Ik heb besloten ander werk te zoeken omdat ik hier niet op mijn plek zit en elke dag met lood in mijn schoenen naar werk toe ga. Maar hoe zouden jullie dat aanpakken. Weet ook niet zo goed hoe ik dan eventueel zou moeten benoemen waarom ik precies weg ga/wil bij een sollicitatie. Misschien pieker ik wel te veel en moet ik niet zo moeilijk doen maar help me out!
Ik snap wel dat je er over nadenkt, maar ik zou proberen je daar nu nog niet druk om te maken! Afhankelijk van de functie of het type bedrijf waar je op gesprek mag komen (ligt het juist in het verlengde van wat je nu doet/totaal iets anders, is het een veel grotere/kleinere organisatie etc.) kan je zo’n vraag altijd goed voorbereiden op het moment dat je een gesprek gepland hebt staan! En in je brief focus je meestal juist op waarom je daar wilt werken en bespreek je niet waarom je weg wilt bij je huidige baan. Goed juist dat je die stap durft te zetten, ik weet hoe lastig dat kan zijn!
Wat zijn sommige bedrijven toch laks naar sollicitanten toe… werd voor deze week uitgenodigd voor een gesprek maar hoor steeds niks over een tijdstip. En krijg op een enkele brief ook gewoon geen antwoord.
Ja echt irritant… ik had online gereageerd op een vacature die ik heel leuk vond. Kreeg een mail of ik mn cv en brief via de mail wilde sturen want hun systeem werkte niet. Geen reactie gehad, tijdje later gemaild, geen reactie. Net weer gemaild, nu krijg ik een reactie dat ze vol zitten. OK THANKS!!
Het hoeft niet per se over je werkinhoud te gaan maar over je werkethos en hoe je verder was om als medewerker te hebben. Ik neem aan dat je solliciteert op een startersfunctie, dus die kutbaantjes volstaan dan wel - ze kunnen immers niets anders verwachten. Ga bij jezelf na wie het best iets over jou kan zeggen/het meest voordelig voor jou zou zijn en geef die op. Het is gebruikelijk dat je enkel naam, bedrijf en contactgegevens achterlaat (uiteraard met goedkeuring van je referent).
Ohhh dan zou ik me al helemaal geen zorgen maken. Kan zijn dat het standaard procedure is (voor wat zwaardere functies) of gewoon willen doen lijken dat ze super streng zijn
Klopt, daar heb je gelijk in! Maarja, moet een baan per se je passie zijn…hoeft voor mij niet per se denk ik, weet ook niet hoe realistisch dat is.
Echt he. Ik heb nu ook meerdere kennismakingsgesprekken gehad met bedrijven/recruiters die dan na het gesprek enthousiast lijken te zijn, en ‘je hoort vrijdag van me!’ …maar dan hoor ik er dus niets meer van? En als ik zelf bel/mail geen gehoor of reactie. Dan niet hoor!
Ik doe met een niet IT achtergrond of passie wel een traineeship erin dus pm maar als je wilt sparren erover
Ohja en ik zou trouwens niet bellen, daar prikken ze zo doorheen.
Ik heb een vraagje.
Vorig jaar had ik gesolliciteerd op een functie bij een bedrijf, op gesprek gekomen en toen afgewezen. (de reden was dat ik niet in het team zou passen, maar ik had ook het idee dat de vrouw die het gesprek met me voerde totaal niet wist hoe ze een goed sollicitatie gesprek moest voeren)
Nu heb ik gesolliciteerd via een recruiter/uitzendbureau en dat blijkt bij hetzelfde bedrijf te zijn! Volgende week een gesprek met de recruiter, moet ik doorgeven dat ik daar eerder op gesprek ben geweest? ik vind het echt een enorm leuk bedrijf en het zou supertof zijn om daar te mogen werken
Wat doe ik toch fout
what’s up? :(
Ik ben al máánden zo hard op zoek en ik haal niet eens een gesprek zoveel vacatures waar ik aan alle eisen voldoe en echt denk JA dit ben ik precies! En ik schrijf nette brieven volgens andere mensen. Ben ik dan zo slecht
wat vervelend om te horen!
is je cv ook nagekeken, daar word vaak als eerste naar gekeken.
@bucky @oprah ja eigen design, steekwoorden maar wel elke werkervaring uitgelegd alleen niet in hele verhalen, foto, ja vonden ze er ook goed uitzien
Ja, lijkt me wel handig om te zeggen. Denk dat dat sowieso wel aan het licht komt en dan is het extra knullig als de recruiter er niets van weet.
@EllaFitzgerald als je wil dat iemand nog eens naar je brief/cv kijkt mag je altijd een PB sturen! Heb zelf veel selecties gedaan en help ook opdrachtgevers vaak bij het vinden van mijn “vervanger” die daar dan in dienst komt, dus heb vanuit veel verschillende branches wel ervaring.
Ik heb ook maar weer eens de zoektocht geopend voor een andere baan en cv online gegooid. Alleen ik word nu best veel gemaild en gebeld door allerlei uitzendbureaus maar daar zit ik dus niet echt op te wachten nog, omdat ik het eerst gewoon zelf wil proberen en wil rondkijken. Wat doen jullie hiermee? Sommige spreken dan een voicemail in om terug te bellen etc.
Kent iemand hier een goede site waar je een mooi CV kan maken?