Sollicitatietopic (Deel 1)

Maar is dat dan niet de reden dat ze niet reageren denk je, dat het vakantie is?

2 likes

Misschien hebben ze het wel gelezen maar geen zin/tijd om te reageren. Gebeurt wel vaker bij sollicitaties dat je lang niks hoort of helemaal niks.

1 like

Ik heb een baan aangeboden gekregen waarbij ik echt veeel meer bruto per maand meer ga verdienen dan bij mijn huidige baan. Ik heb het nu niet naar mijn zin bij mijn huidige baan i.v.m. omgooi organisatie, slechte sfeer, onderbetaling. Toch neigt m’n gevoel naar ‘‘niet doen’’ omdat ik niet 100% zeker weet dat ik het echt leuk ga vinden, de reistijd een uur langer wordt en ik het overall gewoon spannend vind. Deze keuzes zijn zo moeilijk :weary:

Mijn ervaring is helaas dat dat niet altijd gebeurd ook niet als je nog een email stuurt. Er wordt helaas wel vaker nog al associaal met sollicitaties omgegaan.

1 like

Ik denk dat zo’n keuze altijd spannend blijft. Je weet wat je hebt en niet 100% zeker wat je krijgt. Waarschijnlijk werk je al een tijdje bij je huidige werkgever, waardoor je er misschien ook loyaal aan wilt zijn. Soms is een carrièreswitch wat je nodig hebt, zeker als je het niet meer naar je zin hebt op je huidige werk. Ik zou alles goed op een rijtje proberen te zetten of het er met iemand anders over hebben. De reistijd is natuurlijk wel langer, maar misschien zijn de voordelen alsnog groter als je het rationeel bekijkt?

1 like

Ga het dit weekend inderdaad even bespreken. Ben het zeker met je eens dat een verandering juist positief kan uitvallen, maar ja, die veiligheid van nu… :stuck_out_tongue_winking_eye: Thanks in ieder geval!

Veel succes met de keuze. Eigenlijk zit je in een goede positie nu, omdat je kunt kiezen :smile: Laat maar weten wat het is geworden, als je daar nog aan denkt.

1 like

Ik word suuper vaak gebeld over een sollicitatie maar ik kan overdag niet lang praten want zit gewoon op kantoor. Ben echt bang dat dat een negatieve indruk geeft en ze me straks niet meer willen… heb al zo vaak gezegd bel na half 5 maar net belde ie weer

Weet niet zo goed of het hier het beste bij past. Maar iemand ervaring met Temper? Dat is een app waarbij je als zzp’er aan de slag kunt in de horeca. Klinkt goed, maar lijkt me ook lastig met administratie?

Ja ik doe dat wel! Je moet zzp’er zijn en een btw nummer hebben en je krijgt btw bovenop de uurprijs in de app en dan moet je dat gewoon allemaal invullen bij de belastingdienst. YoungOnes is ook zo’n soort app en ze hebben een facebook en een whatsappgroep

Hm even reactie op mezelf. Vandaag gebeld met dat ik het aanbod wil afslaan om bepaalde redenen en uitgelegd wat mijn beweegredenen zijn maar schijn het verkeerd begrepen te hebben (? Lijkt me sterk) en er zijn ook niet genoeg strategische opdrachten, kan veel doen wat ik wil. Dus nu maandag drie verschillende gesprekken, twee met managers, en 1 met 2 trainees die al aan het einde van hun 2e opdracht zitten en me de duidelijkheid kunnen geven die ik wil. Ben heel benieuwd wat hier uit komt. En daarop aansluitend een koffiegesprek met degene bij wie ik potentieel mijn eerste opdracht zou doen.

Vandaag wel gehoord dat ik bij een andere traineeship door de cv selectie ben en bij een andere inmiddels door de tweede ronde. Ga nu maar goed mijn eisen en vragen op papier zetten en een knoop doorhakken dit weekend over wat ik wil zodat ik maandag gefocust in
mn gesprek zit.

Ah oke! Ik ben helemaal nieuw met dat zzp’er zijn. Gaat zo’n nummer aanvragen heel snel?

Ik heb me aangemeld bij de kvk dus heb ook een kvk nummer, daarvoor moet je langs dat kantoor en dingen tekenen. Je kan ook alleen een btw nummer aanvragen

1 like

Ligt er aan. Ik kon pas 2,5 week na m’n info online in te vullen langs bij de KvK om te tekenen.

1 like

Doe ik, dankjewel!

1 like

Ik heb net een assessment gedaan, was het vervolg op een positief eerste gesprek, alleen ik vrees het ergste. Het resultaat verbaast me niet, ik ken m’n sterke punten en verbeterpunten inmiddels wel, maar ik ben bang dat het niet in hun team past.
En ik weet dat ik er dan naar moet kijken dat het dan waarschijnlijk gewoon geen match is, maar toch voelt dat als een negatieve beoordeling van m’n persoonlijkheid… krijg komende week terugkoppeling, of er een vervolggesprek komt maar meh😣

@Brum oh dat lijkt me een naar gevoel. Maar wie weer kijken hun er met een andere blik naar. Wanneer hoor je wat deze week? Heb je nog andere dingen lopen?

Ik heb een leuke vacature gezien, alleen er is een reistijd van 1 uur en 15 min enkele reis.
Ze hebben ook kantoren dichter in de buurt. Zou ik mijn eigen ruiten ingooien als ik ze vooraf zou mailen of de werkuren volledig op locatie x plaatsvinden of dat het ook deels kan plaatsvinden op locatie z? Met de trein is geen optie want dan doe ik er nog langer over.

Mijn huidige reistijd is 7 minuten, dus ik ga altijd meer reistijd hebben, maar dit is wel een overweging waar ik nu mee zit.

Zou ik alleen doen als het een dealbreaker is voor je! Dus stel je gaat de baan anyway aannemen, dan zou ik er niet naar vragen maar het terloops vragen tijdens eventuele contract onderhandeling. Maar stel je wilt de baan alleen als je deeltijds op een kantoor werkt dichterbij, dan zou ik het meteen in het eerste gesprek vragen!

1 like

Ik heb een baan! Ik moet nog een loonvoorstel krijgen en tekenen, maar ik vertrouw erop dat het wel goedkomt. Het was fijn om hier af en toe mijn hart te kunnen luchten.

9 likes

Ik kreeg net een mail dat ik afgewezen ben omdat ze me niet kunnen bereiken. Heb gelijk teruggebeld en hij zei ‘ja oke ik weet nu ook wel dat je communicatief vaardig bent dus je bent aangenomen’ :joy::joy:

13 likes