Songfestival #5

Krijg hier wel (positieve) kippenvel van! Die hele zaal gaat los.

2 likes

Ik denk dat Volkskrant al artikelen klaar heeft staan met verschillende scenario’s, en dat 1 ervan per ongeluk live was gezet (of alleen de titel dan).

8 likes

8 likes

Ze kunnen het nu toch echt niet meer maken om hem te diskwalificeren? Het is vanavond al?

1 like

Maar zouden ze dat ook echt doen denk je?

6 likes

Lijkt me dat ze vooral voor eigen gewin iets duidelijk moeten maken zodat er genoeg mensen de kans krijgen om te stemmen (=geld😛).
Want de stem optie is nog dicht toch nu?

3 likes

Haha nou niks verbaasd mij meer momenteel

4 likes

Wat een shitshow is dit zeg.

9 likes

Ik had echt gedacht dat er wat bekend zou zijn. Ben nu dan wel benieuwd of we vandaag wel redelijk snel iets gaan horen

Tenzij dit toch allemaal een stunt is en bij Joost z’n masterplan hoort.

3 likes

Maar daar zou EBU nooit het stemmen voor uitstellen💾

3 likes

Nee klopt hoor het was ook niet serieus bedoeld haha.
Maar idd, door het geld verwacht ik wel snel meer info van de EBU zodat ze lijnen open kunnen en de cashflow kan beginnen. :roll_eyes:

4 likes

Dit is echt precies de shit. Alles loopt ook door elkaar heen nu, Joost, die arrogante Israelische delegatie. Het wordt er gewoon een grote shitshow van. En de onbevangenheid en lol is er vanavond wel af. Dat hebben ze echt zelf gedaan.

5 likes

en er is ook geen weg meer terug, welke keuze er ook gemaakt gaat worden, het wordt een veldslag

8 likes

De jury’s hebben gisteren wel gestemd toch? Ze konden dus ook op Joost stemmen.
Als hij nu de finale niet mag meedoen, wat zou er dan gebeuren met de punten die alle juryleden aan Joost hebben gegeven?

Zomaar laten vervallen kan denk ik ook niet.

2 likes

en wat als je als artiest in de halve finale beter presteerde dan de juryshow? ga je dan je beklag doen? want niet eerlijk dat ze bij joost de halve finale hebben beoordeeld.

Dat denk ik wel hoor, het zijn gewoon losse punten en er heeft niemand last van als die vervallen.

Niet helemaal toch? Het zijn de ‘douze points’ punten, die hadden landen weer anders kunnen verdelen als ze op voorhand al hadden geweten dat hij niet zou meedoen.

4 likes

Ik las op Reddit dat de jury alle landen van plek 1 tot 26 rankt. Als Joost dan niet meer mee doet, schuift iedereen die onder hem staat een plekje omhoog.

5 likes

Ik vermoed dat stel je lijstje was

12 NL
10 Kroatië
8 Zwitserland
Etc

Dat het dan gewoon

12 Kroatië
10 Zwitserland
Etc wordt

Want als dat niet het geval zou zijn geweest dan zou toch niemand op NL gaan stemmen, omdat je je punten dan wel beter kunt uitgeven?

5 likes

Maar ik kan toch niet alweer de hele dag dit topic zitten refreshen :sob:

44 likes