Spanje

Heeft iemand tips voor Madrid? Musea die je gezien moet hebben? Leuke eettentjes?

Ik ga even mijn innerlijke clairelucia channellen in Barcelona, iemand nog tips voor hotels?

Kom maar door met die eettips, shoptips, taxitips, bezienswaardigheden, foto’s etc.

Ik ga wss naar hotel H10 iets met mimosa dacht ik haha.

Bestel kaartjes voor bezienswaardigheden als de Sagrada Familia en Casa Mila (beide echt dikke aanraders) vooraf online, dan mag je ‘voordringen’ en dat scheelt echt heel veel tijd. :smiley:

O en bescherm je spullen alsof ze een pasgeboren baby zijn. Maar echt.

2 likes

Met wie ga je? Ik ben er een keer met een vriend geweest en wij hebben ons twee avonden uitstekend vermaakt in Patagonia, een cocktailbar aan de Ramblas. De barmensen ‘koppelen’ je altijd aan een ander groepje, waardoor je heel makkelijke nieuwe mensen leert kennen (de gratis shotjes helpen daarbij ook).

Oh en je hebt het befaamde nacho-restaurant van EGF, ik denk dat @FredPaillet wel weet hoe dat heet!

2 likes

ETEN: broodje kip met avocado bij Cosmo, ontbijt bij tropico, burgers bij makamaka (bij het strand) en bij Pim pam (ziet er niet zo gezellig uit, wel erg lekker!).

Dingen om te bezoeken: Montjuïc en de fontein bij placa d‘espanya.
Fietsen huren is ook erg leuk, zeker bij het strand en parc de ciutadella!

Overslaan: parc guel (klein en saai), brunch and cake (ziet er heerlijk uit, maar vond de smaak tegenvallen)!

Veel plezier, het is echt mijn favo stad :relaxed:

1 like

El Pachuco

1 like

Thanks voor de tips! Las ook iets over een heel populaire tapasbar dus ga ik ook even opzoeken. Ik plan m’n reis vaak om goede restaurantjes heen hahaha. Geen rotte tapas voor slippers.

Ik ga trouwens met meneer Slippers.

3 likes

Ik woon nu bijna een jaar in Barcelona en zou je aanraden om vooral niet rondom de Ramblas te gaan eten, soms is de kwaliteit nog wel goed maar de prijzen zijn absurd vergeleken niet toeristische restaurantjes. In de wijk Barceloneta heb ik twee aanraders qua tapas: Jai-Ca en La Fresca. Brunch & Cake zou ik inderdaad overslaan, smaakt niet super goed en ziet er vooral leuk uit voor op instagram. Voor lunch is Black Remedy in Gothico mijn favoriet, ze hebben broodjes maar ook super taarten. Mocht je echt alleen voor taart willen gaan is Spice Cafe in Poble Sec een grote aanrader, klein tentje met vers gemaakte taarten. Laat het maar weten als je meer eet-tips wilt! Veel plezier alvast.

3 likes

O tof dat je daar woont! Ik zoek ook een beetje restaurantjes voor lunch en vooral avondeten die redelijk te doen zijn vanaf mijn hotel (h10 casa mimosa, is eixample) kan van alles zijn, alleen liever geen sushi. Of andere dingen die ik echt moet proeven of als food souvenir moet meenemen.

Kan trouwens altijd een taxi pakken, dus ga zeker ook die tapas plekjes kijken. Ben jij al bij die forumplek geweest?

Marmalade voor brunch! Wel een beetje zo’n hippe tent, je zit ook meer in een soort club (al hebben ze volgens mij verschillende ruimtes dus weet niet of dat overal zo is) maar heb daar toen echt lekker gegeten. We zijn rollend weer naar buiten gegaan.

Maka Maka vond ik trouwens niet heel boeiend, ik kreeg die ook van veel mensen aangeraden maar ik vond het de hype niet waard. De gemiddelde burger in Rotterdam is even lekker.

Ergens in het centrum zit Pura Vida, een mini cocktailbarretje dat ik wel gezellig vond. Ik drink zelf geen alcohol maar de virgins (en de snacks!) waren lekker. Mijn vriend drinkt wel en vond de alcoholhoudende cocktails ook heel lekker.

Dit is wat ik me voor nu even herinner, ik zal thuis even kijken of ik nog andere tips heb.
Qua taxi heb ik geen tip trouwens, wij hebben sommige stukjes met de metro gedaan maar voor de rest alles gelopen, kan prima! Al waren wij er wel lang, dus hoefden niet veel op Ă©Ă©n dag te doen. Maar als je loopt zie je zoveel leuke dingen overal <3

Oeh, ik ga ook binnenkort weer. Wij hadden vorige keer Milk ontdekt. En zijn daar toen per ongeluk iedere dag gaan ontbijten
 Heeft 2 locaties geloof ik. http://www.milkbarcelona.com/menus/recovery-brunch/

El Pachuca gaan wij deze keer eens uitproberen denk ik. Wij waren er destijds met San Joan en dan is het echt mega gaaf om door Barceloneta te lopen s’avonds. Overigens vind ik daar persoonlijk ook de leukste tapas/pinxtos barretjes verstopt zitten.

1 like

Het is bijna zover, dus als iemand nog extra tips heeft? @oversized mss?

Ik ben 5 jaar geleden geweest en vond toen park guel ook heel leuk!

Damnnn ik wil ook naar Barcelona!!! @Oprah jij vind het daar toch ook leuk?! Gaan we?!

1 like

Jaaaa omg!!! Maar eerst moeten we even meetten in nederland

1 like

Nee ik niet helaas, m’n laatste keer barca was 6 jaar geleden ofzo maar tickets schijnt heel goed te zijn!

1 like

Ik ga eind deze maand met een vriendin naar Barcelona, we slapen bij familie van haar 20 min buiten Barcelona aan zee, zoooo veel zin in.
We vliegen op Girona, iemand nog tips over hoe we het makkelijkst in Barcelona komen?

Ik denk met de bus! Die gaat best regelmatig vanaf het vliegveld naar Barcelona. Als je eerst naar de stad Girona gaat kun je ook vanaf daar met de trein naar Barcelona!

1 like

Jai-ca en el pachuca kan ik ook aanraden! Daarnaast vind ik Carrer de Blai heel gezellig voor pinxtos of tapas, allemaal leuke terrasjes. Carrer del Parlament zitten ook wat leuke terrasjes. Carrer d’enric Granados is ook gezellig, daar zit Cosmo (heerlijk eten) en op de hoek een hele goede ijswinkel. Daar in de buurt zit ook Belladonna, goedkope mojito’s.

Gracia is ook een super gezellige buurt. Ik vind het daar wel een beetje saai op zondag, dan is veel dicht. Je kunt die buurt goed combineren met een bezoek aan park GĂŒell.

El Born is ook heel leuk! Veel kleine winkeltjes en eettentjes. The Lime house en Paradiso (kijk op fb voor de toegangscode) zijn heel leuk om in de avond wat te drinken. Alsur café zit daar ook in de buurt, heerlijk voor ontbijt/lunch.

2 likes

Ik ben 3 t/m 8 maart in Barcelona. Iemand die er toevallig ook is dan en wil meeten? :grin: