Spelletjestopic (incl. reviews)

Hier is Dominion een topper. De eerste keer was het wat zoeken, maar daarna wijst het zichzelf uit. Je speelt het wel echt tegen elkaar, maar je kan bvb zelf kiezen of je elkaar wil kunnen saboteren of niet.

Net Take 5 en Moddervarkens uitgeprobeerd. Take 5 vind ik echt leuk. Het leek me in 't begin nogal willekeurig, omdat je niet echt een keus hebt in welke rij je aanlegt, maar je hebt natuurlijk wel een keus welke kaart je kiest, dus dat maakt het dan wel spannend.

Moddervarkens vond ik een beetje saai met 2 personen. Misschien leuker met meerderen, zodat je elkaar wat kunt pesten. Maar alsnog zijn de spelregels zo simpel… denk niet dat het echt m’n favoriet zou worden haha.

Ik had Moddervarkens een tijdje geleden ook gekocht, maar volgens mij is het een kinderspel haha. Ik speelde het wel met z’n drieën maar aangezien we alle drie allang geen kinderen meer zijn was het inderdaad nogal simpel en saai.

Ik had hier een tijdje geleden gepost over Wingspan en we hadden het na 2x spelen onder de knie. Echt een super mooi en leuk spel!

1 like

We hebben het introductiespel van Legends of Andor gespeeld en ik vind het exht een leuk spel! Het introductiespel zat goed in elkaar en vond het een goede manier om het spel te leren. Veel leuker dan eerst een uur zo’n heel boekwerk door te moeten. Vonden het uitdagend genoeg: we hadden maar net gewonnen! Maar idd wel echt ren aanrader als je van coöperatieve bordspellen houdt! Thnx voor de tip!

2 likes

Ik zit er ook steeds naar te kijken maar ik vind het wel echt een heel duur spel :x

Wat leuk dat je nog een update geeft! Ben blij dat je het leuk vindt! :grin:

1 like

Iemand nog leuke acties gezien? Ik zag zelf dat Wehkamp een aantal spellen momenteel met korting verkoopt en Blokker verkoopt het meeste nu met 20% korting. Als iemand nog betere acties heeft hoor ik het graag! :slight_smile:

Ik heb inmiddels al een tijdje het spel Ticket to Ride Europe in mijn bezit. Naar mijn menig een super leuk spel omdat het draait om geluk en tactiek. Het spel is prachtig weergegeven en je na ongeveer 1,5 uur is de winnaar bekend.

Nu zag ik dat er ook ontzettend veel uitbreidingen zijn van het spel. Heeft er een van jullie ervaring met deze uitbreidingen? Wat is een aanrader?

1 like

Ja! Leuk hè? Zelf vind ik de Nederland uitbreiding leuk, omdat het werkt met tolmunten. Je krijgt een bepaald bedrag bij de start, en hier moet je je routes van ‘financieren’ (ook gewoon met de gekleurde treinkaarten sparen en inleveren, de tol is een extra)

In Europe kun je nog wel eens kaarten leggen om iemand dwars te zitten, terwijl je daar in de Nederland versie beter over na moet denken. Anders zit je zometeen zonder tolmunten om je eigen routes te leggen. Aan de andere kant kun je juist ook tolmunten verdienen. Als je de eerste speler bent op een dubbele route (bijv blauw en geel) dan betaal je aan de bank, maar zodra een speler de 2e kleur langs die route legt - dan krijg jij de tol.

Groot verhaal, klinkt heel logisch voor mezelf haha maar hopelijk is het een beetje te snappen!

1 like

Ik heb weleens de sails & nogwat versie gedaan, met boten en treinen. Vond die heel leuk! Het bord heeft 2 kanten dus dan kan je nog afwisselen ook.

1 like

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mij even wat verder verdiepen in de Nederlands versie :blush:

Ja rails & sails! Is de enige die ik gespeeld heb en vond hem inderdaad erg leuk.

2 likes

Bij de Blokker zijn reis- en pocketspellen 1+1 gratis.

Oa regenwormen, skip bo, beverbende

5 likes

Ah nee, dus toch te vroeg gekocht hahaha :frowning:

Heeft iemand leuke aanraders om in je eentje te spelen? Graag wat strategisch, maar dat hoeft niet. Ik ben dol op gezelschapsspellen, maar ik woon alleen, dus dat is momenteel wat lastig :stuck_out_tongue:.

Oh, en misschien kennen jullie spellen die je via videochat/internet kan spelen? Ik denk dat ik volgende week eens Catan online probeer (via hun website). Ik zoek dus geen gaming-spellen, maar wel genre bord-/kaartspellen, maar dan op afstand mogelijk. Ik hou alleen echt niet van spellen à la Pictionary en Time’s Up (die op zich wel gemakkelijk via videochat te spelen zijn).

En als jullie tips hebben voor spelletjes die ik met een kleuter kan doen, zou dat ook geweldig zijn. Pre-corona ging ik iedere week op bezoek om met haar te spelen en nu dat niet meer gaat, videochatten we dus. Alleen merk ik dat ze me wel mist, maar ook niet echt heel veel weet te zeggen, dus het zou wel leuker zijn als we iets kunnen spelen of zo.

Sorry, nogal veel vragen :joy:.

Ik moest voor in je eentje gelijk aan Rush hour denken. Ik zag laats in de nieuwsbrief van 999 games wel spellen voor in je eentje staan dus ging even kijken op hun site en vond dit:

1 like

Van sommige spellen is ook een app, mocht je dat leuk vinden. Heb zelf die van Catan, Pandemie, Keer op Keer en Clever. Best leuk!

1 like

Ah, dank voor de tips, ziet er leuk uit!

@ Mees: Catan kende ik al, maar Pandemie en Keer op Keer nog niet, ik ga het proberen!

1 like

Ik vind Azul heel leuk, nu wil ik een vergelijkbaar spel vragen voor m’n verjaardag. Iemand een idee?

Ken je dit al: https://boardgamearena.com/?

7 wonders is leuk!

1 like