Heb je waarschijnlijk vast en zeker al maar Qwixx vind ik de laatste tijd fantastisch!
Machiavelli vind ik ook nog steeds een gaaf spel.
Railroad Ink, echt een super leuk spel. Duurt ook niet té lang.
Ik vind de 7 geitjes echt leuk. Suuuuper simpel maar wel soort van verslavend om zo Snel mogelijk je kaarten weg te spelen.
Heb hem gisteren gespeeld en vind hem inderdaad echt leuk! Hij speelt lekker weg
Vorige week op vakantie veel spelletjes gespeeld: Exploding Kittens, Dixit, Weerwolven en Sequence. Heb m’n verlanglijstje weer uitgebreid.
Heeft iemand nog goede aanbiedingen voorbij zien komen?
Ik zag zelf bijv. deze, maar heb Carcassonne al:
Je kan via Eurosparen als je tegoed hebt een aantal spellen voor de helft van de prijs kopen. Niet heel veel spelletjes, maar wel een paar leuke (Shit Happens, Stratego, Risk).
Beste @Esthervp, welkom op het forum! Je bericht is verwijderd. Spam is namelijk niet toegestaan. Uiteraard ben je van harte welkom je ervaring hier te delen, op het forum zelf.
Heeft iemand nog tips voor coöperatieve spellen? Zoals pandemic bijvoorbeeld? Ik merk dat ik niet meer met m’n vriend wil spelen omdat hij juist van sabotage enzo houdt en ik juist van een beetje gezellig spelen (de saboteur is dan ook heel snel uit ons huis verdwenen)
Wij hebben afgelopen kerst heel veel Wingspan gespeeld en dat is ook echt een aanrader. Lijkt ingewikkeld als je de doos opent maar met een YouTube instructie van een kwartiertje begrijp je het makkelijk.
De legenden van Andor. Heel leuk en coöperatief. Je moet samen je tactiek bespreken die jullie gaan hanteren om het uiteindelijke doel te behalen.
Thanks, ga ik proberen. Met hoeveel mensen speel jij dat, is het ook leuk met 2?
Flashpoint schijnt heel leuk te zijn!
Ik heb het met 2 en 4 personen gespeeld. Met allebei leuk! Je hebt dan een heel andere tactiek merkte ik.
Met 2 is het misschien nog wel leuker, omdat het dan (vond ik) een stuk ingewikkelder is.
Ik heb codenames gisteren voor het eerst gespeeld en het is echt heel leuk! Je moet heel goed nadenken om zoveel mogelijk woorden te beschrijven met één woord, daarnaast is het ook nog spannend of de ander van jouw team dezelfde interpretatie heeft en je moet ook nog oppassen dat je niet per ongeluk woorden beschrijft van het andere team.
Dit filmpje legt het heel fijn uit!
Codenames is ook een duet versie. Die zou je trouwens ook met meerdere spelers in teams kunnen doen. Similo is ook erg leuk spelletje ook goed te spelen met de 2en.
Influenced! Ik heb dit spel gisteravond besteld. Komt morgen binnen. Ben heel benieuwd.
Bem benieuwd! Als je van spelletjes houdt, ga je het zeker wel leuk vinden verwacht ik!
‘De vergeten stad’ of ‘Het verboden eiland’? Myce | Mystics, maar ik weet niet of dat leuk is met 2.
En het zijn geen co-ops, maar worker-placemet games zijn meestal niet heel competitief (als in: je speelt ‘voor jezelf’ en niet ‘tegen de ander’): Everdell, Caverna, Kingsburg, Agricola, Dice Hospital, Coralia, Kwakzalvers zijn leuk.
Thanks! Veel kende ik nog niet, ga ik even opzoeken. Bedoel je dan een beetje zoals Ticket to Ride, dat je voor jezelf speelt?
(Sorry, ik hou van spellen spelen :p)
Ja idd, zoals ticket to ride - je bent bezig met je eigen ding op te bouwen (dorpje, grot, …) en je loopt elkaar soms ‘per ongeluk’ voor de voeten (als je toevallig hetzelfde wil als de ander) maar je gaat elkaar niet opzettelijk dwarsbomen.