Sollicitatietopic (Deel 1)

Het lukt me niet om je te dmen. Ik was benieuwd naar je opleidingen en cursussen en ervaringen op de werkvloer.

En?? Ben je aangenomen?

Prfff denk dat ze me pas na werktijd bellen

Spannend! Ik duim voor je!

Ik zat in nov ook in deze situatie en ik weet hoe zenuwslopend het kan zijn.

Spannend zeg! Ik zat laatst ook in spanning, toen belde ze me echt pas rond half 6 ughhhhh

Ik heb hier een tijd geleden eens wat gepost en kan nu zeggen dat ik vrijwel zeker een baan heb! Moet nog 2 weken training volgen maar het moet wel heel raar gaan willen ze me daarna niet aannemen. Ben zo blij en opgelucht, word ook echt weer wakker met zin in de dag en zin in het leven :blush:

3 likes

Wat fijn! Gefeliciteerd!

Meh, stom ben 't niet geworden. En nu baal ik zo want wilde deze baan zo graag, en ondanks dat ze zeiden dat ā€œer betere kandidatenā€ waren en dat ik het altijd ā€œop een later moment weer kan proberenā€, denk ik dat het wel aan mijn verhaal/motivatie heeft gelegen en meer de manier waarop ik het geformuleerd heb. Boehoe!

1 like

Ahh wat balen zeg! ā€œEr waren betere kandidatenā€ vind ik altijd zo flauw en makkelijk om te zeggen. Ze hebben dus niet specifiek gezegd waarom zij beter waren?
Probeer er wel weer wat uit te halen! Je bent wat dit betreft weer een ervaring rijker en als je denkt dat het aan je formulering heeft gelegen, kun je je hier op focussen in een volgend gesprek.
(Maar alsnog balen)

ja ze zeiden wel dat die mensen bijv. al iets meer ervaring hadden (ik ben net afgestudeerd), al een afgerond promotietraject hadden of een goede referentie hadden van iemand. ja, ik heb dat niet, dus dat is shit. heb wel referenties, maar niet op papier en alleen een telefoonnummer en eigenlijk van iemand die er in dit vakgebied minder toe doet. mja ik snap het dus wel, al denk ik wel dat ik daar echt goed had gepast en t echt goed had kunnen doen. ik probeer to ver een halfjaar nog wel een keer haha, ga nu eerst 3 maanden reizen dus nog eventjes lang leve de lol dan maar :slight_smile: en heb er inderdaad wel van geleerd! dingen die ik bij een andere sollicitatie goed mee kan nemen.

Ik werk bij een gemeente en het maakt volgens mij echt niet uit wat je tussendoor hebt gedaan. Heb een aantal collega’s die uit het bedrijfsleven wegkomen, mensen die al jaren bij de overheid zitten, ZZP’ers, eigenlijk van alles wel wat. Iedereen brengt wat mee uit de eerder opgedane ervaring, dus als je wat anders doet tussendoor is dat volgens mij alleen maar waardevol.
Gemeente doet echt niet zo moeilijk over je eerdere werkervaring, als je maar duidelijk kan maken waarom je op dƔt moment hebt gekozen voor een gemeente.

OH en over het algemeen zijn ze bezig met een verjongingsslag! Je bent jong dus daar zijn ze eigenlijk wel naar op zoek! Gemiddelde leeftijd is vrij hoog en de komende jaren gaan een behoorlijke groep met pensioen.

1 like

Als je echt op korte termijn weer terug aan de slag wilt bij een gemeente (in een andere functie), zou ik nu eigenlijk proberen om bij een gemeente te blijven. Ik denk dat dat toch wel een pre is voor een sollicitatie bij de gemeente.

Het klinkt alsof je ineens heel graag weg wil bij je huidige werk?
En heb je al enig idee wat je nu wil gaan doen, want zoals ik begrijp wil je een andere richting op?

Wat naar dat er zo een onveilige en niet werkbare situatie is ontstaan! Ik snap dat je dan zo snel mogelijk op zoek wilt naar iets anders.

Ah sorry, ik had je post niet goed gelezen. Zoals je het nu verteld, zou ik mij niet alleen focussen op vacatures bij gemeentes nee. Want het klinkt niet alsof je heel duidelijke plannen of redenen hebt om bij een gemeente te willen werken op korte termijn. Wellicht dat er vacatures zijn bij een (hoge)school of zorginstelling die je aanspreken? Ik ken je verder niet dus ik weet niet wat bij je past, maar dat is gewoon wat in mij opkomt.

Ik ben wel gewend dat een inhoudelijke reactie wat langer duurt. Meestal ontvang ik een mail dat het ongeveer twee weken duurt. Ik kan me voorstellen dat het met de feestdagen nog wat langer duurt allemaal. Veel mensen zijn natuurlijk vrij.

1 like

Ja, dat komt echt door de feestdagen hoor! En nu moet iedereen eerst weer alles bijwerken voordat ze een inhoudelijke reactie kunnen geven denk ik.

1 like

Ik zit echt een beetje in een dip. Ik heb nu nog 1 sollicitatie lopen, maar daar hoor ik volgende maand pas meer over. Ik kan verder gewoon niet echt boeiende vacatures of bedrijven vinden. Het is allemaal een beetje ā€˜meh’ en dat wil ik ook niet, maar ik voel de druk vanuit mijn omgeving toenemen. En het gat op mijn cv wordt alleen maar groter zo. Mijn studievriendinnen begrijpen het gelukkig wel, omdat zij ook in een soortgelijke situatie zitten. Dus dat is wel fijn opzich

Ik heb dus net sollicitatiegesprek gehad en hoor vandaag de uitslag. Nu werd ik zojuist gebeld door twee andere bedrijven. Ik wil eigenlijk pas terugbellen als ik de uitslag van mijn eerste gesprek weet :thinking: maar misschien is dat raar. Vind beetje onhandig om al in gesprek te gaan terwijl ik misschien al andere baan heb?

Ik vind het aanbod voor vacatures ook beperkt, maar blijf toch kritisch kijken naar functies. Heb je open sollicitaties al geprobeerd?

Nee, nog niet. Daar kan ik nog wel naar gaan kijken!

Vandaag weer eens een sollicitatiegesprek gehad, het was een positief gesprek en volgens mij een heel interessante functie! Morgen hoor ik meer.
Ik werd net ook gebeld door een bedrijf waarbij je gedetacheerd wordt naar publieke organisaties, daar heb ik over een paar weken een eerste gesprek gepland. Wat een ontwikkelingen ineens :sweat_smile:
Bij dat laatste bedrijf is de reistijd maximaal 1,5 uur enkele reis (inclusief file), is dat een beetje te doen? Ik ga waarschijnlijk 32 uur per week werken.

1 like