Upperde-up!
Ik heb op de basisschool amv gehad (noten leren lezen icm blokfluit) en toen 2 jaar dwarsfluit gespeeld. Inmiddels ben ik 37 en ben ik weer begonnen. Door mijn hersenletsel kan ik heel weinig (kan niet eens een boek lezen op het moment), maar wonderbaarlijk genoeg lukt muziek maken me volledig klachtenvrij. Noten lezen kon ik nog gewoon en blijkbaar zat dat instrument meer dan 25 jaar na dato gewoon nog in mijn systeem.
Dus ik ben dolblij met mijn oude nieuwe hobby! Heb inmiddels mijn eigen nieuwe dwarsfluit gekocht en speel gemiddeld een uur per dag. Ik kan nu al meer dan toen ik ooit les had.
Heeft iemand nog ideeën voor repertoire? Ik kan nu bv. De Vliegende Hollander (Efteling) helemaal spelen, de Bolero, Habanera, dus wat bekendere muziekstukken.
Ik gebruik trouwens de app Musescore voor de meeste bladmuziek. Ik heb ook een aantal dwarsfluitboeken gekocht, maar daar staat alles tot ver in de 3e octaaf genoteerd. Ik speel nu twee octaven en het lijkt me voor mijn buren wel zo prettig het daarbij te houden.