Succes!
Ik ben vorige week benaderd door een recruiter en heb morgen een gesprek. Ben heel benieuwd. Ik twijfelde wel in het begin, omdat het dezelfde functie is als waar ik eerder op heb gesolliciteerd (en afgewezen), maar ze beantwoorde mijn vragen heel goed en duidelijk.
Ik heb mijn assesment verknald en ik heb maandag de bespreking hiervan. Ik zie er zo tegen op dat ik de neiging heb om af te zeggen.
Ik snap nadat je weet dat het niet goed is gegaan dat je nu je hoofd in het zand wil steken maar niet afzeggen hoor, gewoon gaan. Misschien valt het mee en je wordt er waarschijnlijk alleen maar beter van
Ik had gesolliciteerd op een traineeship. Van te voren had ik nog gemaild of het om een betaalde baan ging, want dat was niet duidelijk. Maar ik kreeg terug dat het om een betaalde, fulltime baan ging. Dus ik heb een brief gestuurd.
Nu werd ik gisteren gebeld dat ze geïnteresseerd zijn, maar dat het níét een betaalde baan is. Je krijgt hooguit een vergoeding van 500 euro pm. Daar kan ik dus echt niet van leven. Mijn vriend vindt dat ik moet bellen om te onderhandelen. Maar ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken… Iemand tips?
Nou, ik vraag me echt af wat hier mis gaat. Ik heb haar gebeld gister, maar ze nam niet op. Ze mailde me met de vraag of ze mijn oproep gemist had. Vandaag voicemail ingesproken. Nu vraag ik me af of het wel haar goede (werk)nummer is
Toch bellen en het gewoon uitleggen. Je moet gewoon snel handelen als je dingen geregeld wil hebben dus daar mag je best wat voor doen, is helemaal niet ongeduldig ofzo. Gewoon even bellen en het uitleggen.
De recruiter heeft me net gebeld en gaat me ook niet voorstellen aan de opdrachtgever. Echt jammer, want de functie leek me heel leuk
Ik zou gewoon even bellen en aangeven waarom dat je nu belt. Je kan het goed beargumenteren toch? Succes!
Ah wat jammer! Is altijd balen als je zelf een goed gevoel over iets hebt.
Ik ben trouwens net gebeld over die ene functie waar ik laatst over postte. Ze zoeken toch iemand die echt ervaring heeft met leidinggeven en meteen alles oppakt ipv zich daar in te ontwikkelen. Heb tegen haar gezegd dat ik dat wel zou kunnen maar ik snap haar ook wel. Ze heeft veel meer reacties gekregen van mensen die daar wel ervaring mee hebben zei ze. Was wel een leuk gesprek maar baal wel beetje omdat ook gewoon zeker weet dat ik het kan. Maar goed, het is zo.
Het bedrijf heeft zelf al afgezegd
Haha heb jij geluk
Morgen mijn tweede gesprek bij een bedrijf en moet waarschijnlijk een casus maken. Nu al nerveus hiervoor. Heeft iemand hier toevallig ervaring met het maken van een casus?
Ik ga volgende week maandag beginnen met mijn nieuwe baan en in mijn contract staat dat de eerste 10 km niet worden vergoed. Toen schoot er ineens door mijn hoofd dit weekend dat ik dus de eerste maand alles moet voorschieten qua reiskosten. Dat wordt een dure grap in een al dure maand. Gaat dit altijd zo?
Daarnaast wil ik graag met de trein gaan reizen maar ik kan niet echt een goede berekening maken van wat de daadwerkelijke reiskosten en vergoeding zal zijn omdat de trein niet werkt met eerste 10 km. Zouden jullie een mailtje sturen met de vraag hoe ze die berekening maken?
Maar als je 't aantal km weet en de vergoeding kan je zelf de vergoeding uitrekenen toch? Is gewoon (afstand - 10 km) x 2 = afstand, en dan die x vergoeding. Treinkosten hangen dan vervolgens af van je abonnement, als je iedere dag 't zelfde stuk moet en aan de spitstijden gebonden bent zal een trajectkaart ws het voordeligst zijn.
Alleen ik weet de vergoeding niet toch?
De afstand enkele reis is 33 km en een trajectkaart op dat traject kost €246. Als ik de reis zou maken met voltarief zou het €7,60 zijn enkele reis.
Lijkt wel een verhaaltjessom
Aah sorry, dat had ik ff gemist, de vergoeding per km weet je niet? Staat die niet in je Contract/Cao? Wat gek. Dan geen gekke vraag om na te gaan inderdaad.
Ik zou het navragen bij je nieuwe werkgever, wat je vergoeding is (ik verwacht 0.19 per KM).
Daarnaast gebruikelijk dat je je reiskosten met je salaris uitbetaald krijgt, vaak in de laatste week van de gewerkte maand. Die reiskosten krijg je niet vooraf, los van je salaris --> als je ziek bent heb je geen reiskosten, als je verlof opneemt heb je geen reiskosten etc.
Ja klinkt logisch. Wel een dure grap en eigenlijk ook heel kut dat ik elke maand +- €100 kwijt zal zijn aan reiskosten