(Show je) schoenentopic

Ik ben opzoek naar slippers met een goed voetbed. Zoals Birkenstock alleen dan wat goedkoper. Heeft iemand tips?

1 like

Ik heb mijn hele leven Birkenstocks gedragen tot ik ze een paar jaar geleden te duur vond. Heb nu een paar van Geox (model heet Brionia) en die zijn minstens zo fijn. Ze houden zich heel erg goed (draag ze al een paar jaar) en er zit een soort gel oid in de zool waardoor ze zo lekker zitten. Ik blijf voorlopig hier bij! Zie nu wel dat ook Geox behoorlijk duur is geworden, maar je vindt ze ook wel op outletsites.

2 likes

Birkenstock vind je regelmatig een stuk goedkoper. Ik heb de mijne (gewoon het klassieke model, zwart) gekocht aan € 40 in de sale op Zalando, en die van mijn vriend (ook het klassieke model, in dat groenbeige wat nu hip is) voor € 60 op de webshop van een lokale schoenenwinkel.

2 likes

Birkenstock lookalikes van Natura 🩷

1 like

Ongevraagde tip maar in heb New balance 530 (wit met donkerblauwe details) en ik vind ze altijd zo snel grijzig/viezig worden bij dat stukje mesh en krijg dat met de hand nooit goed schoon/weer wit.

Ik heb ze nu in de wasmachine gegooid met bovenstaand zakje (niet de doekjes!). En ze zijn weer zo mooi wit.

8 likes

Ik zit me net te bedenken dat ik mijn niet zo witte schoenen wil wassen. Ga van de week even naar de winkel, kan ik dit uitproberen.

ik deed mn schoenen vroeger ook wel eens in de wasmachine maar als je ze lang (mooi) wil houden is het niet de beste optie, en als je pech hebt smelt de lijm je schoen op en wordt die geel. ik gebruik zelf liefst een sneaker cleaner setje en dan doe ik het mesh nog met vanish en een tandenborstel.

als je ze toch stuk gaat dragen maakt het niet uit, zou ze iig wel op handwasprogramma zetten en in een waszak doen, maar voor t geval je er wel zuinig mee wil zijn zou ik het eerst zo proberen, of dat zakje oplossen in water en met tandenborstel op t mesh zonder de machine.

Ik heb laatst voor het eerst pogingen gedaan om new balance schoon te maken. De laatste keer met een speciaal setje van first Amsterdam. Het resultaat is dan meteen heel goed, maar bij het opdrogen ontstaan er naarmate de tijd verstrijkt steeds meer bruine vlekken. Ik heb al vanalles geprobeerd (niet in directe hittebron drogen, goed de zeep wegspoelen etc) maar het blijft zo opdrogen.

Heb jij dat probleem niet?

oh wat vreemd! nee ik heb nog nooit bruine vlekken gehad. geen idee wat dat zou kunnen zijn ook, die vlekken komen echt na het schoonmaken of zaten ze er al in?

2 likes

Ja goede tip! Misschien ga ik inderdaad wel dat zakje volgende keer open maken en dan met de hand. Kijken of dat goed werkt.

Ik had mijn schoenen ook met dat zakje in een oude kussensloop gedaan trouwens.

3 likes

Weet iemand welke sneakers (en laarzen) breed vallen, vooral bij de voorvoet?

Loop al jaren op Nike Air Force 1 als sneakers en laarzen van Wolky. Soms heb ik schoenen van Gabor en Hartjes tussendoor.

Zijn deze sneakers echt comfy voor brede voeten?
Puma RS-X, Hub Hook en New Balance 574 worden aangeraden.

Edit: oh hoop dat vragen hier ook mogen.
Hier iig mn meest recente:

Nike Air force washed coral

4 likes

De andere ken ik niet (als in nooit gedragen), maar deze Puma versie is by far mijn favoriete sneaker. Zit echt mega confortabel, lekkere demping en inderdaad echt breed bij de voorvoet.

Ze vallen qua maat bij mij wel klein. Normaal heb ik 41, van deze 42,5. Anders komen mijn tenen gewoon tegen de voorkant aan.

5 likes

Yes de Puma RSX zit zeker fijn met brede (voor) voeten!Ook de New Balance 530 en 9060 zitten goed, vind deze zelf wel aan de grote kant uitvallen qua maat overigens. Hopelijk heb je hier iets aan :hugs:

3 likes

Kan ik hier ook even jullie advies vragen?
Ik heb gisteren mijn allereerste paar Dr. Martens (Pascal Virginia) besteld en qua maat zijn ze echt perfect! Ze sluiten ook heel mooi aan en rechts zit niet heel comfortabel maar dit is een kwestie van inlopen. Links daarentegen doet bij de tongnaad echt zeer, voelt knellend aan en ik vraag mij af of dit een kwestie van goed inlopen is of dat het zo blijft. Een maat groter is te groot en ik heb vorige week in een winkel ook een andere variant aan gehad (De unisex en de bex) maar deze zijn weer net iets te wijd, met een zooltje word dit ook niet beter.

1 like

Heb je de veters al flink wat losser gedaan?

1 like

De Pascal Virginia zouden wel in één keer lekker moeten zitten volgens mij. Heb die van mij nooit hoeven inlopen omdat het leer al zo soepel is.

Hebben ze deze variant niet bij de winkel waar jij woont? Het ene paar is het andere niet, misschien dat een andere (in dezelfde maat) wel lekker zit.

1 like

Nu wel maar dit is beter! Veel beter :slight_smile: Voel het nog steeds wel maar het voelt nu niet meer knellend/pijnlijk.

1 like

Oké, ik lees verschillende verhalen maar de ene voet is de andere niet dus denk dat ik ze gewoon moet inlopen. Ik heb andere varianten gepast (o.a. de Bex en de unisex) maar deze zijn te wijd en zelfs met een zooltje blijft dit. En een maat kleiner is weer te klein…

1 like

Mijn ervaring hiermee is dat die pijn wel verdwijnt uiteindelijk. En Pascals zijn sowieso wat soepeler dus dat komt vast goed.

2 likes

Heeft er iemand veterschoenen of loafers van Clarks? Vallen die een beetje true to size?