covid-19
Haha omg dat is echt zo cool. Maak een foto! Oh en als je hem ziet zeg maar dat ik groot fan ben.
vergeet niet je stemmen door te geven voor 15.00!
ohhh ik ga echt even mn best doen hoop dat het luktš
Iemand al iets van avrotros gehoord? Wacht nog steeds op een mailtje of iets
Ik denk dat ze afwachten of het songfestival uberhaupt volgend jaar in Nederland is, anders wordt het lastig de kaartjes te laten gelden voor volgend jaar
Nog mensen die hier naar dit gaan kijken?
Vind het echt raar om te beseffen dat we eigenlijk vandaag bij de family show zaten
Jaa ik ga wel kijken. Is geen songfestival natuurlijk maar denk alsnog wel leuk
Ik ga ook wel kijken! Beter dan niks haha
Yes ik ga bij een vriendin kijken met onze traditionele pakken sangria. Geen andere mensen erbij vanwege de Corona maar toch leuk met zān tweeĆ«n.
Kan zijn dat wij volgend jaar strengere corona maatregelen hebben dan andere landen als het gaat om grote evenementen bijvoorbeeld, en dat een ander land met soepelere regels het dan wilt overnemen
Volgens mij wel toch? In ieder geval Nikkie heeft al duidelijk laten weten de kandidaten volgend jaar denkt te zien in Rotterdam
Heeft iemand eigenlijk nog een tip om het 1.5 uur wachten tot het begint te vullen? Ik twijfel om een deel van de finale van vorig jaar terug te kijken want ik wil alvast in de stemming komen (en had stiekem nu al dingen op tv in Songfestival thema verwacht). De beste zangers aflevering helaas gister al teruggekeken.
Een playlist met eurovisie klassiekers opzetten ofzo?
het concert wat gisteravond werd uitgezonden al terug gekeken?
Er was een concert? Dat klinkt echt als perfect voor nu!
Ik zit mezelf te hypen door allemaal acts van vorige jaren te kijken Het is niet hetzelfde maar toch nog een beetje het Eurovision gevoel.
Good evening Europe! Good evening FF!
De stemmen zijn geteld, uiteraard ook door de notaris bevestigd, er kan nu bekend gemaakt worden wie ervan doorgaat met de virtuele FF-Songfestival trofee. Maar voor ik de scores bekend maak, nog wat andere resultaten die naar voren kwamen uit de poll.
Meerdere forummers willen beschuitjes eten met Benny (Tsjechiƫ), Eden (Israƫl) en Tom (Frankrijk), ook voor de Azerbaidjaanse Efendi kunnen we vast al een ontbijtje klaarzetten. Verder vinden meerdere forummers er verder niet zoveel bijzitten dit jaar - misschien volgend jaar beter!
Qua favoriete landen in het Songfestival werd uiteraard Italië genoemd, maar ook Oekraïne, Georgië en België. Vanzelfspreken kan ook Zweden niet ontbreken in dit rijtje - misschien wel hét songfestivalland?
Waterloo is zonder twijfel het meest iconische en ook favoriete songfestival nummer volgens jullie, maar ook Fuego, Wild Dances, City Lights, Undo, Hatrid Mun Sigra en Golden Boy staan goed in jullie geheugen gegrift, ondanks dat hier maar ƩƩn winnen nummer bijzit (naast Waterloo)! Oudere nummers zijn ook nog steeds geliefd, zoals āEen Beetjeā van Teddy Scholten en 'PoupĆ©e de cire, poupĆ©e de sonā van France Gall zijn we hier nog niet vergeten.
Dan⦠onze minst favoriete inzendingen. Maar twee landen werd vaker genoemd, en dat waren Armenië en Slovenië. Ook Frankrijk, Rusland, Israël, Estland, Oekraïne, Portugal ,Moldavië en zelfs Noorwegen kunnen niet op iedereens waardering rekenen.
Maar! Dit komt (gelukkig?) niet helemaal overeen met de enige echte officiƫle stemming. Aardig wat landen hebben, helaas, 0 punten gehaald: Moldaviƫ, Frankrijk, Noord-Macedoniƫ, Estland, Portugal, Sloveniƫ, Albaniƫ, Kroatiƫ, Wit-Rusland en Polen eten volgend jaar echt wat beter hun best doen.
Hopelijk is er nu genoeg spanning opgebouwd om over te gaan naar de officiƫle uitslag!
Op plaatsen 30-15 zijn geƫindigd:
Resultaten: | |
---|---|
30. Armeniƫ | 1 |
29-26. Ierland | 2 |
29-26. Spanje | 2 |
29-26. Finland | 2 |
29-26. Serviƫ | 2 |
25. Letland | 3 |
24-23. Cyprus | 5 |
24-23. Roemeniƫ | 5 |
22. Georgiƫ | 8 |
21-19. San Marino | 9 |
21-19. Griekenland | 9 |
21-19. Oostenrijk | 9 |
18. Verenigd Koninkrijk | 10 |
17. OekraĆÆne | 12 |
16-15. Tsjechiƫ | 16 |
16-15. Australiƫ | 16 |
Wat betekent dat ook volgens jullie San Marino dit jaar weer een plekje in de finale verdiende!
Op plaatsen 14-6 zijn geƫindigd:
Resultaten: | |
---|---|
14. Denemarken | 21 |
13. Zwitserland | 22 |
12. Belgiƫ | 22 |
11. Duitsland | 25 |
10. Azerbeidzjan | 27 |
9. Bulgarije | 29 |
8. Italiƫ | 33 |
7. Malta | 38 |
6. Rusland | 48 |
3 favorieten voor de winst (Zwitserland, Malta en Bulgarije) volgens FFāers uitgeschakeld⦠dus wie blijven er over?
Op plek 4!
Eden Alene voor Israƫl! Net Zweden voorbij, met 52 punten.
Op plek 3... brons!
De bronzen medaille is voor⦠Nederland! Jeangu Macrooy kan dus prima volgend jaar terugkomen. Stiekem een gedeelde plek met Israël, ook 52 punten, maar moest toch even een beetje corruptie plegen.
Op plek 2... zilver!
Zilver gaat naar⦠Litouwen! Toch een kansmaker dit jaar geweest? Een songfestival in Vilnius lijkt in ieder geval steeds dichter bij te komen. Met 56 punten niet gek ver van Nederland, Israël en Zweden af - een spannende competitie.
Misschien kun je al raden wie de winnaar van ons eigen kleine songfestivalletje is, maar het is wel even het vermelden waard dat onze winnaar dubbel zoveel punten heeft als de runner-up. Met 123 punten hebben we een duidelijke absolute favoriet op het forum en dat is niemand anders dan:
En de winnaar is....
IJSLAND!
Als het aan ons had gelegen had het Songfestival in 2021 huisgehouden - voor de eerste keer! - in Reykjavik. Nu hopen dat ze al een goede locatie regelen voor 2022, want ik vermoed dat als ze volgend jaar meedoen, ze ook een goede kans maken.
Ik hoop dat jullie hebben genoten en genoeg zijn opgewarmd op het vervangende programma vanavond op de buis. Vond het leuk om te doen!!! xoxo instantramen
Leuke winnaar! Had het die en nummer 2 het ook zooo erg gegund maar nu zullen we nooit weten
Oh heel leuk gedaan @instantramen !! Verzacht toch een beetje de pijn. En net als bij ESF normaal vind ik de uitslag hier en daar opmerkelijk haha het is net echt
Vind t wel leuk deze oude liedjes allemaal te zien en horen