Ik vind het heel erg lastig. Vind het altijd een heel erg leuke avond, vorig jaar had ik een vakantie gepland en heb mijn man echt beloofd er dit jaar te zijn. En ook mijn broertje wilde langskomen om samen te kijken. Mijn principes zeggen ‘boycotten die handel’ maar ik weet niet of ik echt zo principieel ga zijn als ik heel eerlijk ben.
Ik ga het ook boycotten. Ik weet niet of het veel effect gaat hebben, maar het geeft me toch een gevoel van “mijn stem laten horen”
Ik heb er mee zitten worstelen, maar ik ga niet boycotten.
Ik uit mijn afkeer door naar demonstraties te gaan, op social media geverifieerde berichten te delen en door donaties aan hulporganisaties.
Ik zie niet in hoe het niet kijken naar het songfestival gaat bijdragen aan een staakt het vuren, ik denk dat het bijzonder weinig indruk maakt op wereldleiders, net als het boycotten van McDonalds.
Dat gezegd hebbende, snap ik heel goed waarom mensen kiezen voor een boycot.
Ik denk wel dat het veel meer zin heeft om het optreden van actief Israël te boycotten. Direct uitzetten als de act opkomt, geen online views geven aan de act, en daadwerkelijk vocaal uitspreken dat je tegen deze act bent.
Ik denk dat het net iets meer “indruk” (als daar al sprake van is…) maakt als kijkcijfers wereldwijd drastisch dalen in de 3 minuten die de act duurt, en er uiteraard niet op ze gestemd wordt.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het publiek gaat reageren op de act.
Het gaat natuurlijk geen enkel effect hebben.
Wereldleiders gaan natuurlijk echt niet nu ineens wel actie ondernemen omdat de kijkcijfers van het songfestival wat tegenvallen.
Er zijn tienduizenden onschuldige burgers afgeslacht, en dat heeft ze al niet tot actie gebracht. Het zal hun hun reet roesten.
Maar, ik snap wel waarom het voor mensen beter voelt om niet te kijken. Maar ja, dat is voor je eigen gevoel, niet omdat het daadwerkelijk ook maar enig effect zal hebben.
Ik twijfel nog, ook omdat ik het in sociale context kijk en de rest biet wil boycotten. En ook wel om wat @Frenky.
Ik vind het wel stom en plaats ook berichten op de insta van eurovision af en toe(die vervolgens worden verwijderd ![]()
)
Ik vind deze entry ook best wel leuk. Misschien qua ‘sound’ een beetje gedateerd maar het luistert wel lekker weg.
is dit een meme of echt
Meme denk ik
Ik ga de tv uitzetten tijdens het optreden van Israël
Ik ga ze niet mijn Eurovisie laten verpesten
https://youtube.com/shorts/6CyooHt86Hc?si=Maa_IBYpBpLq-Xye
Hmmm dan is dat lied van Joost toch stukken beter ![]()
Er is ook al een Groningse variant:
—————
Ik zag dat Zwitserland (Nemo - The code) 5 plekken bij de bookies is gestegen! Zie Odds Eurovision Song Contest 2024.
Dat nummer zelf zit ook al tijden in m’n hoofd en zie ik wel al potentiële winnaar.
Ja die Groningse was die losse link! Ik kon daar alleen een short van vinden geen heel filmpje
Oh sorry, niet geklikt, dacht dat die link bij het filmpje erboven hoorde
#spuitelf
Ik vind het ook een goed nummer, leuk voor Zwitserland dat ze zo stijgen!
Wow, wat ontzettend tof, geniet ervan!!! ![]()
Wat tof! Heel veel plezier