(Show je) schoenentopic

Is die band van leer? In dat geval lijkt het me wel mogelijk.

Ja, de band is van leer. Maar in het stukje met de zoom zit natuurlijk wel draad.

En ik ben eigenlijk ook vooral benieuwd naar het resultaat.

1 like

Tijdloos is vooral wat echt jouw smaak/stijl is denk ik…

4 likes

Ik vind dat Sezane wel tijdloze kleding en schoenen heeft. Mooie leren loafers zonder opsmuk en klassieke sandaaltjes

2 likes

Ja

Nee

1 like

ASICS SportStyle JAPAN Sneakers

6 likes

Ik heb al bijna tien jaar Pinterest waar ik per seizoen op kijk voor inspiratie. Als ik daar naar kijk blijven bepaalde outfits en stijlen altijd terugkomen dus nu probeer ik daarvan echt goeie versies te kopen en alleen dingen waarvan ik weet dat ik ze vaak ga dragen. Voor mij zijn tijdloze schoenen bijvoorbeeld vans voor in de zomer en zwarte enkellaarsjes voor in de winter (“florals? For spring? Groundbreaking.”)

2 likes

Ik zoek een beetje outdoor/ grove sneakers met kleur, die vegan zijn (dus niet van leer). Vind deze heel cool (karhu fusion xc) maar die hebben alleen uitvoeringen met leer:

Weet iemand soortgelijke modellen die wel vegan zijn?

4 likes

Misschien kan je bij Adidas slagen die hebben vaak best wel een groot assortiment als je op vegan of zo als materiaal zoekt.

Womsh misschien weet niet of dit grof genoeg is?

2 likes

Hmmm thanks beide!! Adidas is niet echt mijn style en womsh kende ik niet maar vind ze nét een beetje te braaf denk ik

2 likes

@Blablabla dit inderdaad! Tijdloos bestaat niet, je kan altijd aan snit of model zien van wanneer iets is. Simpel voorbeeld maar denk bv aan een witte blouse of blazer zonder poespas, zogezegd simpel en tijdloos, maar vergelijk die van de jaren 2010 (heel getailleerd) met die van nu (straight tot loose fit).

Idem voor schoenen, nog los van hardware: een ronde neus, ovaal, spits of vierkant zal altijd ongeveer een jaartal tonen. Net zoals model, soort zool, wel/niet veel riempjes etc. (Aangezien je wil dat ze binnen 10 jaar nog “tijdloos” zijn)

Tldr: kijk wat rond op pinterest, sla je favoriete outfits op en probeer een rode draad tussen die outfits te vinden (welke kleuren komen terug? Welke vibe? Welke soort outfits, wie weet zijn er 0 loafers en 55 sneakers?, …). Zo vind je je eigen stijl, die je wellicht wél nog 5 a 10 jaar leuk zal vinden - los van wat tijdloos is.

12 likes

Ik draag al 8 jaar geen hakken meer want comfort, maar ik vind deze echt prachtig! Misschien leuk voor iemand anders. En als iemand tips heeft voor enkellaarsjes zonder hak met deze vibe, graag!

7 likes

Heeft iemand Nike Air Max 97 en 90? Vallen die gelijk qua maat? Ik heb gewoonlijk maat 38 maar wel 38,5 in de gewone 90s en 39 in de futura’s.

1 like

Vind zelf de 97 aan de smallere kant vallen. Heb de Futura zelf ook in 39 (vind ik klein vallen) en 90’s draag ik in 38,5. (Draag van andere merken dan Nike meestal 38,5 ter vergelijking)

3 likes

En welke maat heb je dan in de 97s genomen? 39?

2 likes

Yes!

2 likes

Ik heb na 100 jaar twijfelen de Oran sandalen van Hermes gekocht en gisteren naar het strand aangetrokken. 20 minuten op gelopen en ik heb gewoon 5 blaren op m’n voeten :sob::sob::sob: kan iemand me geruststellen en zeggen dat dit nog goed gaat komen met een paar keer dragen? Vind ze zo mooi maar dit slaat echt nergens op.

Ik heb ze zelf niet, maar van wat ik om me heen hoor verschilt het heel erg! Is altijd moeilijk te zeggen met schoenen, de een zijn voeten zijn de ander niet… ik heb een vriendin bij wie ze direct al heerlijk liepen, de ander moest ze wel nog inlopen maar ik hoor ook wel eens dat ze echt kut lopen.

2 likes

Pff zou willen dat ze bij mij ook meteen zo lekker liepen :sob: Moet wel zeggen dat ik pas heel laat achter die blaren kwam, het is niet zoals met doc martens dat je voeten helemaal pijn gaan doen. Maar nu is het zulk lekker weer vandaag en kan ik ze niet eens dragen :smiling_face_with_tear:

2 likes