Exact! Voor zulke bedrijven wil je echt niet werken als ze met zulke voorwaarden komen. Brengt sowieso gezeik met zich mee
Tijdje geleden had ik bij een bekende streetwear webshop gesolliciteerd. Helemaal door het dolle heen omdat ik altijd een grote fan was van deze webshop. Eerste gesprek ging vlekkeloos, super goede klik met de jongens die mijn directe collega’s zouden worden.
Er werd me gevraagd om een thuisopdracht te maken om mijn skills te beoordelen zodat ze op basis van deze beoordeling me voor een tweede gesprek zouden uitnodigen. Na twee dagen kreeg ik te horen dat ik weer langs mocht komen voor een tweede gesprek, alleen deze keer met hun directe leidinggevende. Deze leidinggevende was een vrouw en deed me behoorlijk aan N.ikki P.lessen denken: blond, woonde bij het vondelpark, haar man had aandelen in het bedrijf, heel interessant doen etc… Nou, na gebabyshamed te worden (want “ik naderde al de 30”) en helemaal afgezeken te worden, kwam ze met het volgende voorstel: 3 maanden op basis van een 0-uren contract omdat “iemand aannemen best een groot risico is”. 

wat een figuur
Ben nog steeds zo verbaasd over hoe dat gesprek toen verliep en ergens verbaast het me niet dat de vacature waarvoor ik destijds had gesolliciteerd begin augustus voor de 3e keer online kwam op Linkedin. Iets met karma