Songfestival #5

nummer is geschreven door joost en donnie hahahaha

14 likes

Haar moet je ook alleen sturen als het financieel geen verstandig plan is om ESF te hosten. :wink:

3 likes

Ik vind het geloof ik vooral apart dat iedereen zo lyrisch doet terwijl het nummer nog niet bekend is, haha

1 like

Ik vind het vooral heel grappig dat iedereen die debiele show met al die vriendjes politiek zo serieus neemt dat ze elke x boos worden om wie er gaat haha.
Ik vind het vooral heel leuk dat Joost dit al vet lang wilt en roept en dat het hem gelukt is. Dat gun ik die knul. Al komt die met een poep lied aan al die muziek is bagger.

Zolang ik maar niet weer maanden hoeeeehoeeee aaaahaaaa hoef tr horen op de radio haha.

9 likes

Dit is de enige valide oe haaaaa: https://youtu.be/BddgVkX_e70?t=143

2 likes

Ik ben heel benieuwd! Vind het super leuk dat NL eens voor wat anders heeft gekozen dan een “serieuze” inzending. En aangezien hij uit meer dan 600 inschrijvingen is gekozen, waarvan ook echt wel een aantal gevestigde namen/grote artiesten, verwacht ik heel veel van het nummer!

7 likes

ja maar dat was vorig jaar ook zo :sob: (verder veel hoop in hoor!!)

1 like

Nee joh, vorig jaar was vriendjespolitiek vanuit Duncan Lawrence. Daarnaast is dit jaar de selectie aangepast en moest er ook live opgetreden worden voor de commissie. Dus dit is beter :grin:

9 likes

Ik heb er wel zin in dat we weer een Show gaan neerzetten, niet iets understateds maar een ordinaire aandachtspakker die we niet meer hebben gezien sinds Linda Wagemakers.

18 likes

Ja, ik wil vuur en glitters en spektakel!

3 likes

en biologisch afbreekbare confetti :sunglasses:

3 likes

Ja dit! En ik denk ook dat hij heel leuk met andere kandidaten omgaat/heel enthousiast is over pre-parties

Dat mis ik bij onze inzendingen altijd een beetje

4 likes

Hahaha, dat allemaal te danken aan Mia & Dion😆

2 likes

Ik vind Joost best een risico, maar dat vind ik juist leuk! Ik denk dat dit of helemaal fantastisch, of een flop gaat worden. Maar boeien. :smile: Laatste worden hebben we al wel eens eerder overleefd.
En ik gun het hem! Lijkt me leuk om hem te volgen in aanloop naar het festival. Zin in!

1 like

Ik ken hem niet maar ik vind de hype en positiviteit om hem als inzending heen (o.a. hier) echt gezellig.

3 likes

Wat vind jij een groter risico?

• Joost
  • Een duo naar het songfestival sturen die niet vooraf live hadden opgetreden

0 stemmers

Ik lees dit net en ik vind dit echt niet kunnen.

Dit zegt wel veel over Joost als persoon. Zoiets doe je toch niet? Alsof je tijdens WO2 in Duitsland gaat optreden en een nummer uitbrengt met “I love Germany”. Ik schaam me nu nog meer voor Joost dan voor Mia & Dion.

1 like

Niet iedereen vindt de kritiek terecht. Het zou iets genuanceerder liggen. „Ik hou van Rusland. Ik hou van Russische vrouwen. Dat betekent niet dat hij de regering op welke manier dan ook steunt”, klinkt het bijvoorbeeld ook op X.

Zo klinkt ook de reactie van AvroTros. „Joost heeft met zijn nummers nooit een politiek statement heeft gemaakt”, laat een woordvoerster van de omroep weten.

En de groep Russian Village Boys, afkomstig uit Sint Petersburg, heeft zich op 20 maart vorig jaar juist openlijk uitgesproken tegen de Russische invasie van Oekraïne. Op een post op Instagram vertellen ze Rusland te hebben verlaten, en zeggen ze dat de oorlog een verschrikkelijke tragedie is voor de Oekraïners en voor de vele Russen die de invasie niet

Nee, ik las dit gewoon en ik weet er verder niet van. Misschien trad hij onder een andere naam op (met een groep) en kan je hem daarom niet vinden?

Dat liedje bestaat in ieder geval echt dus het is helaas niet allemaal verzonnen om Joost/NL te dwarsbomen :sob::sob:

Nu moet ik nog zien wat er allemaal klopt van die beweringen natuurlijk, maar als het echt vlak na de invasie is dan is dat echt een kutverklaring met je ik houd van Russische vrouwen haha.

3 likes