(Show je) schoenentopic

(oeps, we hebben een schoenentopic)

Ik heb een tijd geleden een paar blundstones gekocht, met het idee, chille schoenen op goed om te kunnen lopen. Maar ik merk dat ik ze nu bijna nooit aandoe, omdat elke keer nadien mijn hielen open liggen. Dit wordt wel ietss beter merk ik, maar ik twijfel nu of ik hier gewoon mee moet doorgaan, of accepteren dat dit niet mijn schoenen zijn.

Iemand hier ervaring mee?

Eerst alleen in huis dragen? Niet meteen de avondvierdaagse lopen maar het opbouwen werkt vaak wel.

2 likes

Ik wel een beetje, merk dat ze idd langs mijn hielen schrapen tijdens het lopen maar met iets dikkere sokken bijv wandelsokken heb ik daar geen last meer van. Mijn favo sokken zijn deze merinowollen sokken (wel de wandelsokken, die sowieso top zijn voor bijna elke temperatuur en kan ze meerdere keren aan zonder dat ze vies zijn) maar andere stevigere sokken werken voor mij ook goed

2 likes

Bij docs inlopen werkt voor mij altijd panty dragen en daaroverheen sokken, dan verschuift de wrijving van je huid naar de andere lagen.

Bij het moeten uitlopen van schoenen plak ik altijd van die blaarpleisters op plekken waar het nu nog knelt, zodat ik bij het uitlopen zelf geen last heb.

Ja dat had ik ook, ik vond ze niet fijn zitten en ik heb ze verkocht omdat ik ze toch nooit aandeed.

Ik had ook echt veel last in het begin. Mn hielen voelden bont en blauw. Ik heb ze toch gedragen met dikke sokken waardoor het leer soepeler werd. Ze zitten nu fantastisch en doen nergens pijn. Ik draag ze bijna het hele jaar door!

Wat zijn bij deze temperaturen nou goede (werk)schoenen die geen sneakers of hakken zijn? Loafers dan toch maar?

1 like

Deze temperaturen = 0 graden momenteel?

6 likes

Ja, de temperaturen die ‘horen’ bij begin maart. Dus 0-14 graden oid als ik kijk naar de weersverwachtingen.

Ik draag loafers met glittersokjes erin, of als ik een panty aan heb met hogere effen sokken. Laarzen, enkellaarsjes en sneakers.

2 likes

Bij werkschoenen stel ik me van die dingen met zon ingebouwde stalen neus erin :joy:

5 likes

Ooh haha jezus zie nu dat ik m’n vraag maar half heb gesteld. Ik bedoelde: wat zijn goede schoenen onder een pantalon?

@Janniebeton haha ja of van die zwarte Ecco’s of zo :skull: maar maw nette schoenen

2 likes

Ik draag 24/7 mijn New Balance sneaker en ben op zoek naar een ander - iets minder sportschoen - sneaker. Ik vind de platform Gazelle’s heel leuk, iemand anders nog een leuke suggestie?

Ik draag altijd op werk retro/50s achtige jurkjes met een zwarte panty en zwarte enkellaarsjes met hoge hak, of T-strap hakken, maar ik begin te merken dat ik oud wordt en zoek nu platte opties die goed voor mijn rug zijn. Iemand tips wat hier een beetje leuk onder staat?

Misschien brogues? En dan afhangkelijk van je smaak kan je een wat ‘lomper’ of eleganter model nemen.

3 likes

Plattere mary janes of met t-bandje? Die heb je ook wel met 2cm hak.

3 likes

Welke sneakers dragen jullie met je zwarte/donkere sokken? Ik heb voornamelijk lichte schoenen en die matchen voor mijn geviel niet lekker samen.

Heh, je past je sneakers aan op je sokken ipv andersom? Of begrijp ik het verkeerd

11 likes

Nee, maar ik heb ontzettend veel zwarte sokken, en ik ben op zoek naar donkere sneakers. Maar ik heb wat inspiratie nodig haha

Laat ik het beter zeggen. Bij welke schoen dragen jullie zwarte sokken?

2 likes