Songfestival #3

Ja! Met Loreen en met Conchita in de Eurovillage, hoorde ik in de Dingadong podcast, ik hoop zo dat daar beelden van online komen :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ik heb al de hele dag weer dit nummer in mijn hoofd van Belarus jaren geleden.

En ik ging dus op Instagram kijken hoe het nu met ze gaat en ze hebben zich dus wel duidelijk uitgesproken tegen de oorlog met Oekraine en dat had wel wat consequenties.

2 likes

Dit is zo een goed nummer! :smiling_face_with_three_hearts: Hopelijk draaien ze die zaterdag in het overzicht ook, mijn stem hebben ze in elk geval.

1 like

Italië is bij de bookmakers gedaald van 2 3😱

Misschien een rare gedachte, maar het lijkt me wel goed. Ik ga ervan uit dat Ukraine wint, maar daar het volgend jaar niet gehouden worden. Rond juni moet daar een definitieve beslissing over genomen worden, en ik denk niet dat de oorlog dan voorbij is. Dus moet er een andere locatie komen. Vanwege de hoge kosten, kan ik me voorstellen dat Italie het niet nog eens wil organiseren. En omdat de UK een grote geldschieter is, die het al lang niet heeft georganiseerd, is het een prima vervangende locatie.
Practisch gedacht dan. Maar goed, eerst zien of de het zo ook definitief uitpakt.

3 likes

Ik vind dit mahmoodnummer geen juggernaut aan soldi was ik wel direct verkocht.

5 likes

Ik weet zeker dat er landen zijn die het voor ze willen organiseren. Ik begrijp de sympathie naar Oekraine maar echt spannend of eerlijk vind ik deze editie daarom niet echt.

4 likes

Het zou daarom nog wel eens interessant worden wie tweede wordt…

2 likes

Straks gaan Elon Musk nog twitteren dat hij het wil overkopen en organiseren op de maan en dat SpaceX de grootste sponsor wordt.

Van morrocan oil naar moon soil.

5 likes

Teken dat Sam Ryder voor UK moet winnen. Kan hij vanuit space ‘space man’ zingen​:rofl::wink:

1 like

Ik vraag me best wel af of Oekraine echt gaat winnen. Zie idd best voor me dat landen echt heel dicht bij Oekraine veel zullen stemmen maar in mijn omgeving hoor ik eigenlijk niemand erover & wellicht dat het in andere landen ook zo is

Even een edit: ik lees nu veel op Twitter erover en daar staat vaak bovenstaande wat ik heb gezegd in zowel NL als buitenland dus ben benieuwd

Wat vinden jullie van Armenie?

1 like

Ff terugscrollen :stuck_out_tongue: gelukkig was ze als laatste! Ik vind het liedje best wel catchy!

Edit vanaf hier, wist nog wat ik had gepost:

Organiseert de tweede het dan automatisch? Is het niet eerder dat een land zich daarvoor vrijwillig aanbiedt bij Oekraïne om het te doen? Dan is misschien Brussel (wegens hoofdkantoor EU/NAVO) of Warschau (beste banden met Oekraïne) logischer. Het is al een statement als ze winnen, dus waar het wordt gedaan volgend jaar vast ook.

same, zo prachtig!

1 like

Niet automatisch, maar ik kan me voorstellen dat ze daar wel naar kijken. En om voor Brussel te kiezen, lijkt me wat politiek. Maar Polen is zeker ook een mogelijkheid.

1 like

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat Oekraïne niét gaat winnen (sorry, dubbele ontkenning). Misschien komt dat door m’n eigen bubbel… Oekraïners zijn nu ook verspreid over heel Europa en super nationalistisch dus in staat om 10x te stemmen, daarnaast in in heel Europa super veel mensen betrokken (direct of indirect) bij de gevolgen van de oorlog/opvang van Oekraïners. Dan ben je heel snel geneigd om op ze te stemmen…

4 likes

tijd voor m’n favoriete ESC feitje, australie schijnt met ijsland een deal te hebben dat het daar wordt gehouden mocht australië winnen haha

verder hoop ik in dat geval absoluut niet op polen, de organiserende omroep daar is laatste jaren veranderd in een propaganda machine

8 likes

Alles is politiek inmiddels. Rusland en Belarus uitsluiten ook…, Frankrijk of GB bieden zich wrs ook graag aan: 100% politiek.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Songfestival #3 (Deel 3).