Je kan ook een lekkere creatieve brief maken ofzo! Succes, komt goed!
Je stages tellen toch ook mee als ervaring. Laat je zeker niet tegenhouden door de eis âminimaal 2 jaar ervaringâ vaak nemen ze dat niet zo strikt. En zoals ze hierboven al zeggen: oefening baart kunst. Dus het solliciteren wordt hopelijk steeds makkelijker.
Ook nog even mijn ei kwijt: met mijn sollicitaties gaat het op zich wel goed. Volgende week heb ik een proefopdracht. Voor een andere vacature ben ik afgewezen, ze hebben voor een interne kandidaat gekozen en nodigen me nu uit om op zijn/haar vrijgekomen functie te solliciteren.
Klinkt goed, hier heb ik zeker wat aan! Dankjewel
Lief! Dankjewel
Wauw, klop je dat gewoon even uit je mouw?
Ik ben eruit dat ik ga solliciteren, ik weet precies wat ik wil en bij voorkeur ook bij welke organisatie. Nu hopen dat er snel een vacature komt.
Ik heb voor het eerst achter een vacature aangebeld, omdat ik geen ontvangstbevestiging had. Zo spannend om te doen. Hij bleek in de spam te zijn beland. Ik hoop zo dat dit 'm wordt.
Ben ook van plan om bij een sollicitatie die ik in de planning heb, van tevoren te bellen. Ze hebben me eerder voor een andere functie afgewezen, dus ik wil voorzichtig polsen of het ook zin heeft om te schrijven. (Ik ga wel eerst een paar inhoudelijke vragen stellen ) Ik kom nog eens van mân belangst af, op deze manier.
Is iemand van jullie wel eens afgekapt bij de salarisonderhandeling?
Wat ze in eerste instantie aanboden lag (met al het vakantiegeld enzo) onder mijn huidige salaris, met het tweede bod krap 100 bruto erboven. Ze deden haast beetje lacherig en verbaasd dat ik het niet genoeg vond. Ik twijfel omdat het me een leuke functie lijkt, maar aan de andere kant zit ik nu ook nog prima op mijn plek.
Ik ben ongeveer zo behandeld bij mijn huidige baan en ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van dat ik akkoord ben gegaan. Ik dacht toen âdat komt later wel, als ik me heb bewezenâ. Maar het kwam helemaal niet later, ik heb er tot twee keer toe om gevraagd. Als je nu prima op je plek zit, lijkt het me een veilige positie om eens te kijken hoe ver je kunt gaan :).
Ik wil ook wel een brief met je delen via een privébericht. Mijne zijn wel allemaal voor dezelfde branche, ik weet niet of dat aansluit bij wat jij zoekt, maar wellicht helpt het voor inspiratie.
Ik heb je een bericht en een voorbeeldbrief gestuurd. Hopelijk heb je er iets aan.
Ik zit echt een beetje in een luxe positie maar heb echt een super mooi aanbod bij een verzekeringsbedrijf gekregen, veel doorgroeimogelijkheden, hele goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden maar mân gevoel klopt er gewoon niet bij (over de inhoud van de vacature). Maar weet ook gewoon echt niet hoe ik het af moet wijzen. Kan ik gewoon zeggen âik heb er geen goed gevoel bij dus ik doe het niet?â Of moet ik eigenlijk een leugentje verzinnen erover? Vind het echt kut en ze begonnen ook de mail met âwe doen je, mijn inziens, een goed aanbod die je bijna nergens kan krijgenâ, terwijl ik juist even niet wil kijken naar alle arbeidsvoorwaarden
Waar zit je buikgevoel? Wat klopt er niet denk je?
Zou je adviseren het zakelijk te houden; niet beginnen over je gevoel. Meer iets van: bedankt voor het mooie aanbod, ik stel het op prijs. Desondanks heb ik besloten er niet op in te gaan.
Juist in zoân luxepositie mag je kritisch zijn vind ik. Wil je de baan sowieso afslaan? Dan zou ik denk voor @djodieâs tactiek gaan, maar ik zou geen leugen verzinnen. En wie weet kun je je twijfels toch nog met hen bespreken. Zodat je daarna beter weet wat je wel of niet aanneemt? Tenzij je echt al heel zeker bent van je zaak. Veel succes!
Ik heb toevallig deze week een bedrijf afgewezen. Ze vonden mij zo goed bij de functie passen, maar ik wil mij(n skills) echt niet inzetten voor het type bedrijf dat dat was. Ik kreeg een best goed verkooppraatje daarna, maar hield voet bij stuk en die principes konden ze juist wel waarderen.
@djodie ben in alle gesprekken over de vacature zelf werd telkens gesproken over mogelijkheid tot rollen die te maken hebben met strategievorming, maar dat het betekent ook eens wat technischere projectjes te moeten doen. Nouja prima, valt te overzien dacht ik. Maar in mân laatste gesprek, met twee mensen die niets met de vacature te maken hebben, bleek dat dat soort rollen nooit in geen enkel traineeship zitten en het dikwijls 10/15 jaar duurt voor je zo een rol kan vervullen. Vind ik toch kwalijk, maar de recruiters zeggen âmoet je niet naar luisteren, die mensen hebben de reorganisatie niet begrepenâ. Maar als ik vraag naar voorbeelden van technische projecten kan niemand me dat geven, terwijl als ik dan vraag âokĂ© maar wat gebeurd er als ik zo een technische opdracht niet zie zitten wanneer ik het moet doen, want ik heb nu geen idee waarvoor ik tekenâ word het niet op prijs gesteld âwe schatten in dat je je dan over je emoties heen kan zetten en een opdracht van anderhalf jaar wel succesvol kan afronden zonder dat je het leuk vindtâ. En daar gaat het fout bij mijn gevoel: ze weten wat ik leuk vind en wat niet, hoezo kan er niet gewoon concreet een voorbeeld van een opdracht gegeven worden voor ik teken?
Kan me voorstellen dat je daar een naar gevoel van krijgt. Wat hebben ze te verbergen denk ik dan.
Wat apart. Daar zou ik ook geen goed gevoel van krijgen. En zeker niet als je er een andere goede baan voor moet opzeggen. Anderhalf jaar werken aan iets wat je niet leuk vindt, vind ik heel lang. Ik zou dit wel als feedback geven als je de baan afslaat. Een sollicitatieprocedure moet van twee kanten komen. Jij zoekt/staat open voor een nieuwe baan en zij zoeken iemand die goed werk kan afleveren. Het is toch in het belang van beide partijen dat er een goede match wordt gevonden?
Wow neeâŠhier zou mijn buikgevoel ook op aanslaanâŠ