(Show je) schoenentopic

Ja dan zijn die in het zilver ook nog wel leuk vind ik. Of vomero 5. Die zijn ook wat meer naar de dad sneaker toe denk ik?

2 likes

Oh geen idee wat precies de criteria zijn voor dad sneakers haha. Maar die vomero 5 zijn ook leuk ja! Ik zou ze gewoon beide ergens passen en dan kiezen

Ik wil heel graag die ballerina’s van Aeyde;

Maar ze zijn zo duur :sob:. Nu zie ik ook een soort van dezelfde van Vagabond;

Die van Vagabond zijn bijna 200 euro goedkoper. Ik vroeg me af of iemand die heeft en hoe ze bevallen?

2 likes

Ik vond ze niet fijn! Ze snijden bij mij aan de voorzijde. Ik had heel veel van vagabond besteld, uiteindelijk een beige variant gehouden maar ben er niet gek op.

3 likes

Thanks voor de reactie! Dan ga ik ze inderdaad niet kopen denk ik.

2 likes

Ik ben opzoek naar slippers met een goed voetbed. Zoals Birkenstock alleen dan wat goedkoper. Heeft iemand tips?

1 like

Ik heb mijn hele leven Birkenstocks gedragen tot ik ze een paar jaar geleden te duur vond. Heb nu een paar van Geox (model heet Brionia) en die zijn minstens zo fijn. Ze houden zich heel erg goed (draag ze al een paar jaar) en er zit een soort gel oid in de zool waardoor ze zo lekker zitten. Ik blijf voorlopig hier bij! Zie nu wel dat ook Geox behoorlijk duur is geworden, maar je vindt ze ook wel op outletsites.

1 like

Birkenstock vind je regelmatig een stuk goedkoper. Ik heb de mijne (gewoon het klassieke model, zwart) gekocht aan € 40 in de sale op Zalando, en die van mijn vriend (ook het klassieke model, in dat groenbeige wat nu hip is) voor € 60 op de webshop van een lokale schoenenwinkel.

2 likes

Birkenstock lookalikes van Natura 🩷

1 like

Ongevraagde tip maar in heb New balance 530 (wit met donkerblauwe details) en ik vind ze altijd zo snel grijzig/viezig worden bij dat stukje mesh en krijg dat met de hand nooit goed schoon/weer wit.

Ik heb ze nu in de wasmachine gegooid met bovenstaand zakje (niet de doekjes!). En ze zijn weer zo mooi wit.

8 likes

Ik zit me net te bedenken dat ik mijn niet zo witte schoenen wil wassen. Ga van de week even naar de winkel, kan ik dit uitproberen.

ik deed mn schoenen vroeger ook wel eens in de wasmachine maar als je ze lang (mooi) wil houden is het niet de beste optie, en als je pech hebt smelt de lijm je schoen op en wordt die geel. ik gebruik zelf liefst een sneaker cleaner setje en dan doe ik het mesh nog met vanish en een tandenborstel.

als je ze toch stuk gaat dragen maakt het niet uit, zou ze iig wel op handwasprogramma zetten en in een waszak doen, maar voor t geval je er wel zuinig mee wil zijn zou ik het eerst zo proberen, of dat zakje oplossen in water en met tandenborstel op t mesh zonder de machine.

Ik heb laatst voor het eerst pogingen gedaan om new balance schoon te maken. De laatste keer met een speciaal setje van first Amsterdam. Het resultaat is dan meteen heel goed, maar bij het opdrogen ontstaan er naarmate de tijd verstrijkt steeds meer bruine vlekken. Ik heb al vanalles geprobeerd (niet in directe hittebron drogen, goed de zeep wegspoelen etc) maar het blijft zo opdrogen.

Heb jij dat probleem niet?

oh wat vreemd! nee ik heb nog nooit bruine vlekken gehad. geen idee wat dat zou kunnen zijn ook, die vlekken komen echt na het schoonmaken of zaten ze er al in?

2 likes

Ja goede tip! Misschien ga ik inderdaad wel dat zakje volgende keer open maken en dan met de hand. Kijken of dat goed werkt.

Ik had mijn schoenen ook met dat zakje in een oude kussensloop gedaan trouwens.

2 likes

In de zon leggen wil nog wel eens helpen, heb zo laatst mijn vieze veters ook weer mooi wit gekregen

1 like