@flwhrs en @Freckles
Ja dat heb ik ook gelezen. Binnen 26 weken herleeft je oude ww, na 26 weken werken bouw je nieuwe ww-rechten op. Maat nergens staat wat er gebeurt met de maanden ww die je niet hebt opgebruikt. Zijn die weg?
Hoe ik die tekst interpreteer wel ja.
Dan zou ik er eerder voor kiezen om geen ww aan te vragen. Ik kan zelf makkelijk een half jaar opvangen en verwacht niet echt dat het zo lang gaat duren. Straks heb ik ruim 8 jaar gewerkt voor deze ww-opbouw en gooi ik het met 2 maanden weg
Hier staat t prima uitgelegd. Maar ik zou morgen gewoon het UWV bellen. WW aanvragen schijnt wel enorm ingewikkeld en langdradig te zijn.
Thanks voor de link, dit las ik inderdaad ook op een juridische website maar toch twijfel ik omdat het uwv er zelf niks over zegt op zijn website. Ik ga inderdaad morgen denk ik even bellen.
Nee joh, is helemaal niet moeilijk of langdradig.
En volgens mij blijft je arbeidsverleden gewoon staan @Evi-lena. Toen ik voor de tweede keer werkloos raakte 2,5 jaar na mijn ww had ik gewoon ww voor mijn hele arbeidsverleden.
Dat is overigens een maand per gewerkt jaar met een minimum van 3 maanden en een max van 24 dacht ik.
Maar had je toen je gehele ww-recht opgemaakt?
@Huismus @monkeyslut daarom mân toevoeging âschijntâ, goed dat jullie mân beeld ervan rechttrekken. Mijn 2 praktijk referenten (haha ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen) waren sowieso al niet heel pro UWV.
Ja.
Het is balen dat ik deze week de aanvraag moet doen (binnen een week na je ontslag) want deze maand is voor mij financieel nog âgewoonâ omdat ik net salaris heb gehad. Wie weet gaat alles super snel en is de hele aanvraag niet nodig, aangezien ik ook geen opzegtermijn heb en meteen kan beginnen
Omg heb morgen een sollicitatie en de functie sluit eigenlijk echt precies aan op mijn studies waarvoor ik heb gestudeerd. Nooit gedacht dat zoiets nu al op mân pad zou komen, heb ik toch voor niks twee studies tegelijkertijd gedaan
Weet eigenlijk helemaal niet wat ik kan voorbereiden, want ik ben een soort van voorgedragen bij de manager door een familielid. Had mân CV gemaild met een kleine introductie over mezelf en toen kon ik meteen morgen langskomen voor een sollicitatie, probeerde online al naar de vacature te zoeken maar kon niks vinden. Iemand toevallig tips? Haha
Ik had gisteren een tweede gesprek bij een bedrijf en ze zou me maandag bellen (want ze moest nog overleggen met een andere collega), maar toen belde ze me vanochtend al dat ze me graag als nieuwe collega willen! Ik ben heel blij, nerveus en ook een beetje onzeker haha. Maar ik heb er zin in!
Ah dat is een goede, dat ga ik zo maar even opzoeken en dankjewel!
Ik heb toevallig een gesprek gehad net en hij zei: jij hebt denk ik nog nooit een negatieve uitkomst gehad na een gesprek? Je kan zelf heel erg goed verkopen.
Ik ben ook een meisjes-meisje, 29 jaar maar ik word altijd rond de 22 geschat, draag zelden tot nooit make-up en draag geen zakenkleding. Ik weet gewoon wat ik kan en ik weet inmiddels ook dat als ik niet zeker ben dat ik iets kan, dat ik het me snel eigen maak. Ik let ook heel erg op non-verbale communicatie.
Ik heb niet echt tips behalve gewoon doen. Dan voelt het maar gekunsteld en ik weet dat de meest zeker ogende mensen vaak het onzekerst zijn. Na het gesprek kun je je hele houding weer laten gaan en weer âgewoonâ jezelf zijn
Misschien helpt het om in gesprekken meer vanuit concrete voorbeelden (projecten, situaties) te praten, waarin je je âcompetentiesâ goed kunt uitleggen (aankaarten hoe je dingen hebt aangepakt en wat dat voor resultaat heeft gegeven)? Als je ergens trots op bent, enthousiast op bent; dan kun je dat op die manier denk ik eenvoudiger overbrengen & onderbouwen.
Verschillende voorbeelden kun je natuurlijk van te voren voorbereiden, uitkiezen, zonder dat je een heel monoloog hoeft te bedenken en op het moment zelf gaat âopnoemenâ.
Ik ben al lang op zoek naar een administratief bijbaantje, maar dat is best moeilijk te vinden. Vorige week kwam ik een perfecte vacature tegen en ik ben vandaag uitgenodigd op gesprek
Is dit dan in brieven of in het gesprek? Ik zou me zelf ook niet zo comfortabel voelen met âal jaren langâ, klinkt zo overdreven. Ik zou eerder de woorden waarmee je je âkwaliteitenâ mee bagitaliseert gewoon er proberen uit te laten. Ik heb ervaring met X, bijvoorbeeld in casus Y speelde Z en dat heb ik zus en zo aangepakt.
Misschien is een aantal voorbeelden wat beter voor te bereiden? Misschien dat dat je formulering inderdaad helpt.
Verder denk ik niet dat je anders moet zijn dan je bent, anders val je vanzelf wel buiten de boot als je word aangenomen denk ik. Oh, Als je geen antwoord op de vraag hebt, aangeven dat je daar even langer de tijd voor nodig hebt om op te antwoorden ipv een warrig verhaal op te hangen.
En evt later in t gesprek op terug komen.
@Protagonist wat ik wel eens doe als ik mân goede eigenschappen moet noemen is ipv zeggen âik ben goed inâŠâ zeggen âwat ik vaak terugkrijg van mensen met wie ik samenwerk isâŠâ.
Dan is het een feit ipv een mening die ik bescheiden wil laten overkomen en komt het er vaak sterker uit
En misschien moet je ook gewoon benoemen hoe het zit als de kans zich voordoet? Een leidinggevende zei ooit tegen me âjij bent geen haantje de voorste en hebt niet het beste verkooppraatje klaar, maar als je jou de kans geeft bewijs je je meer dan de anderen en ben je heel waardevol voor de organisatieâ. Misschien kun je overbrengen dat je niet zo goed bent in jezelf verkopen maar dat je mensen daardoor vaak heel positief verrast als ze eenmaal met je werken haha
Er is een vacature, ik voldoe aan de eisen behalve de gevraagde aanvulling van een managmentopleiding. Deze zou ik binnen een jaar kunnen volgen theoretisch gezien.
Deze vacature is te vroeg gekomen, zo jammer.
Als het om een aanvulling gaat is het misschien geen hele harde eis maar mooi meegenomen? In dat geval zou ik als ik jou was het proberen! Daarnaast kan je aangeven dat je dan wel geen managementopleiding hebt gedaan maar je dit graag wil doen en dat dat voordelig voor hen is want zo kan jij met een schone lei je vormen naar hun bedrijf als je er al werkzaam bent ten tijde van de opleiding. Je bent niet al gevormd naar de bedrijfsculturen van voorgaande bedrijven.