Ik had eens een gesprek met 4 mensen (duurde 1.5 uur) en het was absoluut heel eng (sorry), maar wat mij wel opviel is dat ze allemaal een eigen rol leken te hebben. Ze hadden in principe allemaal dezelfde functie binnen het bedrijf, maar er zat wel een patroon in hun gedrag. Eén stelde opvallend vaak algemene vragen, één moeilijke vragen en die keek daar ook streng bij, één was met praktische zaken bezig, en nummer vier stelde me wat meer op mijn gemak. Die stelde ook juist de vragen die ik heel goed kon beantwoorden (in mijn geval was de inhoud belangrijk). Tijdens het gesprek keek ik extra vaak naar die persoon, omdat ik het idee had dat diegene vertrouwen in mij had, en het goed met mij meende. Het inzicht in de opbouw van mijn sollicitatiegesprek heeft mij wel geholpen, al had ik het achteraf pas echt goed door, haha. En mensen die streng of kritisch zitten te kijken, bedoelen dat niet altijd negatief. In mijn geval was de streng kijkende vragensteller achteraf juist onder de indruk van mij. Hij wilde gewoon weten hoeveel ik precies wist en hoe creatief mijn antwoorden zouden zijn.
Succes!