Songfestival #6

‘Morocconoil’ is weer de hoofdsponsor zeker…

Israël gebruikt dit festival puur als propaganda

4 likes

wordt wel een top 10 voor België denk ik!

2 likes

Ik vind dit echt heeelemaal niks :joy: maar vond alle liedjes niet zoveel aan

Ik hoop maar dat er uit de interne selectie nog leuke liedjes komen want ik vind er niks aan wat we tot nu toe aan liedjes hebben

3 likes

Liedje van Ierland

Ik heb meegekeken en er was ook echt niks beters. Ik was heel erg fan van een ander liedje wat meedeed maar zij was echt een flop live 🫠

Ik vind dit liedje een beetje junior songfestival gehalte hebben en raar dat een dode hond wordt gebruikt voor een pun maarja

4 likes

Doet me denken aan We Will Rave van vorig jaar, maar dan saaier. En ze klinkt een beetje als een tumblr meisje dat in cursief zingt, haha.

2 likes

het nummer van Luxemburg is ook al zo kinderlijk :weary: hoop een trend die zich niet verder voortzet

1 like

finland! al helemaal eurovision ready, heel benieuwd hoe dit t gaat doen!

7 likes

Serving Kant gaat officieel meedoen voor Malta :joy:

6 likes

Tot nu toe denk ik alleen nog maar wat IS dit voor jaar :joy::joy::joy: love it tho

4 likes

Gisteren is Sanremo begonnen! Het vijfdaagse Italiaanse songfestival waarvan de winnaar op het podium van Eurovisie komt te staan. Normaliter kijk ik alleen de finale op zaterdag, maar omdat één van mijn vrienden heeft besloten om zijn verjaardag dan te vieren ( :angry: :hocho:) heb ik gisteren de new releases live gekeken.

Mijn favorieten (na maar één keer luisteren lol dus heel waarschijnlijk gaat dit veranderen):

Mooie stem, lekker vrolijk nummer, sowieso een zomerhit voor mij, hoop op een verbetering in de choreografie lol!

Vrouw doet al 35 jaar mee aan Sanremo ofzo en ik ben haar nog niet zat :cry: :cry: het nummer is te saai voor Eurovisie maar ze betovert me altijd :cupid:

Catchy nummer met een goede politieke boodschap

Ik ben er nog niet over uit of ik dit haaat of juist heel leuk vind haha (het doet me een beetje te veel denken aan de 60s-revival in indieliedjes van 10-15 jaar terug ofzo, wat mij heel specifiek de ick geeft), maar ik vind haar stem heel mooi en het refrein sowieso wel leuk en ik vind haar heel schattig

8 likes

Memories aan Italiaanse vakanties 20+ jaar geleden unlocked door Giorgia!

En moet er altijd aan denken hoe Marco Borsato kom maar bij mij van haar had gekopieerd haha.

4 likes

Omg die clip is zo 90s hahaha :skull::skull::skull: (uit 95 zie ik nu, is ook één van mijn eerste muzikale herinneringen) vind het echt knap hoe dichtbij zichzelf ze in meer dan 30 jaar is gebleven, maar toch ook relevant!!! Love haar

2 likes

Ook knap dat zij er nog steeds even jong uit ziet als toen in die 90’s clip. :sweat_smile:

3 likes

noorwegen stuurt een mannelijke variant van alle girlbops afgelopen jaren. vind de hybride mediterraanse en viking inspiratie niet echt lekker werken :joy:

en estland een kneiterslecht meme nummer

1 like

Als je dan een meme nummer stuurt maak het dan tenminste leuk, bijv Give that wolf a banana heb ik echt plat gedraaid
Bij deze kan ik zo in slaap vallen denk ik

3 likes

Inzendingen van dit jaar zijn echt zo slecht haha. Misschien Letland nog OK maar heb verder niks gezien wat me enigszins aansprak. Zou leuk zijn als Claude hierdoor wel goed zal eindigen

3 likes

Tommy Cash vind ik toch wel zo matig.

2 likes

godverdomme nee ben bang dat het songfestival volgend jaar mogelijk weer in zweden is met een herhaal winner :cowboy_hat_face::cowboy_hat_face::cowboy_hat_face::cowboy_hat_face::cowboy_hat_face: (mega generic en mega cringe maar dit komt zonder twijfel jury #1/2/3)

3 likes

Het is bijna revolutionair elke keer als Zweden níet wint. Is toch niks aan meer daar.

2 likes

ughhhh niet weer

Laten we hopen dat de zweden dit sturen maar heb er weinig vertrouwen in

12 likes