Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik heb zojuist gesolliciteerd! Via LinkedIn heb ik zelfs contact gehad met de leidinggevende van deze groep, gezien ik hem al eens eerder gesproken had. ‘ik moest zeker even reageren’, dat heb ik dus net gedaan! Zo spannend (:

5 likes

Ik werk net gebeld dat ik op gesprek mag bij een potentiële opdrachtgever, maar ze vroeg of ik begin deze week nog op gesprek kon. Dus ik zo ehhh is dat dan morgen of woensdag? Dus ze zei ja ze willen graag iemand per direct dus ze willen snel schakelen. Heb nu gezegd dat ik woensdagmiddag wel zou kunnen, hopelijk lukt dat. Maar ik heb nu super weinig info over de opdracht, en kan daar niet zo goed tegen…

Het overvalt me eigenlijk een beetje en ik ben helemaal niet zo enthousiast en ik snap niet waarom? Voel me niet zo fit en ben heel erg moe dus misschien daarom…

1 like

@Okapi hoe is het gegaan?

@anon95960165 laat je niet teveel afleiden door wat anderen hebben, lekker solliciteren bij die baan!

@Applepie Spannend! Hopelijk hoor je snel meer!

@monkeyslut dat is zeker snel ja! Goed proberen te slapen vannacht en je morgen verdiepen in de functie. Komt vast goed :slight_smile:

Ik ben vrijdagmiddag meteen aangenomen voor de baan waar ik vrijdag voor solliciteerde! Was een super fijn gesprek en in eerste instantie zou ik aan het begin van deze week gebeld worden… Belde ze me twee uur later al dat ze me de baan wilden geven!

Morgen arbeidsvoorwaardengesprek en dan het spannendste: ontslag nemen bij mijn huidige werk.

14 likes

Gefeliciteerd!
Mijn gesprek ging medium, het bleek uiteindelijk meer een kennismaking te zijn met uitleg wat zij deden. Het sprak me toch minder aan dan ik dacht dus we gaan weer rustig verder zoeken!

Nou dan willen ze je dus heel graag dus flink onderhandelen :smile:

Gefeliciteerd! Lijkt me een fijn gevoel geven als zij zo zeker van hun zaak zijn.

Ik heb gisteren pas mijn eerste echte brief verstuurd. Ik had al eerder een sollicitatie verstuurd, althans, dat dacht ik. Bleek ik een fout in het emailadres te hebben gemaakt :woman_facepalming:t2:. Ik ben een enorme deadlineflirter en kwam er pas de volgende dag achter. Nogal onnozel dus.
Ik blijf nog wel even doorkijken, want waar ik gisteren op solliciteerde was niet echt m’n droombaan. Ben benieuwd of ik een uitnodiging krijg.

Maak je daar niet te veel zorgen over! Ik ben in september begonnen met het Rijkstraineeship en zeker niet iedereen heeft zo’n achtergrond, ik ook niet. Vrijwilligerswerk helpt wel omdat je dan kunt aantonen dat je maatschappelijk betrokken bent maar er zijn nog 100 andere manieren om dat te laten zien. Succes met je sollicitatie!

1 like

Dat kan ook juist in je voordeel werken, je valt wel op tussen alle anderen met de ‘standaard’ profielen en ik heb het idee dat dat wel gewaardeerd wordt.

Ik ga je even een pm sturen over de rest!

1 like

Ik mag als het goed is donderdagmiddag op gesprek komen! Dus heb dan iets meer tijd om me voor te bereiden, maar heb nog steeds weinig informatie (en ook nog geen bevestiging). Hopelijk ben ik dan weer fit, want nu voel ik me belabberd.

Ik vind het wel irritant dat ik al 3 weken op reactie wacht terwijl ze blijkbaar iemand per direct nodig hebben en dan moet het allemaal maar passen in mijn agenda. Irritant.

4 likes

Dat is idd irritant! Ga je nog om meer info vragen?

Ik ben vanochtend gebeld of ik een baan heb gekregen, of niet, maar kon niet opnemen op dat moment. Teruggebeld maar kreeg geen gehoor. Nu proberen verder te werken en relaxed af ge wachten tot ze terugbellen.

@Okapi balen, maar inderdaad gewoon verder kijken!

@anon18050057 nou onderhandelen zat er helaas niet in. Werk in de overheid met een vrij strak cao en in de regio weinig ruimte voor extraatjes dus helaas, helaas… Maar wel getekend voor een full time baan dus ben tevreden!

@MLAM Dankjewel! En jammer van die deadline, misschien nodigen ze je gewoon uit als je brief/cv ze aanspreekt!

1 like

Weet je al meer?

Ok ik mag dus morgenmiddag op gesprek, kreeg vanmorgen een mail met informatie. Is het gesprek in Voorburg ipv Arnhem. De opdracht is wel in Arnhem.

Ik word echt een beetje pissig van de slechte communicatie en dat ze enorm veel flexibiliteit van mij verwachten. Ik moet het allemaal maar zien te regelen met m’n werk, eigenlijk moet ik gewoon werken morgen maar ik ruil mn dag dan maar om met vrijdag (moet mn baas hier nog over bellen). De opdracht lijkt me wel heel leuk dus ik ga er gewoon voor, maar ik word hier chagrijnig van joh.

2 likes

Lief dat je het vraagt!

Afgewezen, wegens te weinig ervaring. Is vreemd, want ze hadden me gevraagd te solliciteren op deze functie en ik voldoe aan alle feitelijke functie eisen. Laatste gesprek was om te kijken of ik in het team pas, blijkbaar niet. Maar geef dat dan ook als reden? Nu even balen en dan straks weer door naar nieuwe vacatures.

Ah wat jammer. En een stomme reden, dat wisten ze van tevoren ook al. Als dat echt zo belangrijk was hadden ze je niet uitgenodigd. Ik had dat laatst ook, baalde er echt enorm van.

Ik heb het kunnen regelen met m’n werk morgen dus kan met een gerust hart naar mn gesprek, morgen ben ik weer fit. Ik had een telefoonnummer van iemand gekregen die nu op die opdracht zit en heb net met haar gebeld, maar het was zoooveel info.

Enne, wat geven jullie altijd als antwoord op deze vragen?

• Wat ga jij voor ons betekenen?
• Wat heb jij wat anderen niet hebben?
• Waarom moeten we juist jou aannemen voor deze baan?
• Waar zie je jezelf over vijf jaar?

Ik vind dit echt de allerkutste vragen die er zijn…

1 like

Haha dat is wel een heel moeilijke vraag! Is echt afhankelijk van de functie wat je daar antwoordt.

1 like

Haha ja dat snap ik, maar ik was benieuwd of mensen voorbeelden hadden. Heb natuurlijk wel wat voorbeelden gevonden op internet, maar blijf het lastig vinden.

Ik had dat ook een keer, en ik dacht: die is binnen. Was er op het laatste moment toch nog iemand met meer ervaring. Echt jammer, maar blijf voor ogen houden dat het niet aan jou ligt.

Mijn gesprek ging net supergoed! Ondanks mn snotneus haha. Er is nog 1 andere kandidaat. De recruiter was heel positief aan het eind vh gesprek, ik zou het heel gek vinden als ze me niet willen. Ze zeiden dat ze snel iets lieten horen…

En ben ook gebeld nav een ander gesprek volgende week, dat ze een mogelijke opdracht voor me hebben. Die moet ik nog ff terugbellen, dus dat wordt morgen.

4 likes

Ik haal even een oud bericht op, maar ik ben niet uitgenodigd voor een gesprek helaas. Kreeg van mn teamleider notabene een standaard afwijsmail terug waar ik best teleurgesteld in ben, want het is echt een klein bedrijf waar iedereen elkaar goed kent. Iemand waarvan haar ouders bevriend zijn met de directeur mocht wel op gesprek komen dusja :sweat_smile:
Uit “wraak” (oke nee eigenlijk omdat ik nu gewoon een wrok koester en me ongemakkelijk voel haha) heb ik gesolliciteerd bij een ander bedrijf voor een soortgelijke bijbaan en kreeg meteen terug dat ze enthousiast zijn over m’n cv en motivatie, en ik mag maandag meteen op gesprek komen :tada:

11 likes