ik vind die unforgettable heel cool hahaha, echt zweden op z’n best, maar is vast een biecht dit
Ik zit hier ook wel mee. Vind het lastig. Blijft bizar dat Israël ‘gewoon’ mee mag doen.
Ik zie het echt niet gebeuren, zelfs niet met een grote televote score. De jury’s hebben daar echt teveel invloed op.
Maar ik denk (en hoop) dat het dit jaar wel spannender gaat worden met de uitslag, dat iemand net als Duncan misschien niet de nummer 1 is van de jury of de televote maar goed genoeg scoort in beide om de meeste punten te krijgen. Vorig jaar was echt zoooo saai, door die dikke jury score voor Zweden had de televote eigenlijk geen nut meer
Nou we staan alweer hoger bij de bookmakers, 5de plek
Jacqueline Govaert nieuwe commentator bij Eurovisie Songfestival - Jacqueline Govaert nieuwe commentator bij Eurovisie Songfestival
Ew ew ew
Ierland stuurt een mix van Ashnikko en Jack Off Jill.
Echt 1997 feelings.
Ik mis nu al Jan Smits commentaar:
“Hadden ze die gothic niet thuis kunnen laten?”
bijna alle nummers zijn binnen! hot takes?
vind het zelf heel leuk dat er dit jaar geen duidelijke winnaar bij zit (op dit moment) (dit is geen hot take)
mijn hot take is dat ik hoop dat oostenrijk in de semi blijft steken zelden zo’n derivatief nummer gehoord
derivatief
Wat betekent dit in deze context?!
oh echt een lekker anglicisme dit zie ik nu hahaha
nee bedoel compleet niet origineel en slappe aftreksels van paar nummers die ooit hits waren
nee Albanië haalt het echt niet, de jaren dat ze het wel haalden was met een stuk betere nummers dan nu. en er lijkt me ook geen scenario mogelijk waarin nederland het niet haalt haha.
Ja ik was er, heb er over gepost in het concertentopic
Hoe kijken jullie naar de vraag van veel mensen om dit jaar te boycotten ivm de deelname van Israel? Ik vind het echt kut dat Israel meedoet, had zo gehoopt dat ze gediskwalificeerd waren. Ik kan ook geen goede redenen bedenken om niet te boycotten, maar ik zou het wel jammer vinden omdat ik eurovisie zo leuk vind
Ik ga boycotten. Ben geen diehard eurovision-fan, maar ik vind het wel gewoon erg leuk en kijk ook altijd met een groepje en dat is altijd een topavond. Maar het is zo absurd dat Israel niet uitgesloten wordt, dat haalt echt het plezier eraf voor mij.
Ik vind het heel erg lastig. Vind het altijd een heel erg leuke avond, vorig jaar had ik een vakantie gepland en heb mijn man echt beloofd er dit jaar te zijn. En ook mijn broertje wilde langskomen om samen te kijken. Mijn principes zeggen ‘boycotten die handel’ maar ik weet niet of ik echt zo principieel ga zijn als ik heel eerlijk ben.
Ik ga het ook boycotten. Ik weet niet of het veel effect gaat hebben, maar het geeft me toch een gevoel van “mijn stem laten horen”
Ik heb er mee zitten worstelen, maar ik ga niet boycotten.
Ik uit mijn afkeer door naar demonstraties te gaan, op social media geverifieerde berichten te delen en door donaties aan hulporganisaties.
Ik zie niet in hoe het niet kijken naar het songfestival gaat bijdragen aan een staakt het vuren, ik denk dat het bijzonder weinig indruk maakt op wereldleiders, net als het boycotten van McDonalds.
Dat gezegd hebbende, snap ik heel goed waarom mensen kiezen voor een boycot.
Ik denk wel dat het veel meer zin heeft om het optreden van actief Israël te boycotten. Direct uitzetten als de act opkomt, geen online views geven aan de act, en daadwerkelijk vocaal uitspreken dat je tegen deze act bent.
Ik denk dat het net iets meer “indruk” (als daar al sprake van is…) maakt als kijkcijfers wereldwijd drastisch dalen in de 3 minuten die de act duurt, en er uiteraard niet op ze gestemd wordt.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het publiek gaat reageren op de act.
Het gaat natuurlijk geen enkel effect hebben.
Wereldleiders gaan natuurlijk echt niet nu ineens wel actie ondernemen omdat de kijkcijfers van het songfestival wat tegenvallen.
Er zijn tienduizenden onschuldige burgers afgeslacht, en dat heeft ze al niet tot actie gebracht. Het zal hun hun reet roesten.
Maar, ik snap wel waarom het voor mensen beter voelt om niet te kijken. Maar ja, dat is voor je eigen gevoel, niet omdat het daadwerkelijk ook maar enig effect zal hebben.
Ik twijfel nog, ook omdat ik het in sociale context kijk en de rest biet wil boycotten. En ook wel om wat @Frenky.
Ik vind het wel stom en plaats ook berichten op de insta van eurovision af en toe(die vervolgens worden verwijderd )