Sollicitatietopic (Deel 1)

Nee, nog niet! Heb er donderdag pas contact over gehad, hoop wel dat ik deze week al wat hoor.

1 like

Ja je hebt helemaal gelijk! Het is een klein bedrijf dus de vacature staat op de website, zo heb ik hem ook gevonden.
Succes met je gesprek morgen :slight_smile:

1 like
Samenvatting

weg want privé

Ik werd vandaag gebeld door de receptioniste, die me weer doorverbond met de assistent van de directeur ( lekker omslachtig).
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek vlgde week maandag. Niet voor een functie zover ik weet maar voor een algemeen gesprek.
Ben heel benieuwd.

Zit alleen erg in dubio wat ik moet aantrekken? Wat is netjes en wat kan? Welke tas neem je mee enz.? Laatste gesprek is in 2004 geweest, andere gesprek was heel informeel tijdens het werk.

1 like

Beter iets te formeel dan te casual. Dus een pantalon of een zwarte broek met een blouse? Dat is mijn standaard sollicitatieoutfit, eventueel een trui over je blouse. Eronder draag ik zwarte Clarks.

En je tas maakt niet zo heel veel uit, al zou ik geen canvastasje oid meenemen. Gewoon een fatsoenlijke tas.

1 like

Wat jij niet 100% vindt, vinden anderen vaak goed genoeg :slight_smile: je bent meestal veel kritischer op jezelf dan anderen. Dus jezelf niet gaan indekken of vooraf verdedigen en gewoon die scriptie sturen! Ik weet zeker dat het goed genoeg is!

2 likes

Ligt er heel erg aan wat voor bedrijf het is
 er zijn natuurlijk een paar outfits die altijd kunnen, maar kan je iets meer over de branche zeggen?

Het is een zorginstelling. Ik ga denk ik voor een nette zwarte broek, met een blouse en nette ballerina’s. Is dat iets?

1 like

Klinkt top :slight_smile:

2 likes

Jij geeft altijd zo positief aanmoedigend en geruststellend advies, valt mij op!

1 like

Wat lief! Fijn om te horen :slight_smile:

1 like

Nou ik kom me ook maar melden. Heb een vast contract maar zou vanaf september graag meer uren willen hebben. Hier is geen ruimte voor dus ik heb nu besloten maar eens om me heen te gaan kijken. Vandaag m’n eerste sollicitatiebrief geschreven, die laat ik nog even nalezen door iemand en dan (over)morgen mailen. Spannend!

Ik heb mijn ‘grote mensen’ baan via mijn eindstage gekregen dus eigenlijk geen ervaring op sollicitatiegebeid :grimacing: Werk wel in een branche met flinke tekorten dus hoop dat ik daar voordeel uit kan halen.

1 like

Ik ben ook bezig met solliciteren voor mijn eerste grote-mensen-baan. Vind het nog wel best lastig, mijn opleiding is redelijk specifiek en ik woon een beetje in een uithoek van het land dus er zijn niet heel veel vacatures.
Ik zie het niet zitten om te verhuizen voor een baan, dan zou ik puur en alleen voor die baan verhuizen terwijl mijn hele leven zich verder hier afspeelt. Woon nog thuis dus nog geen grote financiele verplichtingen. Ik heb tot nu toe 2 open sollicitaties verstuurd en 2 keer op een vacature gereageerd. Bij die open sollicitaties hadden ze op dit moment geen vacatures en bij de sollicitaties op functies heb ik 1 afwijzing en 1 heb ik gisteren pas verstuurd dus wacht nog op antwoord. Die vacature waar ik gisteren op heb gereageerd zit op een fijne plek en lijkt goed bij mij te passen, dus hoop dat het wat wordt!

1 like

Oké ik had hier een heel verhaal getypt, maar het werd mega zweverig. Moraal vh verhaal; ik herken me hier heel erg in en heb totaal altijd hetzelfde!

Ben zelf wel een gevoelsmens en als ik echt alles probeer uit te schakelen en daarnaar luister, ‘weet’ ik vaak wel wat de goede keuze is, maar laat ik me soms ompraten / beïnvloeden door de mening van anderen (echte pleaser ben ik, zo kut). Weet niet of je, als je heel goed nagaat, eigenlijk misschien wel al een voorkeur hebt en dingen weg kan strepen?

1 like

Ben je niet wat te voorbarig? Het is natuurlijk nog niet zeker of je ĂŒberhaupt bij Ă©Ă©n van die bedrijven kunt gaan werken, ook al heb je nu meerdere gesprekken gepland staan. Dat is overigens best normaal hoor. Ik zou je pas “druk” gaan maken als je echt bij alledrie bent aangenomen en moet gaan kiezen.

Daarnaast kun je pas echt goed beslissen als je alle drie de gesprekken (en 2e/3e gesprekken daarvan) hebt gedaan, denk dat dat nu nog veel te vroeg is. Zou je voor nu gewoon focussen op de gesprekken die nog gepland staan.

5 likes

Ja, totaal onverwachts heel goed zoals @Evi-lena aangaf. Ging ineens mega snel en heb per april een nieuwe baan. Iets wat ik het allerliefst de vorige keer ook al wilde, toen toch door andere(n) invloeden over laten halen tot wat ik nu doe, dus ben blij! Kan niet wachten om te beginnen.

5 likes

Heb momenteel een leuke baan, maar heb nu 2x een 3 maanden contract gekregen waardoor ik dus kijk voor een back-up omdat ik het gevoel heb dat ik geen vast dienstverband kan krijgen en mijn contract verloopt in mei.

Ik had vandaag dus een sollicitatiegesprek bij een bedrijf en diegene ging gewoon lunchen tijdens het gesprek?? Hij zei ja ik heb geen tijd om te eten, dus ik eet even een broodje. Ook keek hij steeds op zijn mobiel Vond het zo apart. Het hele gesprek verliep ook raar omdat de functie inhoud heel anders was dan wat ik had gelezen op de website. Had ook aangegeven dat ik niet was gekomen als ik dit van tevoren wist.

Wat asociaal van die man!

1 like

Ik heb reactie, mag meedoen aan de sollicitatieprocedure! :smile: ik ben zooo blij. Ik hou het even vaag maar moet eerst thuis wat “maken” en opsturen en als dat goed is dan kan ik uitgenodigd worden voor een gesprek :smile:

8 likes

Ik heb vandaag mijn contract getekend en heb ook een grote bos bloemen gekregen. Zo leuk :grin:

14 likes