Simstopic #1

Ja ik had net wat gevonden maar toen werd ik naar een een website van vattenfall gestuurd! Heb t maar weggeklikt

Zullen we Willow Creek doen? Ik heb inmiddels een huis gemaakt, nu nog inrichten

1 like

Ja die probeer ik ook te downloaden! Maar SimFileShare doet het niet? En de andere downloadlinkjes doen het niet… Vet irritant! Die mod lijkt me het spel echt leuker maken, ik baal

Oh wat gek, bij mij deed ie het wel! Misschien morgen even proberen? Anders kan ik het misschien naar je sturen via wetransfer ofzo

1 like

Klopt volgens mij, hoorde gister tussen neus en lippen in een nieuwe video van een Sims youtuber dat Simsfileshare er even uit zou liggen (site onderhoud ofzo?)

1 like

Jaaa leuk dat je meedoet!! Gister had ik tijdelijk geen internet maar ga er vandaag mee aan de slag. Was ook al begonnen met het een familie, een park en een diner/ontmoetingsplek! Zal vanmiddag een wat meer uitgebreide post hier doen over de regels en hoe en wat. Nu eerst even Paas ontbijten haha

Ja dat blijkt het te zijn, heb ondertussen al een downloadlink gevonden!

Okee, de FF save file!
Ik zal eerst even uitleggen wat een save file precies is. Je kunt verschillende opgeslagen spellen in je Sims game hebben. Dit wordt dan een nieuwe die je kunt downloaden en in je mapje met saves kunt plakken. Er wordt dan dus niets aangetast in je huidige spel waar je in speelt.

Wat is het idee?
Zoals @Kaassoufle al zei is het het makkelijkst om met Willow Creek te beginnen. Als er veel mensen zijn die meer willen bouwen kunnen we altijd nog de andere base game werelden gaan vullen met onze creaties. Ik heb heel Willow Creek leeggehaald en deze wereld wordt dan helemaal gevuld met onze creaties. Nieuwe families, maar ook openbare plekken als een bar of park om het leuk te maken om in te spelen. (Ik ben bijvoorbeeld al begonnen aan een bar/ontmoetingsplek voor in de wereld, zie hieroder)

Hoe kun je meedoen?

• Bouw een huis + familie die je in deze wereld wil laten wonen.
  • Zorg dat de familie een verhaal heeft, geef oudere Sims een baan + vaardigheden etc. Hebben de kinderen goede cijfers op school of niet? Zorg dus dat de Sims niet blanco zijn.
  • Upload je huis + familie naar de galerie. Je mag hier op het forum doorgeven waar ik je huis en sims kan vinden maar als je liever je galerie naam niet openbaar wil hebben kun je mij ook een pb sturen natuurlijk!
  • Zet het verhaal wat je bij je Sim familie hebt bedacht in de omschrijving van je galerie upload. Zet er ook bij hoeveel geld je wil dat de familie heeft als ze in de wereld geplaatst worden (iedere sim uit de galerie krijgt een standaard bedrag maar misschien past dit wel niet in het verhaal wat je verzonnen hebt en wil je ze rijker of juist armer hebben).
  • Ik plaats jouw creatie dan in de save file en maak alles kloppend. Wanneer het klaar is zorg ik dat iedereen de file (ik denk het makkelijkst via die drive waar ook de cc staat?) te downloaden is.
  • Speel met je eigen gemaakte sim of met die van iemand anders in een hele andere FF wereld!

Dit is de wereld nu. Mijn familie, een park en het café wat ik aan het bouwen ben staan er al, verder heb ik op alle andere lege plekken cijfertjes neer gezet. Misschien is het handig als je even in dit topic zegt op welk nummer je gaat bouwen, dan wordt het geen gedoe met huizen die niet op kavels passen bijvoorbeeld. Ook als je een openbare ruimte gaat bouwen (gym, bibliotheek, park, verzin wat leuks), laat dat dan even weten zodat we straks niet allemaal dezelfde gebouwen hebben.

Let op!

• Er kan helaas geen CC gebruikt worden in de huizen.
  • Je kan de save file als hij klaar is downloaden, ook als je niet alle expansion packs etc. hebt. Het kan dan alleen wel zo zijn dat er een aantal dingen missen die uit game packs komen die jij niet hebt. Dit moet je dan zelf even aanpassen wanneer je de save file in je spel hebt staan (Als er bijvoorbeeld een tafel geplaatst is uit een pack die je niet hebt, kun je er een andere tafel neerzetten die je wel in je spel hebt zitten).
    Ik probeer trouwens het café met alleen base game te maken zodat die helemaal compleet is voor iedereen! (Misschien kunnen anderen dat ook proberen, is wel een challenge als je altijd bouwt met alle packs en een hoop cc haha)

Hou je niet in trouwens, als je meer families of gebouwen wil maken, ga je gang! We kunnen altijd de andere base game werelden ook nog vullen!

Okee, ik hoop dat het duidelijk is zo en dat we een leuk stadje kunnen maken met z’n allen

18 likes

Superleuk, en dankjewel voor het coördineren! Ik doe mee, ga komende week proberen wat te maken. Voor mij zal de uitdaging zijn er een verhaal om te zetten, ik doe altijd maar wat haha

1 like

Ontzettend leuk idee, ik ga er ook mee aan de slag. Dat wordt nog een uitdaging zonder cc :smile:

2 likes

Briljant idee! Ik ga ook mee doen. Heb echt zin om een Tiny house te maken en een openbaar zwembad.

2 likes

Super leuk dit! Ik ben zelf een hele slechte bouwer, maar wil wel heel graag meedoen. Ik bouw mijn huisje wel op kavel 7. :slight_smile:

Speelt er trouwens ooit iemand in Oasis Springs? Ik merk dat ik al sinds Sims 2 nooit met die woestijnwerelden speel. Trekt me echt niet…

1 like

Oh ik vind dit echt een superleuk idee! Ik wil eentje bouwen op 8. Ben geen master builder trouwens maar ga er wel mijn best voor doen :slight_smile:

1 like

Ik wil wel een bibliotheek bouwen, misschien kavel 13?

2 likes

Ik wil graag op kavel 11 bouwen! :grin:

1 like

Aaah dit wordt echt zo leuk! Ben benieuwd wat iedereen ervan gaat maken!

Even een nieuw overzicht met de kavels die al geclaimd zijn :smile:

5 likes

Ik wil graag 4 en 9!

1 like

Aah mag ik 12? Ik ben niet zo goed in bouwen maar heb wel een leuke sim en een grappig verhaal erbij. :smiley:

2 likes

Zo leuk!! Ik wil graag kavel 3! Overigens kan ik niet perse goed bouwen, maar ik ga mijn best doen!

1 like

Het gaat wel hard zo! Ik denk dat er nog een wereld bij kan. Liever Oaisis Springs (de woestijn wereld) of Newcrest (de lege wereld)

• Oasis springs
  • Newcrest

0 stemmers