Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Haha ja als kind “droomde” ik de hele dag door, ben blij dat ik dat redelijk heb afgeleerd en beperkt heb tot ‘s avonds laat :’)

2 likes

https://www.bol.com/nl/nl/f/the-sleep-book/9200000030577795/

Dit is een soort Alan Carr stoppen met roken boek maar dan over slapen en het is zo’n goed boek!
Ben te moe om het uit te typen (haha) maar ik heb er wel wat aan gehad

Herkenbaar, dus kan hier ook wel tips voor gebruiken! Bij mij is inslapen soms ook lastig en dan word ik vaak weer halverwege de nacht wakker, na net in slaap gevallen te zijn. Heb nu een spijkermat aangeschaft, wat in stressvolle periodes wel wat ontspant. Soms gebruik ik die ook als ik snachts wakker lig.

1 like

Wat erg om te lezen. Voel echt met je mee, dus hoop dat er betere tips voor je komen. Vind slapeloosheid / slaapproblemen echt zoiets groots, waar weinig mensen weet van hebben als je er zelf geen last van hebt.

Ik heb trouwens ook een paar keer acupunctuur geprobeerd, wat voor sommige mensen schijnt te helpen. Ik merkte daar alleen niet zoveel van.

Laatst zag ik volgens mij in het Show je laatste aankopen topic dat iemand de Loop earplugs had gekocht naar een forumtrend ofzo? Is daar iets over terug te lezen ergens, want via de zoekfunctie kan ik niks vinden. Ik ben benieuwd of die echt goed geluid dempen.

Ik overweeg ook om oordoppen te kopen om dieper in te slapen. Merk dat ik steeds vaker last heb van geluiden van straat en ik wil mijn slaap graag verbeteren. Als ik 7u geslapen heb ben ik verre van uitgerust wakker (ook na 8 of 9 uur), ik heb echt een uur nodig om een beetje op energie te komen zeg maar. Een nieuw matras is een volgende stap maar dat is nogal een flinke uitgave.

Ik las ook op internet over van die wasbolletjes als oordoppen maar dat is een product wat je maar een aantal keer kan gebruiken en dus steeds opnieuw moet kopen. En in een ander topic ging het een keer over de Bose Sleepbuds. Die lijken me ook heel fijn, maar die zijn ook best duur.

Eigenlijk zijn de Apple earpods met noise cancelling perfect, en dan met white noise als achtergrond geluid om helemaal niks meer te horen behalve white noise. Maar het grootste nadeel is dat ze niet lekker zitten als je op je zij ligt en dat ze maar de helft van de nacht meegaan. Bij een lege accu maakt ie een irritant geluid waar je wakker van wordt i.p.v. dat ie gewoon uit gaat. :sweat_smile: Als de Bose Sleepbuds hetzelfde effect geven dan overweeg ik die wel serieus.

Ik vond dit als je op ‘oordop’ zoekt: Durf te vragen #5 - #1225 door chasingrainbows

1 like

Nee helaas kan dat niet! En het nadeel is dan, dat je inslaapt met noise cancelling en white noise geluiden en als dat weer uitstaat kun je weer wakker worden van geluiden. Dus iets wat continue geluid tegenhoud maar wel de wekker doorlaat is denk ik beter.

@Lula ah dankje! Andere woordkeuze :sweat_smile:

Pfff ik ben ineens in een situatie beland waarin ik gewoon niet meer kan slapen. Zondag op maandag sliep ik slecht door wat spanning, maar toen kon ik maandag op dinsdag helemaal niet meer slapen, ik ging pas slapen toen ik me om half 7 ziek had gemeld op werk en toen heb ik 3 uurtjes geslapen. Zelfde nacht erop en afgelopen nacht ook weer :disappointed:
Ik heb echt alle mogelijke tips en trucjes geprobeerd maar niks helpt. Ik hoop dat de rust van het weekend (dus geen wekker) ervoor gaat zorgen dat ik weer een normale nacht kan slapen. Ik ben nu uiteindelijk ook al voor de 3e dag ziek thuis omdat ik gewoon niet kan functioneren zo (les geven op middelbare school)

1 like

Hoe gaat het nu??

@Gato ik had vanochtend weer last van slaapverlamming en ik denk dat ik weet hoe het kwam: rond 6 uur staat mijn vriend op en ik word dan altijd even wakker en ik val meestal meteen als hij weg is weer in slaap. Dit keer ging ik eerst nog even op m’n telefoon en ben toen op m’n rug in slaap gevallen. Op het moment dat ik last had van slaapverlamming en ik doorhad wat er gebeurde, heb ik me met moeite omgedraaid naar m’n zij en hield het op. Zo gek dat op m’n rug liggen zo’n grote invloed heeft :sweat_smile:

Wat lief dat je het vraagt! Sinds deze week gaat het veel beter gelukkig :blush: echt zó blij mee.
Eigenlijk was de oplossing om alle tips over boord te gooien en gewoon een serie te gaan kijken tot ik in slaap viel. Het was gewoon een te groot ding in m’n hoofd geworden.

2 likes

Slim om dan op je tenen te focussen. Ga ik de volgende keer ook proberen. Ik had vanochtend weer een hele levendige droom waarbij ik zelfs hardop om hulp riep. Wel met m’n mond dicht, dus het klonk heel raar haha. M’n vriend heeft me toen wakker gemaakt en ik was erg blij dat ie dat gedaan heeft. Pfoe, wat kost dit veel energie zeg.

1 like

Heeft iemand een tip voor een fijn dekbed dat geschikt is voor alle seizoenen? Mijn huidge is echt een beetje op dus wil graag een nieuwe. Mag prima Hema/Ikea oid zijn als die bevallen maar vind een beetje investeren erin ook geen probleem.

Ik heb een 4 seizoenen dekbed van IKEA en ben er heel tevreden over. Ik heb hem nu denk ik zo’n 6 jaar en hij is nog net zo als toen ik hem net kocht. Het is de Grusblad, maar die is niet meer te koop. Ik denk dat de goedkoopste van nu vergelijkbaar is. Ik weet nog dat ik toen ook de goedkoopste kocht omdat ik niet zoveel geld had.

2 likes

Ik heb ook een 4-seizoenen dekbed van Ikea (Grusblad) en ik vind hem echt super fijn. Vooral dat hij uit 2 delen bestaat, een wat dikker dekbed en 1 wat dunnere. Op elkaar geklikt perfect voor de winter, nu gebruik ik alleen de wat dikkere en in de zomer alleen de dunnere. Dus je kunt eigenlijk 3 dekbedden maken :slightly_smiling_face:

3 likes

@pastelzwart @Stofdoek @inezweski Thanks! Blijven bij jullie die twee dekens wel goed op/aan elkaar vastzitten met die drukknoopjes? Bij die van mij schieten ze telkens los, één van de redenen dat ik graag een nieuwe wil want het is hopeloos irritant. Zo ja, dan bezoekje Ikea it is. :heart_eyes:

Ja hoor! Gaat al jaren goed.

1 like

Oh nee nooit last van gehad! Blijft prima zitten.

Ik krijg vandaag deze binnen: Alpine SleepSoft | Slaap Oordoppen | Zachte Filters | Voor Zijslapers dus ik kan je zeer snel laten weten of ik dat wat vind

4 likes

Ik heb deze ook en een in het paars. Werken echt top.

1 like