Nee je bouwt gewoon in bouw-modus haha (@DahliaDavin ook) , maar je moet dan eerst “een bouwvergunning hebben” (aka “kopen” door je geld met 500 simoleons te minderen) en aan allemaal andere eisen voldoen. Je mag dan ook niks buiten de muren plaatsen (dus je moet echt eerst een huis bouwen -of iig vier muren en een deur - voor je een bed en koelkast enzo mag kopen) en in elke “stage” moet je betalen (voor je bouwvergunning, planning voor de tuin, je opleiding voor je aan het werk kan etc).
Ik kende de challenge niet voordat @Maestoso hem noemde dus heb ook maar gegoogled hoor haha. De officiële regels zijn echt mega uitgebreid, ik vond ze hier: http://modthesims.info/t/550861
Qua eten zoeken “moet” je van wilde planten oogsten, restjes van anderen op eten of een barbecue gebruiken als je wat geld hebt: “You can rummage for food, garden public plants or cook on the outdoor barbecues until you have built your home. I survived off of selling collectables and making food like this for a while before I got my home.” Of bij vrienden eten, je mag één nacht per week bij een vriend overnachten en daar zoveel eten als je wil, maar niks meenemen.
Edelstenen en andere collectibles (snowglobes, vissen, kikkers, stenen, groentes) mag je volgens mij gewoon verkopen via je inventory? Staat niks speciaals over in die regels