Songfestival #6

hahaha Letland rustig 7e in semi, niet eens nipt tiende zoals iedereen dacht

9 likes

Semi finale, die 1e even negeren.

5 likes

Echt vreselijk, Israhel zoveel punten en eerste in de halve finale.Maar alle mensen die Israhell supporten kunnen op hen stemmen, maar de rest kan geen proteststem uitbrengen en is dus minder zichtbaar. Maar misschien vertel ik mezelf dit ook om nog een beetje hoop te houden in de mensheid

5 likes

2e met 14 punten verschil. Joost had dus echt een hele goede kans om te winnen! Maakt het nog kwalijker dat hij voor een klein incident is gediskwalificeerd

17 likes

Wel prachtig land volgens mij en Kroatiƫ ook, dus kon slechter!

Ik denk dat Zwitserland volgend jaar echt wel een toffe editie gaat neerzetten. Geld zat, gemotiveerd want het is 36 jaar geleden dat ze wonnen en denk dat ze minder hielen hebben om te likken.

11 likes

@Neon @Roguee @NeverLeNkemise @heeleventerug Dank jullie wel allemaal :smiling_face_with_three_hearts: Ik heb Joost klein ering getagd maar betwijfel dat ie het gezien heeft helaas hahah :joy:

8 likes

Ik denk dat ik t toch nog maar terug ga kijken, speciaal voor sassy Cornald :heart:

6 likes

En ondertussen lekker schijnheilig roepen dat het allemaal niet politiek is. Ebu bitch dat is het wel, en dat weten zij dondersgoed maar :moneybag:

Ps. Ik zie hier dat Nemo wordt misgendered, oa door @Blablabla. Het gaat wss per ongeluk, misschien goed om even bewust van te zijn? Pronoun is niet hij/hem, maar hen/hun

6 likes

Ik moet wel lachen dat Zwitserland het land van de neutraliteit in conflicten heeft gewonnen. Loveee in ieder geval, ben met een gerust hart wakker geworden.

9 likes

Nog minder vertrouwen in de mensheid gekregen hierdoor. Had gehoopt dat er in NL niet massaal gestemd zou worden op IsraĆ«l. Helaas, wat een ellende. Gelukkig heeft Zwitserland alsnog gewonnen, biedt beetje hoop. En Joost had gewoon kunnen winnen… wat ontzettend zuur. Hoop echt dat EBU nog op z’n donder krijgt

2 likes

Ik denk dat dat wel tegenvalt hoor. In de halve finale waren er alleen televoting stemmen en daar is Joost niet 1e geƫindigd. Daarnaast was Europapa geen jury song dus zou waarschijnlijk ook niet zoveel jury stemmen krijgen om te winnen. Bij Zwitserland zie je ook hoe belangrijk die kickstart van jury stemmen zijn. Maar goed, we zullen het nooit weten

6 likes

Ik blijf het enorm zonde vinden. Hoop echt dat Joost oke is

1 like

Geen idee of dit klopt, maar hij heeft berekend wat Nederland van de jury zou hebben gekregen: 58 punten

https://x.com/euro_bruno/status/1789440019704295647?s=46&t=PnBbupMFdgMKqFz8NQ4KSA

5 likes

https://x.com/saoasflores/status/1789455461307039954

Yass bambie :heart:

35 likes

Ja het blijft koffiedik kijken, maar ik denk dat Nederland mogelijk wel top 3 was geworden maar uiteindelijk ook niet van Zwitserland had kunnen winnen omdat zij zowel goede jury- als publiekeuitslagen hadden.

Ik ben wel heel benieuwd wat er nu de komende weken naar voren komt. Wij hebben nu natuurlijk maar een half verhaal gehoord, maar er zijn hoe dan ook alleen maar verliezers.

Ben ergens wel blij dat IsraĆ«l bij de vakjury toch is ā€˜tegengehouden’.

15 likes

Is het ā€˜t waard om de puntentelling nog te kijken? Deze oma hield haar oogjes niet meer open.

Blij dat Zwitserland heeft gewonnen en dat KroatiĆ« en m’n fave Bambie hoog zijn geĆ«indigd.

1 like

Even het moment opzoeken dat de punten voor nl werden uitgedeeld, hoogtepunt van de avond

9 likes

Ierland was ook geen jury song toch? En die deed het echt heel goed bij de jury

Edit: en ik ben benieuwd of er nog een beerput open gaat de komende dagen en of delegaties nu wel vrij durven te spreken over hoe het allemaal was

7 likes

Bambie zei in een interview dat het voor hun echt niet leuk was achter de schermen en fuck de ebu

31 likes

Hoe kan je zoiets berekenen?

2 likes