Ik werk momenteel 20 minuten van huis, maar heb eerder ook wel verder gereisd. Het lijkt me wel een supertoffe functie en het is op projectbasis, dus ik zal niet jaren op dezelfde locatie gaan werken. En dat het 4 dagen is, scheelt inderdaad ook!
Mijn reistijd is 1,5 uur enkele reis en ik werk 5 dagen. Is best vermoeiend en ik zou het niet aanraden voor langere tijd, maar voor max. een paar jaar als je de baan graag wil vind ik het te doen
Nu moet ik wel zeggen dat mijn werk wel redelijk flexibel is en ik soms bijv. een uurtje per dag in de trein werk, met dat soort opties zou je het makkelijker kunnen maken voor jezelf als ze daarvoor openstaan!
Ik ben echt super super verwend met een reistijd van 7 minuten met de auto. Al wil ik wel na de zomer gaan solliciteren, maar dan verwacht ik maximaal een half uur reistijd te hebben.
Ik werk dagelijks van 8 tot 5 en heb daarbij een een enkele reistijd van 1.5 uur, waarvan een uur in de trein. Ik doe het pas 4 maanden maar het valt mij erg zwaar. Gelukkig kan ik binnenkort 1 dag per week thuiswerken want dit houd ik niet lang meer vol. Volgens mij ben ik sowieso snel moe maar ik kan op woensdag al na 't eten in slaap vallen nu. Dat doe ik ook regelmatig haha, op de bank in slaap vallen. Ik hoop echt dat een dag thuiswerken gaat helpen, liefst op woensdag zodat 't de week een beetje breekt
Ik denk daarom dat 32 uur net te doen is! Als ze je tegemoet komen met bijvoorbeeld een uurtje eerder weg, dat je in de trein werkt, is ook fijn. Dit ga ik ook voorstellen op mijn werk…
Ik reis elke dag 1 uur en 40 minuten enkele reis. Je went eraan. Het zijn lange dagen maar ik sport nog steeds 4x per week, mn huishouden is gewoon op orde en mn vriend krijgt ook aandacht. Ik zal niet zeggen dat het ideaal is maar alles went.
@Mariposa @En_17_Anderen @Brum @hummus Bedankt voor jullie reactie! Ik zou dan een leaseauto krijgen en dus niet met het openbaar vervoer gaan. En omdat ik gedetacheerd word, is er ook de mogelijkheid dat ik periodes wél dicht bij huis werk. Nou ja, eerst vandaag maar eens horen of ik op tweede gesprek mag voor een andere functie…
@Karamba ja zo ben ik ook, het vreet echt energie. Ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat het gaat wennen, zoals @hummus noemt. Het is natuurlijk super fijn als je eraan kan wennen, maar ik denk niet dat dat voor iedereen is weggelegd en dat maakt je niet meteen een mietje. Niet dat jij dat zegt @hummus maar mensen kijken me wel eens raar aan als ik zeg dat het vermoeiend is “want je gaat toch zitten en hoeft verder niks te doen?” ja is goed.
Ik zou voor een ander begin gaan. Doe ik sowieso meestal wel.
Hmm nee. Meestal probeer ik iets kenmerkends van de vacature of organisatie (uit de missie bijvoorbeeld) te pakken en dat te koppelen aan mijzelf. En dat dan zo pakkend mogelijk formuleren (wel opletten dat het niet te popie jopie wordt). Je kan ook beginnen met een korte anekdote die je aan de vacature of de organisatie koppelt (maar dat vind ik zelf wel lastiger).
Ja. Ga er vanuit dat je motivatiebrief amper gelezen wordt, dus pitch jezelf hier in 5 regels. Geef ze een schets van wie je bent en wat je komt brengen, naast je werkervaring.
Helaas mag ik niet op tweede gesprek. Ik baal er zo van dat ik nooit ergens word aangenomen, terwijl altijd wel aangegeven wordt dat het een prettig gesprek was en ik een goede indruk heb gemaakt. Waarom lukt het nou niet?! Ik ben echt even heel verdrietig
Dat snap ik ook heel goed. Daarom zei ik ook: ik zeg niet dat het ideaal is. Het ligt er denk ik wel aan hoe leuk je je baan vindt. Voor mij is mijn huidige baan een droombaan en dat maakt de reistijd een stuk minder erg. Maar ik verklaar mezelf alsnog geregeld voor gek hoor!
Ja dat kan zeker, maar ik voel me haast schuldig als ik (veel) eerder weg ga… Ik ga toch maar eens de vacatures in de gaten houden! Bedankt voor je reactie
Ik heb straks een sollicitatiegesprek en vind het best spannend. Helaas is het bij de andere baan niets geworden, dus ben daar gestopt in mijn proeftijd. Of nou ja, gezien de omstandigheden heb ik hun gevraagd het te stoppen en dat wouden ze gelukkig doen. Maar goed, nu dus een sollicitatiegesprek voor iets wat laagdrempeliger is en minder uur (juist de bedoeling), dus ben benieuwd.
En ik ben het er wel mee eens om het MO te maken. Net wat je zegt, er wordt gevoelige informatie gedeeld.
Ik kreeg net via een excollega te horen dat iemand met mijn voormalige baas gebeld heeft over mij (ik heb hem als referentie). Ik heb een aantal dingen lopen dus ik vind het echt vervelend dat ik niet weet met wie hij gesproken heeft
Bedankt! Ik heb een opzegtermijn van twee maanden.
Omg yes ben ergens uitgenodigd voor een gesprek
Ik heb een baan aangeboden gekregen na 2 hele leuke gesprekken. Het bedrijf bevalt me, net zoals de functie en de eventuele collega’s. Nu belde ze mij gisteren en kreeg ik een mail mer het salaris voorstel, maar het is gewoon 400 euro minder dan ik in gedachte had (ik had een voorstel gekregen bij een vorige werkgever, maar ivm reizen was die baan geen optie meer)
Ze vertelde me ook, dat de reiskosten misschien niet vergoed gaan worden, wat neerkomt op ongeveer 120 per maand.
Ik heb op dit moment geen werk, dus ergens denk ik dat ik geen keuze heb. Het zou dan mijn eerste echt volwassen baan zijn, dus heb nooit in zo’n zelfde situatie gezeten. What to do?!
Bedankt voor je berichtje!
De andere baan waar ik 400 euro meer geboden kreeg, is zelfs een functie met minder doorgroeimogelijkheden en minder taken. Ze heeft het alleen gehad over 26 vakantie dagen gehad. Ik krijg volgende week mijn contract, maar ben wel van plan om een reactie op de mail terug te sturen met mijn voorstellen (en bijbehorende argumenten)
Ik woon nog bij mijn ouders en heb helaas het geld nog niet op mijzelf te gaan wonen, ik heb het verder prima thuis. En mijn ouders zijn het ook echt niet eens met dit salaris, het is echt minimum.
Ik heb gesolliciteerd op een baan grafisch ontwerper met een stukje marketing en social media maar ga zelfs net wat minder per uur verdienen dan mijn weekendbaantje bij h&m.
Ik heb dit dus niet, omdat ik écht niet weet wat ik daar zou moeten schrijven??
En hobby’s heb ik er ook niet opstaan, want ik doe niks interessants, dus dan krijg je van die standaard dingen dat ik denk ‘dat kan iedereen erop zetten’
Nou kreeg ik bij m’n vorige sollicitatie wel daar opmerkingen over, dat ik beide dingen niet had, en of ik dat even kon vertellen tijdens het gesprek. Wat een bagger was dat