Songfestival #5

Nja aan de andere kant israel doet ook doodleuk mee haha.

3 likes

Ja en? Er zijn natuurlijk altijd mensen die dit goedpraten, maar dat maakt het niet minder problematisch. De Russische regering niet steunen is echt the bare minimum.

Zo’n tekst kan je moeilijk los zien van de oorlogsmisdaden van Rusland. Een land dat ook Nederland en de NAVO en de EU trouwens actief bedreigt. De meeste artiesten schrijven geen lofzang over Rusland. Doe je dat wel, dan betekent dat iets. Dan ga je op z’n minst totaal voorbij aan het leed van honderdduizenden slachtoffers in OekraĆÆne, SyriĆ«, Mali, GeorgiĆ« enz. En je maakt ook een soort propaganda voor het land. Lijkt me geen gepaste kandidaat voor een internationaal songfestival.

@Soy.peor: idd, daar ben ik het ook niet mee eens (en vorige jaren ook niet)

1 like

Nee dat vind ik ook achterlijk, maar dat staat er wat mij betreft los van.

Nu geef ik Joost graag het voordeel van de twijfel trouwens, maar mocht het wel zo zitten zou ik het ook lame vinden als er selectieve verontwaardiging is omdat het toevallig een artiest is die je leuk vindt. Of hij dan uitgesloten moet worden zou ik ook wat ver vinden gaan.

Is er al wel bekend wanneer het liedje komt?

3 likes

Ik las net iets over dat het in maart uitkomt. Maar het is al wel af.

1 like

Oh jezus, ik weet niet waarom maar ik zat eerder te denken aan een dezer dagen hahaha.

Ik ben heel blij dat ze dat niet doen want dan word je een half jaar dood gespammed met zon nummer haha.

Russian Village Boys hebben zich uitgesproken over de oorlog en dat zij daar tegen zijn. Dus ik vind die samenwerking niet zo heeeel interessant. We hebben geen kunst en cultuur uit Rusland geboycot.

Verder: smakeloze lyrics wel, maar not surprised. Maar ben geloof ik nog steeds 1 van de weinigen die niet dol is op Joost en nog liever het nummer afwacht

3 likes

Je forumnaam past wel bij Joost haha

3 likes

Of we sturen MƄns gewoon jouw richting op, maar dan niet met DHL want dan raken ze hem kwijt. :stuck_out_tongue:

Weet niet of er meer mensen de nationale finales een beetje volgen maar er is 1 nummer uit Estland wat ik echt helemaal geweldig vind, hoop zo dat deze mee gaat doen :joy:

5 likes

Oooooh leuk, 5miinust heeft sowieso leuke muziek (en Nublu ook, beetje zelfde vibes en hij heeft ook een nummer met 5miinust)

1 like

Er waren vanmiddag ineens staantickets te koop :thinking::thinking: Echt niks aangekondigd ofzo? Ik deed toevallig instagram open en toen ging ik als ik als een gek klikken en ik was al mijn wachtwoorden kwijt en wist even mijn eigen telefoonnummer niet meer maar het is gelukt en nu hebben we staanplaatsen voor de show die we wilden! :partying_face::partying_face::partying_face: Paar weken terug hele dag in de wachtrij voor niks en nu zonder wachtrij staanplaatsen :joy:

18 likes

Ik ben heel Zweden moe.

5 likes

Hoezo?

3 likes

Eric saade was toen mijn eurovision crush :smiling_face_with_three_hearts: i hope so

2 likes

Same! Hebben nu ook sta-tickets voor de show die we wilden. Maar het was echt toeval dat ik het zag. Beetje vreemd dat ze de eerste verkoop zo groots aankondigden en deze helemaal niet

2 likes

Ik probeer de nationale finales dit jaar weer een beetje te volgen. Vind de winnaar van TsjechiĆ« raar… dat optreden was gewoon slecht :joy:

In Estland vind ik vooral deze heel chill. Het heeft iets nostalgisch, alsof het uit 2000 zou kunnen komen!

1 like

Olly Alexander is de UK inzending dit jaar!

12 likes

Worden alle nummers rond dezelfde tijd gepresenteerd of is dat per land verschillend?

Volgens mij is dat per land verschillend, als zijn er natuurlijk wel algemene regels