Songfestival #4

Ik heb ook een Jezebel fase hehad :joy: toen het allang was afgelopen

3 likes

heb een sterk onderbuikgevoel dat nederland dit jaar de finale niet gaat halen

1 like

Jezebel en Hold me closer dagelijks in mijn hoofd hahah

1 like

Misschien nog een leuke tip om vanavond te kijken.

6 likes

0 punten voor België dit jaar :sweat_smile::sob:

Impopulaire mening, maar ik vind België leuk :sweat_smile: Vond de finale heel spannend! De winnaar kwam totaal onverwacht.

2 likes

Haha echt?! Wie was de grootste kansmaker? Ik heb het verder niet gevolgd, las alleen dat de act voor België nu dus bekend was

1 like

Nou het was spannend tot de laatste seconde toen de allerlaatste punten werden aangekondigd!! Er was uiteindelijk maar 1 punt verschil tussen de nummer 1 en 2.

De grootste kanshebbers leken The Starlings (zijn al bekend in BE) en Gala (bekend van The Voice Kids). Zij werden ook het hardst gepromoot, en ik zag dat Chérine op nummer 1 stond in een internationale poll. Niemand zag deze uitslag aankomen :joy: Maar Nikkie de Jager zat in de jury en zij vond Gustaph helemaal top.

3 likes

O leuk dat het zo verrassend was. Sowieso leuk dat in België een hele show is, toch meer voorpret haha.

Benieuwd wanneer de volgende definitieve acts bekend worden

3 likes

Ja! Ik vind shows zo leuk. Ik had mezelf voorgenomen om van elk land de voorrondes te volgen. Het lukt tot nu toe wel (ik kijk niet alles live en niet alles van a tot z) :joy:

Albania en Oekraïne hebben ook al gekozen he, heb je die al gezien?

Haha Oekraïne is heel mellow en Albanië superintens, leuk contrast :stuck_out_tongue: Wel verrassend dat Oekraïne niet voor folk is gegaan

2 likes

Misschien dat Albanië een heel mooi verhaal er achter heeft, maar vind het echt geen prettig liedje om naar te luisteren :face_with_spiral_eyes:

1 like

Ben nog niet zo’n fan fan de liedjes die we nu hebben, Belgie heeft echt verkeerd gekozen :smiling_face_with_tear:

Maar ik heb echt hoge verwachtingen van Finland dit jaar, er zijn al 2 liedjes van de nationale finale uit en ze zijn allebei echt leuk

Omg love it, meer Eurovision wordt het niet toch!? Benieuwd naar de staging

2 likes

Ja ik vind het wel goed dat Oekraïne niet voor folk gegaan is! Na al die goede folk inzendingen ligt de lat hoog, en de folk acts uit de finale haalden dat niveau niet. Dus dan kunnen ze beter iets anders sturen, anders wordt iedereen het beu.

Albanië vind ik mooi maar ik denk dat dit in West-Europa niet zal aanslaan :cry: Die finale was trouwens leuk om te kijken, prachtig verzorgd met een orkest en veel liedjes.

@Acquiesce de finale versie heeft uitgebreide staging t.o.v. de hierboven geplaatste versie, heb je die ook gezien?

2 likes

Ik ben obsessed met deze mogelijke inzending van Finland. Hoop echt dat ze deze kiezen.

https://youtu.be/rNrgQm5z07U

2 likes

Dit is echt zoiets dat of heel hoog komt of juist heel laag (afhankelijk van staging) :joy: Ik heb de rest nog niet beluisterd maar van mij mag deze gaan

1 like

Jaaa zo leuk deze!! Al zijn er nog 3 andere die ik ook leuk vind maar deze zou wel het meest iconisch zijn

Mensen zijn dus bang dat er een saai liedje wint van ene Robin die daar heel bekend is maar ik hoop dat ze toch voor deze gaan :star_struck:

Ik heb gisteren de Maltese voorronde gekeken, net de Noorse, en ik ben nu overgeschakeld naar de Litouwse. Daar was net een deelneemster die het voor de dertiende keer probeert! Maar ik vond het echt meh en ze zong vals dus die wordt het niet :joy:

4 likes

Guys die Maltese voorrondes zijn echt beschamend slecht… ik heb gewoon na drie kwartfinales nog geen favoriet?? :joy: De commentaren bij de compilaties op YouTube zijn vernietigend want al deze deelnemers staan gewoon voor gek

1 like