Spanje

Hoi ik heb wat spanje tips nodig haha. Ik wil met een vriendin naar spanje. En we gaan rond augustus aka bloedheet. We hebben ibiza in gedachte maar we weten niet hoever alles uit elkaar is. Eigenlijk willen we mooie strandjes , lekker eten miss mini beetje shoppen/dingetjes bezoeken en uit gaan. En een groot huisje haha.

1 like

Ik ben er twee jaar geleden geweest. Zaten niet in een groot huisje maar een hotel. In het plaatsje cala llonga als ik het goed zeg. Was niet op loop afstand van Ibiza stad maar er ging ieder half uur een bus, en taxi in de avond was ook goed te betalen! Ook geen probleem met taxi’s regelen of zoeken in de stad. Er zijn overal op het eiland wel leuke kleine strandjes, restaurantjes en beachcluns, maar hoe dichter bij of in stad, hoe dichter ze bij elkaar zijn natuurlijk.

3 likes

Is Valencia leuk genoeg om een week te verblijven of kun je het dan beter combineren met een andere stad (en welke dan)?

Ik ben daar ooit 4 dagen geweest en dat vond ik wel lang zat. Maar ik weet niet of je een auto hebt. Want er zijn vgm net buiten de stad wel wat toffe plekken om naar toe te gaan. Zoals een natuur gebied enzo. Weet even de namen niet

1 like

Vorig jaar 5 dagen geweest. Vond dat wel voldoende. 7 dagen lijkt mij wel te lang.

1 like

Oh ja, een auto is natuurlijk ook een optie, thanks!

Ik vond Madrid echt een fantastische stad en is met de trein goed te doen vanaf Valencia.

1 like

Barcelona ligt ook vlakbij Valencia! Kun je heel makkelijk met de trein (of bus) naartoe reizen.

1 like

Valencia is heel leuk (ook combi stad-zee) maar heb je inderdaad in een paar dagen wel gezien

1 like

Alicante! Ideaal als je van strand houdt, maar ook leuk voor een dag of 2! Is vanaf Valencia 1u45 met de trein, kost €18.70 (toevallig van de week opgezocht, want vooralsnog ga ik dat deze zomer doen :blush:)

1 like

Oooh ik heb 7 dagen Valencia in augustus, ben benieuwd of ik dat ook ga vinden

1 like

Oeh, dat is geen geld! En met jouw naam moet je daar natuurlijk wel naar toe gaan.

1 like

Ik ben er ook een keer een week geweest en vond dat helemaal niet te lang. Maar ligt er denk ik ook aan wat je wil gaan doen. Voor iedere dag sightseeing is 7 dagen wel wat lang maar je hebt er bijvoorbeeld ook een superchill strand, dus wij wisselden strand af met sightseeing.

Ja precies dat is ons plan ook!

Ja dan is 7 dagen echt helemaal top!

1 like

Niet specifiek all inclusieve, maar als ik bv Barcelona vergelijk met Valencia zou ik het laatste aanraden. Een schone stad. Heerlijk om te zonnen op de leuke strand. Heerlijk om doorheen te fietsen. Barcelona vond ik maar een vieze te toeristische stad.

1 like

Jaa ik ben nu in iets wat aardig aan je beschrijving voldoet haha! Ik stuur een PB.

1 like

Heeft iemand toevallig nog leuke tips voor Valencia qua restaurantjes en bezienswaardigheden? Of leuke plekken in de omgeving die goed te bereiken zijn met openbaar vervoer?

Volgens mij staan er in het ‘reizen’ topic redelijk wat als je op valencia zoekt!

1 like

Staat verder niet heel veel in, maar misschien heb je er iets aan. Volgens mij is de horeca gewoon open, maar winkels meestal niet. Al is dat in grote steden vast anders dan in kleinere plaatsen.

1 like