Speel je een muziekinstrument?

Specifiek op fluit?

Ja ik wil 3 dwarsfluit en 2 (of 1) piccolo partijen inspelen en onder elkaar zetten haha.

Ik dacht even met mijn domme hoofd dat je het geluid omgezet naar bladmuziek wil hebben maar je wilt natuurlijk alles in één geluidsbestand. Ik weet niet of dat met een app goed kan. Wat ik er vaak over hoor is dat die niet accuraat zijn. Volgens mij kun je dat nog het beste doen met de montageprogramma’s die standaard op Apple computers zitten.

Wel een tip: gebruik een click track (gewoon je oorjtes aansluiten op een metronoom) in je oor wanneer je dit doet.

Ja, denk dat ik dat ik het inderdaad zo maar moet doen.

We hebben de partituren voor het WMC '22 (tenminste ik hoop '22) binnengekregen en er zit zo’n mooi nummer met fluitpartijen in.

1 like

Ik wil heel graag een piano keyboard kopen! Mijn enige wens is dat hij touch sensitive is. Verder ben ik echt een beginner en weet ik niet goed waar echt op te letten. Weet iemand zo toevallig een aanrader voor een fijne keyboard?

Het is uit je bericht niet echt duidelijk of je een elektrische piano of een keyboard wilt? Daar zit een groot verschil tussen. Maar touch sensitive lijkt me eerder piano.

Wat je wilt hangt heel erg af van je budget, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Sorry ik bedoelde ik keyboard. Ik zet daar zelf nog het woord ‘piano’ voor omdat ik het woord ‘keyboard’ nog heel erg associeer met een computer keyboard :grin:.
Ik wil graag tussen de 100 en 200 euro uitgeven, maar misschien lukt het mij om een goede tweedehands te vinden, het maakt mij niet uit als het een ouwetje is, zolang hij maar mooi geluid maakt. Met van die opties als extra beats/DJ mogelijkheden ga ik toch niets doen.

Ah ik snap het! Dan weet ik het eigenlijk niet, keyboards zijn wel goedkoper maar het geluid en de aanslag zijn heel anders dan bij elektrische piano’s. Misschien eens op marktplaats kijken voor tweedehands?

1 like

M’n vriend zegt: Casio CTK! Die serie heeft verschillende soorten keyboards, hoe duurder hoe beter/geavanceerder, maar die hele serie is goed genoeg voor wat je wil.

1 like

mercikess!

Ik up dit topic even want ik weet anders niet zo goed waar dit bij past.

Ik speel al een tijd piano en heb een elektrische Roland waar ik op zich tevreden over ben maar echt mooi is ie niet per se (geen kast bijv). Nu zit ik er aan te denken om een echte piano met silent systeem te kopen, maar ja duuuuur. Ik wil er best het geld voor neerleggen, maar vind het ook wel een beetje spannend. Heeft iemand eens een piano gekocht en waar let je dan zoal op? Ik heb een Liedemanns op het oog, maar ken het merk verder niet. Iemand hier toevallig wel?

Ik heb al best lang een yamaha clavinova. Jaar of 12/13? Wordt weinig gebruikt nu maar ok.

Die heeft allerlei functies. Maar je hebt daar meerdere versies van, de ene luxer dan de ander. Die ik heb heeft ook echt gevoel bij pedaalgebruik en toetsaanslag. Dat vond ik zelf belangrijk. Hij kostte destijds 2000-2500 meen ik? Heb een donkerbruine want zwart glanzend was duurder :grimacing:

1 like

Ik zou je aanraden om naar een (goed aangeschreven) muziekwinkel te gaan, daar krijg je echt goede en eerlijke adviezen als je goed uitlegt wat je wilt!

1 like

Het is een Yamaha U3G geworden met silent systeem. Wordt vandaag in de piano gebouwd en van de week als het goed is al bezorgd. Kost me wel klauwen met geld maar hij is zoooo mooi :star_struck:

4 likes

Zijn er meer die komend juli meedoen aan het WMC in Kerkrade? Zo ja, welk onderdeel?

1 like

Doe je mee?

Ik ben er 25 jaar geleden ongeveer geweest. Fantastisch! Wat voelde ik me toen een amateurtje in onze fanfare :smile:

Ah wat leuk! Waar speelde je bij?

En ja, ik doe mee aan de showwedstrijden! Het zal mijn vijfde en laatste keer worden (2001, 2009, 2013, 2017 en nu dus). Ben het repeteren inmiddels al goed zat. Heb tot 31 juli geen weekend meer vrij. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ach bij een kleine vereniging in Noord-holland. Zoals er vroeger meer waren.
Wij als fanfare waren niet zo bijzonder. Maar onze tamboers zaten in een hoge divisie.
We hebben wel vaak concoursen gedaan. Maar niet in Kerkrade!
Volgens mij zijn er amper concoursen meer zoals vroeger

Waar speel jij bij? Pasveer?

Ah, ja. Leuk hoor! Jammer dat het minder wordt met de tijd.

Haha ja. In één keer goed. :yum:

Ja fantastisch! Vertelde het aan mijn man en direct een filmpje laten zien :grin:
Na mijn bezoek toen ik 14 was is pasveer altijd blijven hangen.

We hebben het ook wel geprobeerd om mooiere formaties te lopen, maar 30% van de leden kon niet eens een rechte hoek lopen :upside_down_face:

Maar wanneer doen jullie mee? (Ik zie zoveel data en dagen!)
Wij komen net zondag 31 juli in Gulpen aan op de camping :grin:

1 like