Dit is een lastige situatie die je schetst. Hoe ik het zo lees, ben je de eerste keer bij je droombaan niet aangenomen omdat je ‘zeer weinig ervaring had met x en 0 met y’. Nu heb je inmiddels ervaring bij y, maar ervaring bij x is nog steeds minimaal terwijl ze iemand zoeken die ervaring heeft met x. Is er een manier om je ervaring bij x naar een hoger niveau te tillen? Misschien een part-time job of stage waar je met x bezig zal zijn? Dit kan uiteraard alleen als je bij je huidige werk naar 0,6 FTE zou gaan. Wellicht dat je dan voldoende kennis en ervaring hebt om het over twee jaar nogmaals bij je droombaan te proberen?
Ik zou dus nog niet solliciteren, maar pas over twee jaar.
@Henry @Victoria @Nestley_Toulhouse: he-le-maal eens met jullie! Wat een wijze woorden! 
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik vorige week bij m’n andere sollicitatiegesprek ook een paar dingen had aangedikt. Gelukkig is dat niks meer geworden omdat ik de baan bij een ander bedrijf heb gekregen vanwege m’n eerlijkheid. We brengen ontzettend veel leven op het werk door. Als ik voor mezelf spreek: ik sta doordeweeks altijd op om 07.00 uur om mezelf klaar te maken voor werk en ben ergens tussen 17.30 en 18.00 uur thuis. Ik ben dus dagelijks 10,5 tot 11 uur bezig met werk. Als je dit van een dag aftrekt + de uren dat je slaapt, heb je maar 5 tot 5,5 uur per dag aan vrije tijd.
Zoals Victoria het ook al heel mooi heeft geschreven: we verdienen allemaal een leuke baan die bij ons past! Dus stay true to yourself, want anders kun je jezelf in je vingers gaan snijden.
) dan merk ik dat ik het meest tot m’n recht kom. Ik weet nog niet hoe dit heeft uitgepakt want ik ben nog aan het wachten op de uitslag van een sollicitatieprocedure, maar ik voel me er in ieder geval goed bij.