Sollicitatietopic (Deel 1)

Ha die kwam ik toevallig net tegen. Helaas zou ik vanaf half december niet meer kunnen werken, dus ik weet niet of ze me daar voor willen trainen. Maar ik kan zeker even informeren!

Ik ga in ieder geval bij wat uitzendbureaus aan de bel trekken, hopelijk hebben zij iets.

https://images.gs1.nl/vacature_Relatiemanager_juni_2020.pdf snap niet dat deze nog online staat maar je zou eens kunnen bellen waarom hij nog op de site staat en of ie al vervuld is. is ook wel een leuk bedrijf

1 like

Superlief dat je dit voor me uitzoekt! Ik ga inderdaad even bellen.

Even totaal offtopic misschien, maar dat salaris is te schandalig voor woorden. €1733 terwijl ze hbo vragen (wat ik sowieso niet snap aangezien je alleen maar mensen moet bellen met hun coronauitslag)

Holy shit, voor 40 uur? Dat zou echt niet normaal zijn, ik verdien met mijn ongeschoolde bijbaan al meer

1 like

Jep echt achterlijk. Dat verdien je inderdaad met fulltime ongeschoold werk ook, of meer zelfs

Net gehoord dat ik ben uitgenodigd om op gesprek te komen! Ik heb hem dinsdag. Plz pray for me!

15 likes

Ik zou uiterlijk vandaag horen of de keuze op mij gevallen is. Het is nu al 4 uur en nu word ik toch wel onrustig.

En heb je al wat gehoord?

Nee helaas nog niks gehoord

Nope echt €1733 per maand. Was een post op linkedin juist over hoe achterlijk dat is haha

1 like

Net te horen gekregen dat ik het niet geworden ben. Ze vonden het gesprek heel leuk en mijn persoonlijkheid goed passen bij het bedrijf, maar de andere kandidaat die over was had 10 jaar ervaring

Dit is nu de derde keer dat ik deze reactie krijg, ik ben als een van de laatste over en ik zou overal enorm goed passen maar er is altijd iemand die meer jaar ervaring heeft. Dacht dat ik deze keer met 3 jaar ervaring in deze functie hier niet zo tegenaan zou lopen :angry:

1 like

Op indeed staan ze wel voor 17€ bruto per uur

1 like

Ik heb ongeveer een maand geleden gesolliciteerd bij een aardig groot internationaal bedrijf en mijn eerste sollicitatie was met een manager van de afdeling waar ik wil/ga werken uit Londen, vervolgens gehoord dat ik door ben naar de volgende ronde en toen moest ik een assessment maken. Vandaag te horen gekregen dat ik door ben naar de derde ronde en nu moet ik mijn beschikbaarheid doorgeven, omdat ik 3x 60 minuten wordt geĂŻnterviewd door verschillende HR(?) medewerkers. Ik had wel verwacht dat er veel rondes waren, maar niet dat ik een hele middag moet vrijmaken voor minstens 3 uur lang aan gesprekken haha

2 likes

Ik weet blijkbaar niks want ik dacht dat hr voor contract deel was. Dus dan zou je met drie mensen dat bespreken? Waar is dan het inhoudelijke deel?

Lijkt me wel intensief drie lange gesprekken achter elkaar.

Ik weet niet zeker of het met hr is hoor, kreeg vanmiddag een mail met 4 mensen in de cc en die werken als recruiter of op hr voor het bedrijf.
En geen idee wat we gaan bespreken, maar voor m’n eerste gesprek kreeg ik een hele vragenlijst + documenten die van pas kwamen tijdens het voorbereiden, dus neem aan dat ik ook weer zoiets uitgebreids ontvang zodra het allemaal bevestigd is.

Ja, het lijkt mij ook intensief, had wel verwacht dat er meerdere rondes zouden zijn tijdens het proces, maar niet 3 uur lang aan gesprekken. Ondertussen ben ik al aardig ver in het proces en wil ik die baan ook haha

1 like

Oh wauw, wat spannend! In welke sector zit je?

Even iets over een soortgelijke sollicitatie die ik ooit had:
Ik heb ook eens zo’n reeks gesprekken gehad voor een baan in London bij een heel groot technologiebedrijf (fruit). Nadat ik hĂ©t gesprek met dĂ© man had gehad, kwam ik erachter dat ik zwanger was en heb ik afgezegd. Dit bleek echt de absolute powermove te zijn, want ze mailden meteen dat ik de favoriet was en ze me hadden willen hebben haha. Maar goed, ging toen niet meer gebeuren. Dus dat nog als tip :wink:

3 likes

Ja was flauw bedoeld hoor, gewoon zeggen dat je niet meer kan of wil :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb gesolliciteerd bij een e-commerce bedrijf

@Trivia ik moet eerlijk zeggen dat ik voor m’n eerste gesprek alleen alle documenten vluchtig heb doorgelezen, want m’n gesprek werd last minute verplaatst van vrijdag naar maandag en die maandag zat ik in het buitenland. Had dus echt geen zin om tijdens m’n mini vakantie alles voor te bereiden, ik moet wel een beetje vertrouwen in mezelf hebben haha

1 like

Mijn werk stopt over een maand (afdeling waar ik werk is open van maart tot mid september) en alles waarop ik solliciteerd word ik afgewezen :frowning: echt kut

1 like