was wel iets aan de hand ik de Oekraïense booth in de green room?
Ja België had een paar jaar lang echt toppers, vond Blanche ook geweldig.
Vond Laura Tesoro ook leuk, piepjong en moest nog openen ook volgens mij. Niet altijd loepzuiver maar vond t echt knap hoe ze het toen deed.
Maar nu moet ik stoppen met filmpjes zoeken van ‘vroeger toen alles nog beter was in Eurovision’ en gewoon gaan slapen ![]()
Ik kijk Rooie Bassie terug, staat nog niet online maar wel het nationaal optreden. Vind het nog steeds wel een banger, niet helemaal zuiver maar Ach…
Jammer dat ze niet door zijn.
Herinnerde me laatst ook weer die act van Ierland van vorig jaar. Met die man in dat verschrikkelijke broekpak.
Echt joh dit moet die jongen toch echt achtervolgen s’ nachts hahah
Dat was echt Harry Styles van Temu.
Ohhh shit ja is alweer twee jaar geleden! Tijd gaat echt hard haha
En helemaal salty was hij dat ie niet door was😂 met het meest basic nummer ooit
Ierland 2023 naar 2024 is toch wel 1 van de beste upgrades ooit
ik heb gisteren helaas niet kunnen kijken, maar kijk erg uit naar donderdag en zaterdag. zaterdag kijk ik met vrienden en hebben we een echt esf-feestje. heb voor die avond zelfs een app gebouwd waarmee we per act kunnen stemmen op verschillende categorieën. onze scores verschijnen dan live op een tweede scherm haha. erg overbodig.
ik vind de zweedse act trouwens tof. het is een finse band en het nummer is in het finland-zweeds, een taal die wordt gesproken door een finse minderheid in zweden en finland. m’n schoonzusje is fins en legde uit dat die groep vaak nauwelijks zichtbaar is in de cultuur of media en als ‘minder’ wordt gezien. dat juist zweden nu kiest voor een act in die taal op zo’n groot podium is dus best bijzonder. voelt als een bewuste keuze om die groep erkenning te geven.
ach vind het wel sneu voor belgie hoor, op z’n verjaardag ![]()
![]()
oké heb even nagedacht en vind het eigenlijk ook heel smerig dat ze Oekraïne als laatste hebben genoemd? de band heeft ontzettend veel haat gekregen van internationale songfestival fans over “eerste NQ ooit!!”, en “zo slecht ze gaan het zelfs niet halen ondanks sympathy votes door oorlog”.
was ook al bekend dat de zanger veel last heeft van paniekaanvallen (dat is waarschijnlijk wat gebeurde bij bekendmaking), en dan bedenkt de organisatie ff leuk in te spelen op “oh zou Oekraïne voor het eerst ooit niet kwalificeren!!”
echt no way dat dit random volgorde was
@NInja hahaha zeker weten bambie thug was gewoon badass ik heb ook nog niks soortgelijks gezien terwijl ik dat dit jaar wel verwacht had!
Ik heb trouwens steeds meer het gevoel alsof Italië best weleens zou kunnen gaan winnen? Krijg ineens een beetje verstopte winnaar vibes ervan net zoals toen net Portugal in 2017 haha.
Haha dit is zo tof!
Ik kijk altijd met 3 vrienden en wij printen meestal gewoon scoreformulieren uit haha. Had nu wel bedacht dat iedereen een hapje maakt uit zn favoriete land (dan is Zweden wel makkelijk, even langs de Ikea voor wat balletjes haha)
Er was hier ook iemand die echt geweldige decoratie had elk jaar, wie was dat ook al weer? Of was jij dat?
volgens mij wel ja!
Ja ik vind het ook echt vuil, ze hadden Oekraïne gewoon eerder moeten noemen. Je bent sowieso de lul als je als 10e wordt genoemd want iedereen die boos is dat België/Cyprus niet door zijn geeft Oekraïne de schuld terwijl ze waarschijnlijk hoger dan 10e zijn geëindigd
Ik vond ze juist wel eruit springen eigenlijk. Luisterde alle liedjes voor het eerst dit jaar en vond het meest catchy.
Benieuwd naar vanavond!
Ja ik denk eigenlijk dat ieder land dat als laatste werd genoemd was, haat had gekregen.
Ik vind Zweden ook helemaal niet zo boeiend. Heb wel zin in vanavond
Vind ook wel dat er vanavond veel betere acts zijn voor mn gevoel.
Die vond ik leuk ![]()