommer die jij nu plaatst. En dan benoem je wat het is.

1 like

Als je het een dood dier noemt benoem je ook wat het is, want het is een dood dier in die verpakking. :woman_shrugging:t4: Als we allemaal oud en wijs genoeg zijn om daar zelf een keuze over te maken dan kunnen we het beestje toch gewoon bij zijn naam noemen?

1 like

Kip of dode dieren zeggen heeft niks te maken met eigen keuzes maken.

We zijn ook allemaal oud en wijs genoeg om te weten dat de kip die je eet een dood dier is.

2 likes

Oke ik ben hier dus even een beetje klaar mee.
@Dombo Je kunt ook gewoon kip zeggen als je kip koopt. Het dode dieren aspect voegt niets extra’s toe.

@Banananana tuurlijk is het een keuze. @Joejoejoe noemt het dode dieren, ik zou kip gezegd hebben, keuze is gemaakt. En tuurlijk weten we dat allemaal en go vega eten, maar ik word er kriebelig van dat er niets meer lijkt te mogen bestaan hier dan alleen vega eten.

Dus voor de laatste keer: we denken er anders over en dat lijkt mij prima.

5 likes

Nah dit gaat echt nergens over. Iets dode dieren noemen ipv kip betekent helemaal niet dat er niks mag bestaan naast vega eten, hahah ik moet hier gewoon om lachen.

Het is wat het is, het zijn dode dieren. Punt uit afgelopen.

5 likes

Tuurlijk :roll_eyes:

Het gaat zich erom dat er geroepen word dat iets bij de naam genoemd moet worden, maar de juiste benaming vergeten we maar even.

1 like