Simstopic #1

Als je eenmaal thuis bent in CC, wil je NOOIT meer anders haha. Ik zou het niet meer spelen als ik geen cc had :p. Kan ik je ergens mee helpen?

3 likes

Ehm ik heb geen idee, Cc zijn alleen meubels en kleren en haren toch? Dat vind ik niet echt belangrijk eigenlijk. Maar wel bedankt!

Ik had een mod gedownload (slice of life volgens mij) waardoor er opeens muizen door het huis van m’n sims liepen. Er stond als ik op de muis klikte de optie ‘check the hole’ waardoor mijn sim naar een vloerkleed ging en daar opeens doorheen viel en doodging?? Hahaha wtf. Dus nu zitten ze nog steeds met muizen en een huisgenoot minder :frowning:

9 likes

Sorry maar ik vind dit heel grappig, wat is dat nou weer voor een bizarre gebeurtenis hahaha wtf :joy:

1 like

Ja dat is in principe wel wat het inhoudt. Je hebt ook ‘mods’, die dingen aan je spel veranderen. Zoals extra carriùres, iets wat ervoor zorgt dat je sim ziek wordt, dat je het geslacht van je kind kan bepalen. Je hebt ook mods die je sims stoned kunnen laten worden. Dat soort dingen, die je gameplay beïnvloeden. Daar speel ik zelf weinig mee, maar er is echt veel te vinden.

@anon45507601, het leuke van CC vind ik dat het je game meer ‘echt’ maakt. Bijvoorbeeld meubels die in het echte leven ook ‘in’ (haha echt een kutwoord sorry) zijn. Het maakt het voor mij meer relatable als ik mijn Sim ook kan aankleden met bijv. Vans. Maar dit is natuurlijk niet voor iedereen de reden! Een van mijn favoriete CC creators/makers is Mxims. Dit laat ook precies zien wat ik bedoel met ‘echt’. Je kan het vergelijken door eens CC te zoeken die ‘Maxis Match’ wordt genoemd. Dit is dan weer juist CC die heel veel lijkt op hoe de originele meubels/kapsels etc. van Sims eruitzien.

Lang verhaal kort: het maakt het voor mij meer relatable, meer keuze in bouwen waardoor ik het meer naar mijn eigen smaak kan maken.

Om te beginnen zou ik TheSimsResource aanraden. Hier staat enorm veel CC op die vrijwel nooit problemen geven met je spel. Het is vrij betrouwbaar.

Ik heb trouwens nergens aandelen :sweat_smile:

4 likes

Oeh ik vind dat eigenlijk best eng, al die ‘echte’ meubels, hahaha

1 like

Ik heb het pas geleden ook uitgezocht en vond deze: https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/770596/downloaden-voor-de-sims-4-custom-content-cc-amp-mods uitleg wel fijn. Een beetje te uitgebreid dus je kan wel wat stukken skippen, maar ik begrijp nu wel beter wat cc/mods zijn en wat het verschil is, en wat ik precies doe als ik het toevoeg.
Ik doe alleen cc nu nog (omdat ik leukere meubels/kleding/kapsels wil), en eigenlijk is dat megasimpel:

• vind cc (de sites die @gep noemt vind ik ook handig, TheSimsResource, Tumblr. Of gewoon googlen als je iets specifieks wil)
  • download. Als het een .zip is pak je het uit. Als het een .package is hoef je er niks mee te doen
  • verplaats de .package bestanden naar de map C:\Users\ [usernaam] \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods (maak eventueel submappen om te ordenen).
  • klaar :raised_hands:
1 like

Haha ja soms vind ik het ook wel too much. Je hebt ook super erotische CC, moet daar wel echt om lachen maar dat hoef ik niet in m’n spel.

voor de hitsige sims

https://nsfwmods.com/files/category/289-clothing/
https://www.loverslab.com/files/category/205-body-parts/

Ik heb dit wel eens uit nieuwsgierigheid gedownload, maar omg wat ongemakkelijk!! Mijn mannelijke sim had ineens een heeele grote lul en ze gingen in vol ornaat seksen met allerlei standjes. En je kon ook nog kiezen op welke plek hij klaar moest komen😅 Ik voelde me echt een vies oud vunzig mannetje. Snel maar weer verwijderd hhaha

14 likes

Hahahaha omg zo gedetailleerd ook

2 likes

Gister een update gehad en nu werkt Sims 4 niet meer, krijg steeds een stomme melding :frowning:

Ja bij mij precies hetzelfde :frowning: heb ook van alles geprobeerd
 map hernoemd, spel gerepareerd, maar niks helpt. Waarop speel jij? Ik op een iMac

En @DaintyDream
Ik had gisteren na een update ook die melding.

Ik heb gelezen dat je in Origin even je sims spel naar Engels moet zetten. Dit werkte voor mij wel! Let wel op dat er dan een nieuwe map wordt gemaakt met je spellen dus je moet je Nederlandse save games even in die nieuwe mappen laden.

1 like

Ik heb misschien wel een leuk idee voor een nieuwe challenge/nieuw project hier. Ik heb zelf een save file waar ik in bouw etc. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet mega vaak in speel omdat ik niet zoveel eigen huishoudens heb en ik de door de Sims zelf gecreëerde sims vaak een beetje stom vind (geen leuke en verassende verhaallijnen etc.).
Daarom heb ik zelf een 2e save file waar ik leuke huishoudens en wat huizen van de galerij heb gedownload en dan vind ik het spelen een stuk leuker omdat er veel meer interessante townies zijn met een creatief verhaal en eigenschappen.

Nu dacht ik, hoe leuk is het om een FF save file te maken? Dat we allemaal iets bouwen en een leuke familie creëren, ik die samenvoeg in 1 save file en iedereen hier die dan kan downloaden. Deze sims moeten dan al een verhaal, vaardigheden, werk etc hebben om de game play leuker te maken. Ik zie hier altijd hele leuke en creatieve dingen dus ik denk dat het dan wel een gezellige gevarieerde stad kan worden.

Wel kan er dan geen cc gebruikt worden in het huis en de familie, anders kan de rest daarmee niet spelen natuurlijk. Ook als je bepaalde uitbreidingspakketten niet hebt zul je later zelf misschien wat aanpassingen moeten maken (kan uiteraard altijd) in de file maar dan is er in ieder geval al een basis.

Zijn er mensen die dit leuk vinden en mee willen doen? Zo ja, dan maak ik even een plan van aanpak!

7 likes

Leuk alleen ik snap het niet helemaal. Je bedoeld met zijn alle 1 “dorp” maken?

Yess, bijvoorbeeld newcrest helemaal vullen met door ons gemaakte huizen en families. Je kan je eigen opgeslagen spellen dan uiteraard houden, het wordt dan een hele nieuwe save en tast de rest van het spel niet aan oid.

4 likes

Superleuk idee!!!

1 like

Ik ben de halve dag met het uitzoeken van een probleem bezig geweest, en ik dacht, ik deel het even voor het geval er nog iemand anders tegenaan loopt :upside_down_face:

Ik ben dus pas begonnen met CC gebruiken, en mijn grootste ergernis was kleding etc. die in de verkeerde categorie stond. Dus bijvoorbeeld een badpak dat overal opdook.
Ik had Sims 4 Studio gedownload, daar kon ik categorieën aanpassen, dus ik dacht :thumbsup: opgelost!
Nou, helaas toch niet helemaal, en na testen bleek dat het allemaal wel werkte, alleen niet voor de alledaags/everyday categorie: daar bleef alles staan, ook als ik die categorie weghaalde van het kledingstuk.
Uiteindelijk vond ik hier op het sims4studio forum de oplossing; blijkt dat bij de alledaagse categorie altijd alles staat. Dus niet alleen mijn CC, maar ook de standaard sportkleding, badkleding etc. staat daarbij. Bij andere categorieën selecteert hij automatisch de juiste filter als je de categorie aanklikt, bij alledaags moet je dat (als je dat wil) zelf handmatig doen:

En dan waren inderdaad de categorie-specifieke kledingstukken weg.

Ik nadat het steeds maar niet werkte:

15 likes

Ik zit nu op die bovenste site te kijken (toch nieuwsgierig), maar hoe kan ik dat dan downloaden? Als ik er op klik krijg ik alleen een plaatje

Bedoel je die mxims? Als het goed is staat onder zijn post opgesomd welke cc het is, en dan Download [M] of soms click here oid. Alleen ik zie dat simfileshare eruit ligt nu :frowning:. Daar word je naartoe geleid om het bestand echt te downloaden. Maar via TheSimsResource kan je het ook proberen!